Урок 31 Тема: Елеонор Портер. «Поліанна»


Мета: ознайомити з життям і творчістю письменниці, зацікавити, спонукати до читання та вивчення твору; розвивати навички виразного читання, уміння визначати головні епізоди, переказувати їх та висловлювати думку щодо прочитаного; виховувати оптимістичне ставлення до життя.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст роману, презентація творчості.

«Я ніколи не вважала, що треба заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Просто, як на мою думку, набагато краще сприймати невідоме бадьоро і радісно.» Елеонор Портер

Хід уроку

І.Оголошення теми, мети та завдань уроку.

ІІ.Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

Є книжки, які обов`язково треба прочитати не тількидітям, а й дорослим, це книжки, що можуть змінити не тільки нас самих, а й наше ставлення до навколишнього світу. Одним із таких творів, що обійшов половину земної кулі, став роман Елеонор Портер «Поліанна». Американська письменниця стала відомою завдяки тому, що навчила представників різних країн і національностей «грати у радість», вселила віру у свої сили і змусила замислитися над тим, як ставитися до самих себе, до труднощів у житті й до людей, які тебе оточують.

Елеонор Портер народилася 19 грудня1868 року у місті Літлтон (англ.Littleton), штат Нью-Гемпшир, у родині перших переселенців до Америки. З дитинства Елеонор захоплювалась музикою, співала в церковному та світському хорах, вчилась у бостонськійконсерваторії. Але після одруження з Джоном Лиманом Портером у 1892 році вона переїхала разом з чоловіком спершу в Масачусетс, потім в Теннессі, а потім в Нью-Йорк, і захопилася письменством. У 90-их рр. на сторінках американських журналів з'являються її перші оповідання, написані під псевдонімом Елеонор Стюарт, а в 1907 році світ побачив її перший роман «Зустрічні течії». Найвідоміший роман письменниці, «Поліанна», вийшов у світ 1913 року і відразу став шалено популярним. Відома американська актриса, зірка німого кіно Мері Пікфорд, за право екранізувати роман заплатила його авторці чималу на той час суму. Роман «Поліанна» захопив читачів настільки, що на адресу Елеонор Портер посипався шквал листів з проханнями розповісти, що сталося з головною героїнею роману далі. Тому вже в 1915 році письменниця видала друком наступний роман — «Юність Поліанни». Всього за кілька років письменницької кар'єри Елеонор Портер створила 4 томи коротких оповідань і 14 романів для дітей та дорослих. У 1920 році Елеонор Портер померла. Наступного дня по її смерті газета «Нью-Йорк Таймс» опублікувала некролог під заголовком "Померла авторка «Поліанни».

2. Повідомлення підготовлених учнів про життя і творчість Е. Портер.

3. Самостійне опрацювання статті підручника про Е. Портер.

4. Евристична бесіда

  • Які факти з життя Елеонор Портер вас вразили найбільше? Чому?
  • Яке найбільше захоплення було у письменниці, крім її літературної діяльності?
  • Під яким псевдонімом з`явилися перші оповідання Е. Портер?
  • ( Еманор Стюард)

5. Слово вчителя.

Примірник роману «Поліанна» Елеонор Портер подарувала своїй бабусі Меріон на знак великої пошани і вдячності за ті поради, які письменниця отримала від неї у дитинстві. Цей примірник тепер дбайливо зберігається в одній із найбільших бібліотек світу – Бібліотеці Конгресу США.

6. Словникова робота (учні ведуть запис у зошитах).

У сучасних словниках англійської мови, виданих у США, слово «поліанна», що увійшло в обіг завдяки творчості Е. Портер, зафіксовано, як іменник у різних значеннях: 1) особа, яка має оптимізм, гарний настрій (позитивне значення), 2) особа, яка надмірно (надто, по-дурному, безпідставно) оптимістична (негативне значення); 3) святковий подарунок у родинному колі.

7. Виразне читання тексту. (За підручником)

8. Бесіда за змістом прочитаного:

1) Назвіть головних героїв роману.

2) Де відбувається дія роману?

3) Ким були батьки Поліанни?

4) Яку гру придумав батько для дівчинки?

5) В чому суть цієї гри?

9. Переказ тексту.

1.Завдання учнів переказати епізод «Приїзд Поліанни»

2.Запитання до учнів:

- Які риси характеру героїні виявилися в цьому епізоді? (Щирість, життєрадісність, доброта)

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з епіграфом.

2.Запитання до учнів:

  • Як ви розумієте слова письменниці? Чи погоджуєтесь ви з нею?

3. Підсумкова бесіда

1) Що нового ви дізнались на уроці?

2) Чим зацікавив вас цей твір?

3) Який загальний настрій твору? Як ви думаєте чому саме такий?

IV. Домашнє завдання.

1. Прочитати розділи роману.

2. Намалювати ілюстрації до твору.