Дива повсякденного життя







Перевірте себе

1. Розкажіть про дитинство і юність Андерсена. Які риси характеру письменника виявилися в ті роки?

Дитинство письменника було бідним. Він жив з батьками в маленькій кімнаті, любив слухати казки, фантазувати та грати в ляльки. Мама хотіла, щоб Ганс став кравцем, але він мріяв про професію актора. Підлітком він поїхав до столиці, проте актором він так і не став, а почав писати казки.

2. Як Андерсен оцінював своє життя? Наведіть відповідні висловлювання письменника.

Андерсен говорив, що його життя схоже на прекрасну казку. «Історія мого життя розповість світу то, про що вона говорить мені: Господь милосердний і все робить на краще».

3. Перечитайте характеристику, яку дає Тому Грьонбек казок Андерсена У чому дослідник бачить основні переваги творів великого казкаря? Проілюструйте ці спостереження власними прикладами з відомих вам казок Андерсена.

Перевагами творів Андерсена є позитивне ставлення до всього навколишнього світу. Все залежить від нас самих, треба просто бути відкритим для світу і показати свою внутрішню красу. Наприклад, казка «бридке каченя». Всупереч усім негараздам віно залишилося добрим і в результаті отримало свою винагороду - перетворилося в лебедя.

Запитання та завдання прочитаним творам

1. Розкажіть, як Богдихан дізнався про солов'я і як соловей потрапив в його палац.

Богдихан прочитав про солов'я в книзі й запросив його на вечерю до себе в палац. І соловей прилетів.

2. Яке враження справили на богдихана солов'їні пісні? Знайдіть в тексті деталь на підтвердження своєї відповіді. Чому соловей відмовився від винагороди за спів?

Богдихану сподобався спів солов'я: «... в очах виступили сльози й покотилися по щоках.» Соловей сказав, що найкраща нагорода для нього — це бачити сльози в очах від співу.

3. Чим сподобався придворним штучний соловей? Чому після того, як з'явився механічний птах, справжній соловей покинув палац?

Штучний соловей був золотий, прикрашений діамантами й коштовними каменями. Він міг рухати хвостом. Штучний соловей міг співати, не зупиняючись і не втомлюватися. Справжній птах покинув палац, коли там з'явився штучний, тому що він, штучний, подобався більше, ніж справжній.

4. Чому штучний птах не зміг перешкодити смерті, тоді як справжній соловей зміг її подолати? Яка думка автора підкреслює такий розвиток подій? Чи поділяєте ви її?

Справжній соловей мав почуття і душу. Він міг співчувати й допомагати. А штучний був лише іграшкою, яка була механічна і нічого сама не могла зробити. Саме тому своєю живою піснею справжній соловей зміг подолати смерть і вилікувати богдихана. Автор хотів показати, що не треба міняти живі почуття на штучні. Я з ним згоден, тому що набагато краще бачити й відчувати живі почуття та емоції.

5. Ви, напевно, помітили, що живий соловей здається непомітною сірою пташиної поруч зі своєю цінною копією. До якої думки автор підводить читача, наділяючи цих персонажів такою зовнішністю?

Автор таким чином хоче показати, що головне не зовнішність, а внутрішній світ. На вигляд справжній соловей був непримітним, але у нього була душа і почуття, а у штучного тільки записана мелодія і все.