​§ 1. Значення природничо-наукових знань для людини. Науки, що вивчають природу.







Перевірка знань

1. Назвіть відомі вам природничі науки. Що вони вивчають?

  • Хімія — наука про речовини та перетворення одних речовин на інші.
  • Географія – наука яка вивчає і пояснює особливості явищ природи на Землі, окремих материках, у певній країні чи насоленому пункті.
  • Астрономія — наука, що вивчає небесні тіла: зорі, планети, комети тощо.
  • Екологія – наука яка вивчає взаємозв’язки організмів між собою і з навколишнім середовищем.
  • Фізика – вивчає будову і взаємодію тіл, різноманітні явища природи.

2. Оцініть роль і значення природничих знань для людини

Природничими науками є: фізика, біологія, хімія, географія, астрономія, екологія. Люди, професія яких пов’язана з цими науками — фізики, біологи, хіміки, географи, астрономи, екологи.

Для прикладу, багато років людина мріяла піднятися в небо і літати, наче птах. Завдяки набутим знанням про природу вона зуміла здійснити свою мрію. Взірцем для виготовлення парашутів слугувала кульбаба, а для створення застібки «липучка» — рослина реп’ях. Та й криниця — журавель одержала таку назву не випадково.

3. Висловіть судження про необхідність вивчення природи.

Для пізнання світу, явищ, і просто для досягання матеріальних благ.

4. Запишіть у зошиті схему «Науки про природу».

  • фізика
  • біологія
  • хімія
  • географія
  • астрономія
  • екологія

5. Поміркуйте, чому природу називають геніальним конструктором і будівельником.

Для прикладу, потік води вимиває землю і через пару років може утворитися яр. І так далі.

Багато винаходів пов'язано із дослідженнями та копіюванням тварин:

  • літальні апарати з дослідження птахів,
  • снігоход з дослідження пінгвінів,
  • парашути з дослідження кульбаби
  • панелі з дослідження бджолиних стільників,
  • покриття дахів з дослідження лусків комах,
  • застібки-липучки з дослідження реп'яхів,
  • криниця-журавель з дослідження птаха,
  • прилад попередження шторму з дослідження медуз