Астрід-Анна-Емілія Ліндґрен. Mio, мій Mio







1. Про що мріяв Міо і як здійснилися його мрії?

Міо мріяв мати справжній дім, належну родину та стати сміливим і мужнім. Його мрії збулися, коли він потрапив до Країни Далекої та дізнався, що є сином короля.

2. Які загрози несли людям лицар Като і його країна?

Лицар Каго та його країна загрожували людям, оскільки він викрадав дітей та забирав у них доброту. Він хотів підкорити всіх та зробити світ суворим і холодним.

3. Хто і яким чином міг подолати лицаря Като?

Тільки син короля, Міо, зміг перемогти лицаря Като, бо він був достатньо хоробрим, щоб протистояти злодійові. Разом із другом Юм-Юмом, Міо переміг Като, використовуючи свою відвагу, любов та допомогу друзів.

4. У які моменти твору звучать слова тата-короля «Міо, мій Міо»? Прокоментуйте.

У творі, коли Міо долає перешкоди та проявляє мужність, король каже слова "Міо, мій Міо". Вони нагадують про батьківське піклування, любов та підтримку.

5. Розкажіть про подвиги персонажів твору. Які сили їм допомагали?

Подвиги персонажів полягають у тому, що вони відважно йдуть на зустріч небезпекам, допомагають одне одному та здійснюють свої мрії за допомогою мужності, сміливості, любові та дружби.

6. Охарактеризуйте образ Міо до того і після того, як він потрапив у казковий світ. Як змінювався характер героя? Що вплинуло на його зміни?

До того, як Міо потрапив у казковий світ, він був самотнім і сумним хлопчиком. Після того, як він потрапив до Країни Далекої, він змінився - став сміливішим, мужнішим та відданішим своїм друзям. Ці зміни відбулися через те, що Міо знайшов свою справжню родину та відчув любов.

7. Порівняйте Країну Далеку і Країну Чужинецьку.

Країна Далека - це світ, де панує добро, любов та гармонія. Країна Чужинецька - це місце, де діють злі сили, і все перебуває в хаосі та страху. Обидві країни символізують боротьбу між добром і злом, світлом та темрявою.

8. Знайдіть у творі порівняння (в описах коня Міраміса: тканини, у якій загорнули мерів; сі провинної мелодії: Країни Далекої: Країни Чужинецької). Яку роль відіграють порівняння в тексті?

Порівняння у тексті використовуються для створення яскравих образів, підсилення емоційності та передачі атмосфери казки. Вони допомагають читачеві уявною красою та неповторністю описаних місць, предметів та персонажів.

9. Напишіть твір-роздум на тему «Як народжується мужність?» (10—12 речень) за повістю-казкою «Міо, мій Міо».

Мужність народжується з любові, віри в себе та підтримки друзів і родичів. У повісті-казці "Міо, мій Міо" Міо проявляє свою мужність, захищаючи беззахисних від зла. Він зміг подолати свої страхи, бо знає, що його люблять та підтримують. Для розвитку мужності важливо мати почуття справедливості та бути готовим захищати тих, хто потребує допомоги. Міо навчає нас, що будь-які обставини можна подолати з вірою в себе та завдяки сміливості та мужності, що допоможуть кожному з нас зробити світ кращим.

10. Створіть пост для соцмереж про книгу або фільм «Міо, мій Міо».

"Mio, my Mio" - це захоплива казка про хлопчика, який потрапляє у фантастичний світ, щоб знайти свою справжню родину та здійснити свої мрії. Ця книга навчає нас, що важливо бути мужнім, дружнім та любити. Рекомендую її всім, хто хоче зануритися у світ фантастичних пригод, магії та дивовижних персонажів. "Міо, мій Міо" - це неймовірна казка, яка надихає на віру у добро, любов та сміливість, і буде цікава для всіх вікових груп.

11. Дослідіть значення виразу «стати на герць». Чому перекладачка твору використала саме цей вислів у творі? Знайдіть епізоди, у яких його вжито. Прокоментуйте. Вираз "стаги на герць" означає бути відважним, відчути мужність у собі.

Перекладачка використала цей вислів, бо він передає казкову атмосферу і підкреслює силу волі та сміливість персонажів. Цей вислів вживається в епізодах, коли Міо збирається з думками і відважується боротися з лицарем Като та його злом.

12. Намалюйте персонажів (1-3) повісті-казки «Міо, мій Міо» та опишіть (словами) особливості їхніх характерів.

