Готові домашні завдання (ГДЗ) до підручника: Досліджуємо історію і суспільство Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти.
Підручники написані за зразками програм «Вивчаємо історію та суспільство. 5-6 класи (інтегрована програма)» Заклади загальної середньої освіти (І. Д. Васильків, І. С. Димий, Шеремет Р. В.), рекомендований Міністерством освіти та науки України (Наказ МОН України № 795 від 12.07.2021).
Зміст підручника враховує вікові особливості учнівства і сприятиме досягненню очікуваних результатів навчання, передбачених демонстраційним проєктом.
В цьому гдз ви знайдете відповіді на питання з цього підручника.
§ 1. Досліджуємо історію і суспільство
§ 2. Україна – молода держава з великим минулим
§ 3. Територія нашої держави – відповіді
§ 6. Господарство нашої країни
§ 7. Здобутки та труднощі сучасної України
- Хто повинен захищати суверенітет та кордони нашої держави?
- Що таке «історична пам’ять»?
- Які історичні постаті прославилися як видатні військові діячі свого часу
- Кого називаємо добровольцями?
- Коли розпочалося формування Збройних сил України?
- Чому «історичне безпам’ятство» є шкідливим для народу?
- Чому відновлення та збереження історичної пам’яті є важливим чинником для розвитку нашої держави
- Яку роль відіграв добровольчий рух у стримуванні російської агресії?
- Перевірте себе (сторінка 53)
§8. Мала батьківщина
- У якому етнографічному районі ви мешкаєте?
- Чому батьківська оселя стає цінністю для багатьох поколінь нащадків?
- Вправа «Малі Батьківщини відомих українців та українок».
- Дізнайтесь історію харківського будинку «Слово», історію вулиці, на якій він розташований
- Перевірте себе (сторінка 60)
§9. Родовід
- Що називають звичаями, а що – традиціями?
- Які ще славні українські родини вам відомі?
- Чи знаєте приклади сучасних династій представників медицини, науки, мистецтва?
- Чому, на вашу думку, виникають звичаї і традиції?
- Чи можете назвати кілька історичних подій, давніх чи сучасних?
- Чи є загроза зникнення народних традицій у сучасному світі? Чому ви так вважаєте?
- Перевірте себе (сторінка 66)
§10. Громада. Моя шкільна громада
- Чому людям властиво об’єднуватися в громади?
- Чим, на вашу думку, різняться поняття «громада» і «територіальна громада»?
- Наведіть приклади справ, які здійснені силами вашої громади.
- Чим схожі самоврядування у шкільній та територіальній громадах?
- Чому учням важливо залучатися до організації шкільного самоврядування?
- Сформулюйте перелік важливих правил співжиття в громаді.
- Хто повинен дбати про благоустрій громадського простору?
- Які обов’язки, на вашу думку, є в тих, хто користується громадським простором?
- Наведіть приклади місць, які є громадським простором поблизу вашого дому
- Перевірте себе (сторінка 71)
§11. Дотримання прав людини
- Які прояви дискримінації ви помічали в щоденному житті?
- Чому «мова ворожнечі» є надзвичайно небезпечною?
- Чи вважаєте себе толерантною людиною? Наведіть приклади власної толерантної чи нетолерантної поведінки.
- Розгляньте малюнок. Поміркуйте, чи можуть конфлікти бути корисними.
- Чому війна є конфліктом?
- Які приклади ефективного вирішення складних конфліктів вам відомі?
- З якого віку дитина може самостійно звернутися до суду для захисту своїх прав?
- Чому питанням захисту дітей приділяють велику увагу міжнародні організації?
- Сенкан «Права дитини»
- Вправа «Приклади подолання конфліктів» (у парах).
- Перевірте себе (сторінка 79)
§14. Україна: погляд крізь час
§ 15. Спортивні звитяги минулого й сьогодення
- 15.1. Зародження спортивного руху на західноукраїнських землях
- 15.2. Перша Київська олімпіада
- 15.3. Спортивні здобутки сьогодення
- Перевірте себе сторінка 107
§16. Українське мистецтво: дивуємо світ
- 16.1. Театр, кіно, музика
- 16.2. Пам’ятки архітектури
- 16.3. Шедеври образотворчого мистецтва
- Перевірте себе (сторінка 116)
§17. Світові винаходи та Україна
- 17.1. Технічні винаходи та відкриття українців
- 17.2. Здобутки в галузі медицини
- 17.3. Український космос
- Перевірте себе
§18. Відомі вихідці з України
§19. Русь-Україна. Королівство Руське. Крим
- 19.1. Народи, що проживали на території України в давнину
- 19.2. Княжа Русь-Україна
- 19.3. Королівство Руське. Кримське ханство
- Перевірте себе (сторінка 143)
§ 20. Козаччина. Втрата державності
§21. Спроби відродження української державності в 1917 — 1921 роках
- 21.1. Перша світова війна і початок Української революції. Українська Народна Республіка
- 21.2. «Українська Держава» Павла Скоропадського. Відновлення УНР. Поразка визвольних змагань
- 21.3. Західноукраїнська Народна Республіка
- Перевірте себе
§ 22. Україна у складі СРСР
- 22.1. Встановлення влади більшовиків в Україні
- 22.2. «Розстріляне Відродження»
- 22.3. Чому потрібно пам’ятати про Голодомор 1932—1933 років?
- Перевірте себе
§ 23. Друга світова війна та Україна
- 23.1. Події Другої світової війни на території України
- 23.2. Рух Опору
- 23.3. Голокост. Праведники світу
- Перевірте себе
§24. Розвиток України в повоєнний період
- 24.1. Повоєнні десятиліття
- 24.2. Русифікація (росіянізація) в часи СРСР
- 24.3. Розпад СРСР
- Перевірте себе
§25. Перші кроки незалежної України
- 25.1. Проголошення незалежності України й перші кроки державного будівництва
- 25.2. Розвиток громадянського суспільства
- Перевірте себе
Джерела: