Анна Ґавальда. 35 кіло надії







1. Що любив і чого не любив робити Грегуар? Поясніть його уподобання

Грегуар любив:

  • Майструвати різні речі своїми руками - механізми, пристрої, іграшки. Це давало йому задоволення і радість.
  • Проводити час у "закутку" свого дідуся Леона, де він міг займатися улюбленою справою.
  • Дивитися передачі про цікаві винаходи та речі - "Телемагазин", наприклад.

Грегуар не любив:

  • Школу та навчання. Не міг зосередитися, швидко втрачав інтерес.
  • Уроки фізкультури та спорт взагалі. Відчував себе слабким і незграбним.

Отже, Грегуар віддавав перевагу практичній діяльності, пов'язаній з майструванням та винахідництвом. Абстрактне навчання та спорт були для нього важкими і нецікавими заняттями.

2. У який момент твору з’являється число 35? Що, на вашу думку, означає назва повісті?

Число 35 з'являється в мотиваційному листі Грегуара до директора коледжу Граншан. Він пише: "Я не дуже гладкий, у мені 35 кіло надії".

На мою думку, 35 кіло надії - це метафора, яка відображає внутрішній потенціал та незламний оптимізм Грегуара. Це та віра в себе, яка кінець кінцем допомагає йому подолати всі труднощі й досягти успіху. Отже, назва повісті - це символ незламного духу головного героя.

Чим Грегуар міг допомогти дідусеві Леону?

Він міг зробити те, чого хотів від нього дідусь - стати сильним, незалежним, умілим у справах. Саме тому він заліз по канату до самого верху, хоча це й було важко надзвичайно.

Усно

1. Чому, на вашу думку, Грегуар ріс нещасним і самотнім?

Грегуар ріс нещасним і самотнім через складні стосунки з батьками, які постійно сварилися, через проблеми у школі, де він погано вчився і не міг знайти спільної мови з однолітками та вчителями, а також через відсутність розуміння з боку оточення.

2. Поясніть ставлення Грегуара до школи.

Грегуар ненавидів школу, тому що там йому було важко вчитися, він не розумів більшості предметів і постійно отримував погані оцінки. Школа викликала в нього стрес, фізичний дискомфорт. Він відчував себе нездатним до навчання і не бачив сенсу в тому, про що йому розповідали в класі.

3. Які труднощі й випробування спіткали Грегуара в житті? Як він їх подолав?

Грегуар зіткнувся з багатьма труднощами в житті:

  • Погано вчився в школі, не міг зосередитися на навчанні. Двічі залишався на другий рік.
  • Був відрахований зі школи через інцидент на уроці фізкультури.
  • Постійні сварки батьків через його погану успішність. Це пригнічувало Грегуара.
  • Складнощі з пошуком нового навчального закладу після відрахування.

Грегуар долав ці труднощі завдяки власній наполегливості та підтримці близьких людей:

  • Написав мотиваційного листа до коледжу Граншан і був прийнятий туди.
  • Коли захворів його улюблений дідусь Леон, Грегуар зумів подолати складну смугу на підтримці однокласників.
  • Віра дідуся Леона додавала Грегуару сил боротися і не здаватися

4. Хто вірив у Грегуара і як ця віра допомогла йому досягти мети?

Дідусь Леон. Він завжди підтримував і захищав Грегуара, допомагав порадами. Коли Грегуар був відрахований зі школи, саме дідусь підштовхнув його рухатися далі й не здаватися.

Аналіз та інтерпретація

5. Як батьки ставилися до Грегуара? Чому стосунки батьків і сина були напруженими?

Батьки Грегуара любили його, але часто сварилися з ним через погану успішність у школі. Вони не розуміли причин його проблем з навчанням і звинувачували одне одного в недостатній увазі до сина.

Через постійні докори та очікування кращих результатів Грегуар відчував тиск з боку батьків. Він знав, що розчаровує їх своєю неуспішністю, але нічого не міг із цим вдіяти. Тому стосунки були напруженими.

