Урок 46 Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Інтелектуальна гра «Куб»







Мета: з’ясувати рівень засвоєння п’ятикласниками навчального матеріалу; розвивати логічне мислення, інтелектуальні і творчі здібності, вміння висловлювати власні думки; виховувати доброту, працелюбність, почуття дружби, відповідальність за свої вчинки.

Обладнання: тестові завдання, портрети письменників, мультимедійні слайди, проектор.

Тип уроку: урок – гра

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя. Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету світової літератури. Для вас це був новий предмет. Але ви всі з радістю поринули у Чарівний Сад Світової Літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам. А сьогодні ми пограємо у гру «Куб». Кожен може стати гравцем, а всі будемо групою підтримки. Можна спробувати, перш ніж дати відповідь. Можна спростити завдання. Можна отримати пораду від групи підтримки. Що ж приступаємо до гри.

III. Перший тур. Щоб потрапити ще раз у Чарівний Сад Світової Літератури, потрібно виконати тестові завдання.

1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів:

а) у дім столяра;

б) у дім чинбаря;

в) у дім маляра?

2. Чим Хлопчик – Мізинчик позначив дорогу додому:

а) білими камінцями;

б) білим піском;

в) білою крейдою?

3. Хто подарував пензлик Маляну:

а) шкільний учитель;

б) сивобородий дідусь;

в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик?

4. Яким чином Синдбаб позбувся старого, який сидів у нього на плечах:

а) дав йому горіхів;

б) приніс його до води;

в) напоїв його вином?

5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся:

а) казан смоли;

б) бочка меду;

в) мішок золота.

6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:

а) гребінець;

б) дзеркальце;

в) шкатулка.

7. За спів солов’я всі свої багатства ладна віддати:

а) імператор;

б) Смерть;

в) проста людина.

8. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір:

а) на коня і мишу;

б) на ящірку і носорога;

в) на жабу і гадюку?

9. Подруга Лобо:

а) Бінго;

б) Бланка;

в) Багіра.

10. Ім’я тітки Тома Сойєра:

а) Поллі;

б) Полліанна;

в) Памелла.

11. Поллі Гарінгтон ніколи не:

а) спала;

б) усміхалася;

в) сварилася.

12. Вірний друг Аліси:

а) пан Домбі;

б) пан Ліддел;

в) пан Чарлі.

13. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:

а) 1;

б) 2;

в) 3?

14. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль:

а) 100;

б) 200;

в) 300?

15. Якого кольору було волосся у Суботика:

а) темно – червоного;

б) яскраво – рудого;

в) блакитно – рожевого?

Відповіді. 1. В. 2. А. 3. Б. 4. В. 5. А. 6. Б. 7. Б. 8. В. 9. Б. 10.А. 11. Б . 12. В. 13. А. 14. А. 15. Б.

Взаємоперевірка тестових відповідей.

Молодці. Всі справились із завданням. Видно із відповідей, що зачарував вас Сад Світової Літератури. Дуже сподобалось мандрувати.

Другий тур. Ми з вами пройшли стежками улюблених героїв. А зараз ми зустрінемось з письменниками. З людьми, котрі створили такі унікальні шедеври. У цьому турі потрібно за фотографією впізнати письменника.

Записуємо відповіді, слідкуючи за слайдами, які будуть появлятися на екрані

Взаємоперевірка «Впізнай письменника». (Слайд 1 – 15 презентації «Впізнай письменника»).

Третій тур. Всі, хто дав правильну відповідь приймають участь у третьому турі. Інші учні переходять у групу підтримки. Можна отримати додатковий бал за правильну відповідь.

Щоб здійснились ваші мрії, вам потрібні гарні знання. Зараз ми відправимось в віртуальну мандрівку, пригадуючи теоретичні поняття.

(Слайд 1- 13 презентації «Теорія літератури»)

Четвертий тур. Багато нового і цікавого ви запозичили для себе. Завдання четвертого туру, яке перед вами ставить Куб, висловити своє ставлення до героїв, використавши прийом сенкан.

Алгоритм роботи

1. У першому рядку записується одне слово, іменник, який є темою сенкану.

2. У другому – два слова, прикметники, які є означенними до теми.

3. У третьому – вміщуються три слова (дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою).

4. У четвертому – записується фраза, якою висловлюється розуміння теми (складається із чотирьох слів)

5. У п’ятому – одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми.

Метелиця

Співчутлива, щедра

Допомагає, жаліє, нагороджує

Справедливо ставиться до дівчат

Бабуся

Падчірка

Роботяща, добра

Працює, допомагає, співчуває

Допомагає у скрутній ситуації

Дівчина

IV. Підсумки уроку.

Вчитель. У. Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок»

V. Рефлексія

Я хочу бути схожим…

Я буду робити добро…

Я змінився, дякуючи…

Я буду ставитись до своїх батьків…

Я мрію про…