Чарівливий світ чарівної казки







Перевірте себе

1. Як побудовано сюжет чарівної казки? Назвіть його основні елементи. Обґрунтуйте відповідь прикладами з прочитаних казок.

Сюжет чарівної казки складається з зачину, потрійного повторення і кінцівки. Наприклад, казка «Телесик»:

  • Зачин - Колись давним-давно жили були дід та баба ...
  • Тричі повторений - Телесика тричі кликали до бережка і тільки на третій раз він приплив.
  • Кінцівка - Телесик повернувся додому.

2. Які казкові сюжети називають «мандрівними»? Чим можна пояснити їх існування?

Мандрівні сюжети - ті сюжети, які зустрічаються в казках різних народів світу. Наприклад, про злу мачуху і падчерки, або про богатиря і змія. Існують мандрівні сюжети, тому що життя різних народів схоже, іноді, ці сюжети запозичуються одним народом в іншого.

3. Порівняйте! Наведіть приклади казок різних народів світу зі схожими сюжетами. Порівняйте дві з них.

Перська казка «Шангул і Мангул» і російська «Вовк та семеро козлят». В обох варіантах казок головний герой - вовк. Але козенят в російській версії сім, а в перській троє. У російській версії вовк з'їв козенят, а в перській вкрав. Закінчується казка поразкою вовка і перемогою кози.

4. пофантазуйте! яких «чарівних помічників» ви хотіли б мати? З якою метою ви скористалися б їх допомогою?

Я б хотів мати ельфів, які допомагали мені виконувати домашні завдання, а також гномів - з ними можна грати, і вони можуть виконувати домашні справи.

Літературний практикум

1. Коротко скажіть зміст «Казки про мертву царівну і сім богатирів».

Жив був цар і цариця. Цар поїхав в похід, а цариця тим часом народила дочку. Коли цар повернувся, то цариця померла. Через рік цар одружився з іншою. У новій цариці було дзеркальце, яке говорило, що вона найкрасивіша у світі. Але коли молода царівна виросла і в неї закохався принц Єлисей, то дзеркальце сказало, що вона найкрасивіша. Цариця вирішила завести дівчину в ліс і погубити. Але дівчині вдалося втекти. І натрапила вона в лісі на будиночок, де жили сім богатирів. Вона з ними жила, поки цариця не дізналася де вона. Надіслала вона до дівчини служницю, переодягнену в черницю і та дала царівну отруйне яблуко.

Царівна відкусила його і впала на землю мертва. Богатирі поклали її в кришталеву труну і віднесли до гори. Царевич Єлисей всюди шукав царівну. Вітер йому підказав, де її шукати. Єлисей розбудив царівну, і вони одружилися. А зла мачуха померла від заздрощів.

2. Назвіть фантастичних персонажів казки «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик». Опишіть зовнішність цих героїв.

Фантастичними персонажами є чудовиська в людській подобі. Вони великі з рогами, а також мають тигрові ікла й очі, що світяться вночі.

3. Якими якостями наділені Іссумбосі в казці? Завдяки чому він досягає успіху в справах, за які береться? Обґрунтуйте відповідь прикладами з тексту.

Іссумбосі чесний, хоробрий і розумний, працьовитий і кмітливий. Успіху він досягає завдяки своєму розуму, хоробрості й відвазі.

4. Знайдіть! Знайдіть у творі елементи чарівної казки.

Казка починається словами: «Давно колись жили чоловік і жінка ...» - це типовий початок для чарівних казок. В кінці Іссумбосі став великим і одружився з дочкою вельможі. Це також характеристика чарівної казки. А ще в казці присутні чарівні істоти - Чудовисько в людській подобі.

5. Доведіть! Подробиці оповідання вказують на те, що казку про Іссумбосі була створена в Японії?

Ім'я хлопчика японське. Коли він йшов з дому то гріб хасі (палички для їжі). Дівчина в казці була одягнена в кімоно.

6. Пофантазуйте! Уявіть, що Хлопчик-мізинчик став велетнем. Які пригоди могли б трапитися з ним після цього?

Після цього він міг би захищати місто від монстрів і грабіжників, або пішов би шукати собі пригод по світу, захищаючи бідних і скривджених. Адже він був добрим і розумним.

Запитання та завдання по прочитані твори

1. Як Малян отримав чарівний пензлик? Правильно хлопчик використовував силу свого «чарівного помічника»? Коли і як пензлик рятував героя? Обґрунтуйте відповідь рядками з тексту.

Уві сні хлопчику приснилося, що йому подарували чарівного пензлика, а коли він прокинувся, то побачив, що пензлик насправді у нього є. Малян намагався допомагати добрим і бідним людям: «кому плуга намалює, кому мотику». Пензлик допоміг хлопцю вижити у в'язниці: «сидів біля печі і коржі їв.» А ще допоміг втекти з в'язниці: «намалював драбину, забрався на горище і втік».

2. Назвіть негативних персонажів казки. З якою метою вони хотіли заволодіти пензликом Малянов?

Негативними персонажами є поміщик і імператор, Вони хотіли заволодіти пензликом тільки для власного збагачення і вигоди.

3. Як Маляну вдалося перемогти своїх ворогів - завдяки чарівному пензлику або власним чеснотам?

Малину вдалося перемогти завдяки тому, що він був розумним і добрим. А ще вмів добре малювати, але головним чином він здобув перемогу тому направляв пензлик робити добрі справи для людей, а не для своєї користі.

4. Чи хочете ви мати чарівний пензлик? Що б ви їм намалювали?

Якби у мене був чарівний пензлик, я б намалював країну, де всі були б щасливі багаті й добре. Де б завжди панував мир і злагода між людьми.