Практичне заняття за розділом I Людина, природа, суспільство та історія







Завдання для підготовки до заняття (сторінка 27)

1. Підготувати мінідослідження за темою «Чим я залежу від природи й суспільства»
Я людина, жива людина. Життя мого тіла потребує постійного зв’язку з навколишнім середовищем, з якого я отримую повітря, воду для безперервного дихання, тому що моє тіло в основному складається з води, їжі, сонячного світла і тепла.
Від суспільства залежить моє спілкування, загальний культурний розвиток та становлення моєї особистості, забезпечення комфортних умов проживання, навчання та організації дозвілля.

2. Скласти розповідь із презентацією за темою «Як діяльність людини впливає на навколишнє середовище в сучасній Україні (на прикладі свого населеного пункту)».

Пригадайте
1. Хто така людина? Що таке природа, суспільство?
Люди — істоти розумні. Природа – це світ навколо нас. Суспільство – це спільнота людей, яка організована за допомогою діяльності, спілкування та дозвілля

2. Що більше впливає на життя людини — її біологічна чи соціальна складова?
Людина – це насамперед живий організм, тому її життя має біологічну складову. Соціальні фактори впливають на рівень її комфорту.

3. Назвіть прояви глобального потепління, які ви помічаєте
Літо спекотне, опадів мало, рівень води в річках і ставках, колодязях падає, малі річки пересихають, температури переважно плюсові, взимку відсутній постійний сніговий покрив.

ХІД РОБОТИ
I. Робота в малих групах

Чим я залежу від природи

  • Повітря
  • Вода
  • Їжа
  • Тепло
  • Світло
  • Сила тяжіння

Чим я залежу від суспільства

  • Культурний розвиток особистості
  • Навчання
  • Дозвілля і розваги
  • Побутові умови
  • Спілкування

IІ. Робота з презентаціями
1. Перегляд окремих презентацій.

2. Визначення переліку проблем із навколишнім середовищем, які існують у населеному пункті.
Стихійні звалища сміття, недотримання допустимих відстаней при руйнуванні прибережних водойм, забруднення водойм.

3. Вироблення рекомендацій з усунення наявних проблем.
Встановити належний контроль за станом навколишнього середовища, будувати підприємства з утилізації відходів та навчати населення про навколишнє середовище.