6. Як слова дорослих впливали на поведінку Грегуара? Наведіть приклади

Слова дорослих сильно впливали на Грегуара:

  • Коли дідусь Леон розчарувався в ньому після відрахування зі школи, Грегуар відчув пригнічення, але це підштовхнуло його написати мотиваційного листа до нового коледжу.
  • Підбадьорювання однокласників на уроці фізкультури додало Грегуару сил подолати складне випробування з канатом.
  • Коли батьки сварилися з приводу його оцінок, Грегуар намагався абстрагуватися, занурившись у свої майстерні. Але це все одно пригнічувало його.

Отже, слова дорослих часто були для Грегуара або стимулом, або джерелом пригніченості та комплексів. Він гостро реагував на них.

Письмово

7. Напишіть слова, які міг би надряпати Грегуар складаним ножем на дідовому верстаку після розмови з дідусем Леоном (після відрахування зі школи)

Напишіть слова, які міг би надряпати Грегуар складаним ножем на дідовому верстаку після розмови з дідусем Леоном (після відрахування зі школи).

Я спробую, дідусю!

Я доведу, що ти не помилився в мені.

Я знайду своє місце в житті.

Я буду щасливий!

Цифрові технології

8. За допомогою інтернету віднайдіть 2-3 цікаві факти про організацію навчання в закладах середньої освіти Франції. Який досвід Франції був би корисним в Україні? А що цікавого зі шкільного досвіду українці могли б запропонувати для світу?

Ось кілька цікавих фактів про французьку середню освіту:

  1. Єдиний коледж для всіх дітей сприяє соціальній інтеграції та рівності.
  2. Можливість вибору академічного чи професійно-технічного напрямку навчання допомагає вибудувати індивідуальну освітню траєкторію.

Корисний досвід для України:

  • Єдиний коледж для рівного доступу до якісної освіти.
  • Раннє професійне самовизначення учнів.

Дослідження

9. Які підходи до дітей демонструють учителі в повісті «35 кіло надії»? Поясніть сутність кожного з них, порівняйте. Який із цих педагогічних підходів, на вашу думку, найпродуктивніший?

У повісті "35 кіло надії" демонструються такі підходи вчителів до дітей:

  1. Формально-бюрократичний - демонструє директриса школи, з якої відрахували Грегуара. Вона керується лише правилами та інструкціями, не заглиблюється в особисті обставини та проблеми хлопця.
  2. Оцінювально-каральний - демонструє вчителька фізкультури мадам Берлюрон. Вона принижує Грегуара через його фізичну слабкість, а потім карає за непокору, вимагаючи відрахування.
  3. Підтримувальний - демонструє вихователька Марі з дитсадка. Вона розуміє особливості хлопця, вірить в його таланти, залишає позитивний відгук у характеристиці.

На мою думку, саме емпатійно-підтримувальний підхід є найпродуктивнішим. Він спирається на розуміння дитини, допомогу в розкритті її потенціалу. Такий підхід демонстрували дідусь Леон та однокласники Грегуара, завдяки чому він досяг успіху. Формальний та каральний підходи, навпаки, гальмують розвиток дитини.

10. Створіть 1-2 сторінки зі щоденника Грегуара Дюбоска. Прикрасьте записи малюнками.

Запис у щоденнику Грегуара Дюбоска.

10 вересня

Сьогодні мій перший день у коледжі Граншан. Я хвилювався, ніби це був перший день у школі. Але все пройшло добре.

Зранку ми з дідусем Леоном поїхали на його старенькому "Рено". Він перед тим ретельно його вичистив і навіть прикрасив квітами! Каже, щоб гарне враження справити.

По дорозі дідусь наставляв мене, аби я слухав уважно викладачів і запитував, якщо щось незрозуміло. І головне - не соромився просити допомоги, якщо буде потрібно.

У коледжі нас зустріли директор та кілька викладачів. Вони показали класи, майстерні та інші приміщення. Найбільше сподобалась столярна майстерня! Уявляєте, які там верстати та інструменти? Аж не терпиться спробувати все самому!

Після екскурсії представили наш клас. Хлопці здаються дружними. Сподіваюся, я не буду тут знову "білою вороною", як у попередній школі. Хочеться, аби в мене з'явилися справжні друзі.

Увечері дідусь Леон знову розпитував про коледж. Він щасливий, що я нарешті знайшов своє місце. І я теж почуваюся щасливим. Ніби в мене виросло крила! Нарешті я можу робити те, що подобається по-справжньому.

З нетерпінням чекаю на завтра!

