Перевірка знань
1. У яких агрегатних станах можуть перебувати речовини? Наведіть приклади.
У трьох різних станах: рідкому (вода), твердому (лід), газоподібному (пара), на прикладі води, яка може перебувати у трьох станах.
2. Назвіть відомі вам властивості газів, рідин, твердих тіл.
Твердих тіл, а те що вони зберігають форму, гази зберігають об’єм, а рідини не зберігають форму.
3. Чому через скляну шибку вулицю видно, а через дерев’яні двері — ні?
Оскільки двері дерев’яні не прозорі.
4. Які фізичні властивості кухонної солі вам відомі?
Вона розчиняється у воді, а також вона у твердому стані.
5. Заповніть табл. 3 у зошиті, добираючи до кожної речовини її властивості.
Речовини | Властивості | |||
Колір | Прозорість | Блиск | Запах | |
Кисень | безбарвний | прозорий | нема | нема |
Вода | безбарвна | прозора | нема | нема |
Алюміній | Сріблясто-сірий | непрозорий | має блиск | нема |
6. Учень виконав експеримент — надув не надто сильно повітряну кульку. Після того як повітря заповнило гумову кульку, надійно зав'язав її ниткою. Помірно стиснув кульку з боків руками. Змінила кулька форму чи ні? Чому? Збільшився чи зменшився об'єм кульки при цьому?
Кулька змінила форму та об'єм.
Спрогнозуйте, чи стануться зміни з формою й об'ємом кульки після того, як учень відпустив руки. Зберегла кулька набуті форму й об'єм чи повернулася до початкових? Свої припущення і твердження ви можете перевірити дослідним шляхом.
Форма та об'єм повернулись до початкових.
Станьте дослідниками природи. У різній теплопровідності різних речовин ви можете легко переконатися на простому дослід. Обережно налийте гарячої води порівну у дві однакові склянки. Одночасно помістіть у них по чайній ложці приблизно однакових розмірів, але в одну — металеву, у другу — пластмасову. Тримайте ложки за їх верхню частину лівою і правою руками. Яка рука швидше відчує тепло ложки? Як ви вважаєте, від чого це залежить?
Швидше відчує тепло рука через металеву ложку.