Запитання і завдання







1. Які існують види інформації? Висловіть припущення, для чого потрібно їх розрізняти.
Види інформації:

  • Звукова
  • текстова
  • числова
  • графічна
  • комбінована

Види інформації розрізняють для зручності її опрацювання, зберігання чи передавання.

2. Що таке історичні джерела? На які види їх поділяють?

Вся діяльність людини, що залишилася та збереглася, називається історичними джерелами. Їх види: речові, письмові, усні, етнографічні, лінгвістичні, звукові, кіно- та фотодокументи

3. Колективне обговорення. Який вид джерел дає змогу створити уявлення про всі історичні періоди людства?

Найкраще уявлення про всі історичні періоди людства можуть дати речові історичні джерела.

4. Як ви вважаєте, чому Т. Шевченко назвав археологію «таємничою матір’ю історії»?

Шевченко називав археологію «таємничою матір’ю історії», адже археологія полягає в тому, щоб виявити у виявлених історичних матеріалах справжні сліди людської діяльності, а після досліджень і наукового аналізу вона може підтвердити чи спростувати ту, чи іншу історичну теорію.

6. Робота в парах. Обговоріть і визначте, які труднощі можуть виникнути під час опрацювання писемних джерел. Складіть перелік.

Труднощі роботи з письмовим матеріалом можуть бути пов’язані з:

  1. складністю розшифрування писемних знаків;
  2. незнанням мови народу, який залишив по собі писемне джерело.

7. Які джерела надають більше інформації: писемні чи речові? А які з них більш достовірні?

Писемні джерела дають більше інформації. Проте більше правдивими є речові.

9. Для чого люди винайшли фотоапарат? Що цікавого можна побачити на фотографіях? Чому фотографія є одним із найважливіших видів історичних джерел?

Фотоапарати були винайдені, щоб знімати моменти життя. З часом фотографії стають історичним матеріалом, фотодокументами. Це важливий вид джерела, оскільки в ньому точно зафіксовано певні історичні факти.