Урок 40 Тема: Головні життєві цінності у казці Р. Даля «Чарлі і шоколадна фабрика»


Мета: Продовжувати опрацьовувати зміст твору; перевірити рівень засвоєння прочитаного матеріалу; розвивати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення; навчити відстоювати свою думку.

Тип: засвоєння нових знань і вироблення на їх основі вмінь і навичок.

Хід уроку

Подорожувати – означає кожної хвилини народжуватись і помирати. В.Гюго

І. Осмислення теми уроку

1. Складання плану розповіді від імені Чарлі.

1. Моє життя в родині

2. Шоколад – єдина моя втіха.

3. Остання надія згасла.

4. Щаслива знахідка.

5. Головний приз – шоколадна фабрика.

6. Розмова Чарлі з Віллі Вонкою про його щасливе дитинство.

7. Батьки намагаються допомогти дітям.

8. Як я став працювати з Віллі на фабриці.

2. Складання цитатного плану до образу Віллі Вонки.

3. Оцінювання прослуханих робіт.

ІІ. Актуалізація опорних знань і навичок.

1. Розвиток мовлення

Міні-екскурсія за ілюстраціями до казки.

- Як ви вважаєте, чи вдалося авторові ілюстрацій передати атмосферу казки, зобразити його героїв?

2. Словникова робота.

(виразне читання понять «диспут», «опонент»)

Диспут – публічний спір на наукову, літературну й іншу тему.

Опонент – 1. Особа, яка заперечує кому-небудь у публічній бесіді, на диспуті тощо.

2. Супротивник у суперечці; той, хто заперечує кому-небудь.

3. «Мозковий штурм»

- Що для вас означає поняття «благополуччя близьких »?

- Що у своєму житті обираєте ви, а що обирають герої Рональда Даля? (Віллі Вонка)

- Чи є серед присутніх ті, хто спочатку мав одну думку, а потім змінив її?

4. Диспут: «Що робить людину щасливою?»

5. Висновок вчителя.

Будь яка благородна справа не повинна супроводжуватися скорботою і тривогою за своє життя, життя близьких людей. Людина може набувати величності у своїх вчинках у доброму, щирому ставленні до інших.

6. «Вільний мікрофон»

- Який настрій викликає казка «Чарлі і шоколадна фабрика»?

- Чому автор обирає героєм саме хлопчика з бідної сім’ї?

- Чи можете ви назвати Віллі Вонку героєм казки?

- Як ви думаєте: правильно поступив Віллі Вонка, вибираючи спадкоємцем саме Чарлі Бакета?

ІІІ. Перевірка знань учнів.

Тести закритої форми.

1. Літературна казка створена

а) народом;

б) письменником;

в) фольклористами;

2. Рональд Даль є письменником:

а) французьким;

б) англійським;

в) датським;

3. Хто є володарем п’ятого золотого квитка:

а) Віолетта Борегард;

б) Чарлі Бакет;

в) Август Глуп;

4. Якого числа діти з золотими квитками стоять у воріт фабрики:

а) 1 лютого;

б) 1 березня;

в) 1 червня;

5. Що демонструє Віллі Вонка Чарлі:

а) прозорий ліфт;

б) водоспад;

в) солодку вату;

6. Верука Солт, Август Глуп, Майк Тіві – герої казки:

а) «Чарлі і шоколадна фабрика»

б) «Гобіт, або туди й назад»

в) «Гаррі Поттер і філософський камінь»

IV. Підсумок уроку

«Що в житті людини найцінніше» (за казкою Р.Даля «Чарлі і шоколадна фабрика»)

2. Чого ми навчилися, читаючи казку «Чарлі і шоколадна фабрика»?

- Приділити увагу тим, хто поруч;

- Уміти побачити радісне буденному;

- Уміти бачити серцем, а не тільки очима;

- Цінувати щирість і відвертість;

- Уміти дарувати радість іншим.

Усе це і складає красу людського життя.

3. Мікрофон:

Продовжте речення: сьогодні на уроці я навчився, замислився, зрозумів, відчув, що…

VI. Д\з: написати міні-твір на тему: 1. «подальше життя Чарлі і Віллі Вонки»

Яроцька Г.Ф. Вчителька світової літератури Старогутянської ЗОШ І- ІІІст.