Ваша творчість

11. Грегуар Дюбоск прагнув створити парфуми «Закуток» із тих запахів, які йому полюбилися в майстерні дідуся Леона. А які парфуми із запахів, що вам подобаються, створили б ви? Опишіть їх складники

Отже, якби я створював власні парфуми з улюблених запахів, то вони мали б такі складники:

  • Запах свіжоспеченого хліба - це ностальгія за дитинством, коли бабуся пекла найсмачніший у світі хліб. Цей аромат символізує затишок і домашнє тепло.
  • Запах дощу - це свіжість та оновлення. Коли йде дощ, здається, що світ перезавантажується й очищується. І цей чистий аромат вселяє спокій.
  • Запах книжок - це мудрість та фантазія. Сторінки книжок приховують безліч світів та історій. І саме цей аромат надихає на відкриття.

Проєкт

12. Створіть проєкт школи своєї мрії. Представте власний проєкт

Назва: "Школа успіху"

Концепція:

  • Індивідуальний розвиток для кожної дитини з урахуванням здібностей та інтересів
  • Поєднання академічних предметів, творчих майстерень, спортивних секцій
  • Впровадження інноваційних технологій (3D-моделювання, програмування, віртуальна реальність)
  • Викладання soft skills: критичне мислення, креативність, командна робота, емоційний інтелект

Простір:

  • Ергономічні меблі та обладнання
  • STEAM-лабораторії для досліджень
  • Майстерні для художньої творчості
  • Спортзал, басейн, стадіон
  • Відкриті рекреації для відпочинку та спілкування

Вчителі:

  • Висококваліфіковані педагоги, тренери, фасилітатори
  • Постійне підвищення кваліфікації вчителів за кордоном
  • Комфортні умови праці та гідна зарплата

Сподіваюся, мій проєкт школи зацікавив вас! Я відкритий до пропозицій та доповнень. Буду радий почути й ваші ідеї щодо школи мрії!

У команді

13. Рольова гра «Ток-шоу». Уявіть, що ви берете участь у телевізійній програмі, присвяченій проблемам виховання дітей. Розкажіть про життєву історію Грегуара з позиції:

  • а) його мами або тата;
  • б) діда Леона;
  • в) учительки Марі;
  • г) самого хлопчика.

«Експерти в студії» мають оцінити вчинки персонажів і дати їм поради

Отже, починаємо наше ток-шоу, присвячене проблемам виховання дітей!

Сьогодні до нас завітали батьки Грегуара Дюбоска, його дідусь Леон, вихователька Марі та сам хлопчик. Вони розповідатимуть нам свої історії та думки щодо ситуації, яка склалася. А наші експерти в студії - психолог, соціальний педагог та юрист - надаватимуть поради та оцінки.

Отже, слово мамі Грегуара. Розкажіть, будь ласка, як ви бачите ситуацію з вашим сином. Чому він мав проблеми у школі?

"Мій син завжди був дуже жвавим та непосидючим хлопчиком. Йому важко було зосередитися на навчанні, особливо на предметах, які вимагали заучування теорії. Але він чудово проявляв себе на уроках праці, малювання чи ліплення. Я розуміла, що він талановитий по-своєму, але, на жаль, шкільна програма не враховувала його особливостей...”

Слово дідусеві Леону. Розкажіть про ваші стосунки з онуком. Чому ви якось розчарувалися в ньому? Що ви зараз думаєте про цю ситуацію?

"Спочатку я дуже розчарувався у свого онука, коли дізнався про його проблеми в школі та відрахування. Адже сам у дитинстві добре вчився. Але згодом зрозумів, що був надто суворий до хлопця. Він просто інакший за мене, має свій шлях у житті. І я маю його в цьому підтримати...”

Далі висловиться вихователька Марі. Чому ви повірили в Грегуара? Що вам вдалося помітити в цьому хлопчикові? Які поради ви можете дати його батькам?

"Ще з дитсадка я помітила, що Грегуар - творча особистість зі своїм поглядом на речі. Він чудово проявляв себе в майстер-класах та заняттях за інтересами. Йому потрібно просто знайти справу до душі, а не вимушено засвоювати навчальну програму...”

І наостанок вислухаємо самого Грегуара. Розкажи, будь ласка, що ти відчував усі ці роки. Чого тобі не вистачало? Що допомогло не здатися?

