Відповіді на запитання та завдання







1. Які існують інформаційні процеси? Які з них є визначальними?

Обробка інформації включає отримання, обробку, зберігання, передачу та захист інформації

2. Що таке обробка інформації? Для чого вона потрібна?

Обробка інформації — це процес створення нової інформації з попередньої

3. Чому існує та поширюється неправдива інформація?

Неправдива інформація поширюється через те, що вона створена навмисно (для досягнення певних цілей, у тому числі кримінальних), або через відсутність певних знань, досвіду та відповідної компетенції з питань, щодо яких вона містить дана інформація.

4. Робота в групах. Обговоріть і визначте, що потрібно зробити, щоб не піти помилковим шляхом, досліджуючи минуле.

Перше, що потрібно зробити, це ще раз перевірити достовірність отриманої інформації. При цьому бажано використовувати кілька джерел, які містять інформацію про історичні події.

5. У чому полягає складність роботи з інформацією? Чи можуть джерела вводити в оману?

Така інформація може бути недостовірною та поширюватися в злочинних цілях. Тому при найменшому сумніві в її достовірності необхідно ще раз перевірити інформацію. Звичайно, варто враховувати не тільки власний рівень обізнаності, а й звертатися до інших джерел для перевірки. Так вони можуть

6. Колективне обговорення. Як можна встановити достовірність і надійність історичного джерела?

Найкраще визначити час і обставини створення історичних джерел для вивчення матеріалів. Варто з’ясувати відомості про автора письмового джерела, провести ретельний аналіз змісту, визначити вплив документа на суспільне життя того історичного періоду.

7. Яка інформація історичних джерел, на вашу думку, є найціннішою?

Найціннішим є достовірна та неупереджена інформація.

7. Робота в парах. Обговоріть і визначте, що може бути джерелом історичної інформації. Чому треба вміти виявляти й досліджувати різні історичні джерела?

Джерелами історичних матеріалів можуть бути письмові історичні джерела та речові історичні матеріали, усна народна творчість, відеоматеріали та картинні матеріали. Лише комплексно вивчивши всі історичні джерела, можна найбільш повно вивчити певний історичний період

8. Як визначати, які історичні джерела потрібні для дослідження?

Вибір історичних джерел залежить від типу історичного дослідження. Наприклад, якщо метою дослідження є економічний розвиток певного історичного періоду, то об’єктом дослідження будуть знаряддя праці, або коли дослідники займаються вивченням національних особливостей народу, то перш за все звертатимуть увагу до власної мови, усної народної творчості, предметів побуту тощо.

9. Чому вчені прагнуть знайти й опрацювати якомога більше джерел із теми дослідження?

Рівень її дослідженості залежить від кількості відкритого та опрацьованого історичного матеріалу з теми: чим більше джерел – тим вищий рівень дослідження теми.

10. Чому усні джерела є цінними для істориків? Яким чином здобувають усні джерела?

Усні джерела записані вченими від очевидців розповідей чи подій, або від переказів, легенд, анекдотів, які містять відомості про певні події. Науковцям необхідно провести ретельний та ретельний аналіз усних джерел, щоб визначити рівень їх достовірності та відібрати достовірну інформацію.

11. Як зберігають усну народну творчість та спогади свідків подій?

Записують текст або аудіо- та відеозаписи свідчень очевидців

12. Розгляньте ілюстрації й виконайте завдання.

  1. 2 джерела (звуку та відео), 4 приймача
  2. Джерело ліворуч, а приймач праворуч.
  3. Близькі - крики, рухи, жести, барабанний дзвін. Дальні - гінці, багаття.