Урок 44 Тема: Туве Янссон. Втілення ідей доброти, щирості та любові в казці «Комета прилітає»







Мета:             зосередити увагу учнів на ідеях доброти, щирості, любові, поваги, дружби; визначити особливості поведінки Троллів в екстремальних ситуаціях; розвивати навички слухання,         вміння висловлювати свою  думку, робити філософські розмірковування; виховувати          любов до літератури, дружбу, повагу.    

Обладнання: підручники, проектор, слайди казки, ілюстрації до твору, таблички для кожного учня, схематичний Тролль.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація пізнавальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми продовжимо роботу над казкою Туве Янссон «Комета прилітає». На попередньому уроці ви вже частково познайомились із цією казкою.

Перевірка домашнього завдання.

1. Запитання:

Чи сподобалась вам казка? Чим саме? (очікувані відповіді).

- Тому що у казці мова іде про цікаві дивовижні істоти, видумані самою авторкою.

- Всі Мумі – Троллі дуже добрі, щирі.

- В казці всі шанують один одного, поважають усіх мешканців долини і лісу.

- Сім’я та друзі для героїв найцінніше.

- Мумі- Троллі ризикують життям,щоб врятувати мавпочку.

- Сподобалось, як всі дружно діляться тортом.

- Повертають дорогий браслет Фреккен.

- Нікого не хочуть образити.

2. 3 – 4 учні коротко передають зміст прочитаного вдома твору(інші роблять доповнення).

3. Інші учні демонструють малюнки, які намалювали вдома до цікавих уривків і розповідають їх, ілюстрації прикріплюють на класній дощці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

            На цьому уроці ми повинні  закінчити вивчення  казки Туве Янссон «Комета прилітає». Зараз ми будемо  вголос читати частину казки і вам всім потрібно  самостійно заповнити таблицю, в якій відмітити добро, щирість, любов героїв.

   Герої

                                      Добрі вчинки героїв казки

Сніфф

Мумі - Тролль

Фреккен

Професор обсераторії

Хемуль

Снусмумрик

           

            Після самостійної роботи учні роблять висновки про ідеї доброти, щирості та любові.

ІІІ. Формування нових знань, умінь та навичок.

1. Читання тексту в класі й обговорення прочитаного з одночасною роботою над виразним читанням і робота з таблицею.

2. Перегляд слайдів і пояснення вчителем зображеного.

3. Запропонувати учням заплющити очі  і уявити небо, яке Муммі  побачили в телескопі  і уявити комету.

4. Бліц  інтерв’ю (учнівські враження про побачене.)

5. Робота в зошитах (учні визначають реальні  і казкові мотиви у творі і записують в

зошит ).

                                Реальне

                             Казкове

Ліс, долина, бурхлива річка, водоспад, мавпочка, професори обсерваторії, телескоп, комета, їжа, турбота мами про сім’ю, дружба, повага, любов.

Мумі – Троллі, ондатр, звірі розмовляють, Снусмумрик грає на губній гармошці, порятунок мавпочки, будування батьком Троллем моста, різні кумедні витівки героїв.

IV.   Закріплення вивченого матеріалу.

            а) Колективна бесіда за змістом твору.

              б) Хвилинка тренінгу  (учні стають в коло і передають один одному потиском руки ті позитивні риси, про які вони дізнались на сьогоднішньому уроці).

            Добро, толерантність, ввічливість, допитливість, хвилювання за інших, радість, дружба, відвага, цікавість, подільчивість, любов до ближнього, любов до природи, працелюбність, відповідальність за інших.

            в) На дошці схематичний малюнок Мумі – Тролля.  Учні по  черзі ідуть до дошки і записують навкруг нього риси характеру.

            V .  Підсумок   уроку.

            Слово вчителя. 

            Отже, завдяки цим рисам, які ви передали один одному і оцінили в Мумі – Троллі страшне лихо минуло. Казка закінчилася щасливо. Комета пролетіла, але не прилетіла. І від цього дня мешканці казкової долини ще більше здружились і полюбили один одного. Можна зробити такий висновок, що тільки справжня дружба, добро і допомога непоказні, вони не кричать про себе, але знаходять способи захистити кого потрібно.

            Оцінка учнівської діяльності на уроці.

            VI. Домашнє завдання.

            Прочитати ще раз казку. Підготуватись до контрольної роботи.