"З раннього дитинства я відчував, що не такий, як усі. Мені було важко зосередитись на уроках, запам'ятовувати правила чи формули. Натомість я з задоволенням майстрував різні речі вдома чи в майстерні дідуся. Але в школі це нікого не цікавило, вимагали лише знання з підручників.

Через погані оцінки я постійно провинився в очах батьків та вчителів. Мене називали ледачим та безнадійним. Це дуже боляче ранить і пригнічує. Хотілося сховатися від усіх...

Але попри складнощі, я не опускав рук. Тому що завжди поруч були люди, які вірили в мене по-справжньому - дідусь Леон та вихователька Марі. Саме їх підтримка допомогла мені рухатися далі і врешті знайти своє покликання!"

Дякуємо усім за щирі історії! А тепер надамо слово нашим експертам для підбиття підсумків та порад...

Психолог:

"Очевидно, що Грегуар - дитина з певними психологічними особливостями, які ускладнюють йому навчання в традиційній шкільній системі. Йому потрібен індивідуальний підхід з урахуванням його талантів. Важливо не зламати в ньому віру в себе жорсткою критикою. Потрібно розвивати його сильні сторони, а не загострювати увагу на слабких."

Соціальний педагог:

"Батькам Грегуара варто звернутися за консультацією до інклюзивного ресурсного центру, щоб підібрати оптимальну форму навчання для їхньої дитини. Можливо, варто спробувати індивідуальну форму чи навчання в спеціалізованих майстернях за схильностями."

Юрист:

"Існують певні правові механізми захисту, якщо дитині не забезпечують належних умов навчання. Можна звернутися до органів освіти зі скаргою на дії школи чи оскаржити неправомірне рішення в суді. Головне - не мовчати і відстоювати права дитини."

Ось такі поради від експертів нашого ток-шоу! Сподіваюся, вони будуть корисними героям історії та глядачам.

Життєві ситуації

14. Грегуар пише: «Оцінки, на моє переконання, — це не головне в житті. Важливіше знати, чого ти хочеш у житті». Наведіть 2-3 аргументи на підтвердження або спростування цієї думки.

Аргументи "за":

  • Оцінки не завжди об'єктивно відображають здібності та старання учня.
  • Високі оцінки не гарантують успіху в житті, якщо людина обрала не свою справу.
  • Розуміння власних інтересів та цілей допомагає досягти більшого, ніж просто хороша успішність.

Аргументи "проти":

  • Гарні оцінки все ж потрібні для вступу до закладів вищої освіти.
  • Висока успішність свідчить про старання, наполегливість та дисциплінованість.
  • Знання, здобуті в школі, все одно стануть у пригоді в житті.

15. Напишіть мотиваційний лист до навчального закладу, до якого ви мрієте вступити. Спробуйте переконати директора/ директорку закладу взяти вас на навчання

Доброго дня, шановний директоре!

Мене звати Марійка Сидоренко, і я мрію стати ученицею Вашої чудової школи!

У вашому навчальному закладі діти не лише здобувають ґрунтовні знання, а й розвивають свої таланти, беруть участь у цікавих проектах, гуртках та громадському житті школи. Саме така атмосфера надихає та допомагає розкритися кожній дитині.

Зі свого боку, я докладу максимум зусиль, аби гідно представляти Ваш заклад. Люблю читати, малювати, співати та танцювати. Займаюся вокалом і відвідую студію живопису. Також я допитлива і цілеспрямована. Прагну розвиватися всебічно.

Переконана, ми знайдемо спільну мову та принесемо одне одному багато радості. Сподіваюся побачити Вас на співбесіді та розповісти детальніше про себе.

З повагою, Марійка Сидоренко

16. Напишіть поради (4-5) для вчителів на тему «Як варто навчати в школі, щоб дітям і підліткам хотілося вчитися». Обговоріть у класі

  1. Поважайте індивідуальність кожної дитини, її інтереси та здібності.
  2. Заохочуйте творчість та самовираження учнів.
  3. Використовуйте інтерактивні методики та цікаві форми подачі матеріалу.
  4. Будьте наставником та натхненником, а не лише контролером знань.
  5. Створюйте в класі атмосферу довіри та взаємоповаги.