Характери у повісті-казці "Міо, мій Міо":

  • Міо: добрий, сміливий, відданий своїм друзям, щиро ставиться до світу, вірить у добро та справедливість.
  • Юм-Юм: вірний друг Міо, відважний, підтримує головного героя в складні моменти, допомагає знайти відповіді на запитання.
  • Като: злий чаклун, який хоче володіти землею, жорстокий та підступний, але також відчуває розчарування та страх перед Міо.
  • Тата-король: мудрий та справедливий правитель, люблячий батько Міо, допомагає героям у боротьбі зі злом.

13. Створіть каргу казкової подорожі Міо і Юм-Юма. Прокоментуй.

"Кам'яний міст": Відкриваючи подорож, Міо і Юм-Юм перетинають кам'яний міст, звідки вони бачать таємничий замок.

Сад з деревами з червоними листочками: Після переходу через міст, герої опиняються в саду з дивовижними деревами, які мають червоні листочки.

Пагорб і білий будиночок: Пройшовши сад, вони доходять до пагорба, на якому стоїть білий будиночок з зеленими шторами.

Озеро з прозорою водою: На шляху до наступного місця Міо і Юм-Юм минули маленьке озеро з прозорою водою, де плавають золоті рибки.

Долина зі статуями: Подорож продовжується до долини, де герої зустрічають статуї людей з закритими очима і складеними на грудях руками.

Річка і високі трави й квіти: Міо і Юм-Юм перетинають вузьке русло річки, біля якого ростуть високі трави та квіти незвичайної краси. Альтанка з плющем: В кінці подорожі Міо і Юм-Юм опиняються в затишній альтанці, обвитій плющем, де вони зустрічають старого чоловіка з довгою сірою бородою.

14. Створіть модель замку тата-короля або лицаря Като (одну за вибором).

Замок Тата-короля: Будівля: Великий, вражаючий замок з темно-сірого каменю, з міцними стінами та вежами. Замок має різні крила, кожне з яких призначене для різних функцій, таких як житло, оборона, скарбниця тощо.

Вежі: Замок має кілька високих веж, що нагадують готичні шпилі. Верхи веж прикрашені золотими прапорами з символами Тата-короля.

Ворота: Головні ворота замку - величезні, міцні дерев'яні ворота, обтягнуті залізом. Вони стоять на масивних кам'яних опорах, які служать для оборони від нападів.

Рів: Навколо замку Тата-короля може бути глибокий рів з водою, який служить додатковим захистом від ворогів. Рів може бути перетнутий підйомним мостом, що сполучається з головними воротами замку.

Внутрішній двір: У центрі замку розташований внутрішній двір з бруківкою, де можуть розгулювати сади, фонтани та скульптури. Тут можуть проходити урочистості, свята або лицарські турніри.

Тронний зал: Всередині замку розташований величний тронний зал, де Тата-король сидить на високому троні, оточений своїми радниками та придворними.

15. Об'єднайтеся у дві команди. Гра «Хто і де?».

Уривок 1: "Ми стали на кам'яному мосту, з якого відкривався вид на таємничий замок." Місце події: Кам'яний міст Персонажі: Міо, Юм-Юм

Уривок 3: "Ми вийшли на пагорб, де стояв білий будиночок з зеленими шторами."

Уривок 2: "Ми опинилися в саду, де росли дивовижні дерева з червоними листям і очима." Місце події: Сад з деревами з червоним листям Персонажі: Міо, Юм-ІОм

Місце події: Пагорб з білим будиночком Персонажі: Міо, Юм-ІОм

Уривок 4: "Ми проходили повз маленьке озеро з прозорою водою, де плавали золоті рибки."

Місце події: Озеро з прозорою водою Персонажі: Міо, Юм-ІОм

Уривок 5: "Ми знайшлися в долині, де стояли статуї людей з закритими очима і руками, складеними на грудях." Місце події: Долина зі статуями Персонажі: Міо, Юм-ІОм

Уривок 6: "Ми перегнули вузьке русло річки, біля якої росли високі трави й квіти незвичайної краси." Місце події: Річка з високими травами і квітами Персонажі: Міо, Юм-Юм

Уривок 7: "Ми опинилися в затишній альтанці, обвитій плющем, де сидів старий чоловік з довгою сірою бородою." Місце події: Альтанка з плющем Персонажі: Міо, Юм-Юм, старий чоловік з бородою

  1. Коли і чому Міо відчував страх? А що викликає страх у вас? З 5 порад на тему "Як боротися зі своїми страхами".

Міо був наляканий лицарем Като і невідомістю. Щоб перебороти страхи, можна спробувати наступне:

  1. Зосередитись на гарних речах у ситуації.
  2. Поговорити з друзями або родичами про свої страхи.
  3. Навчитися технікам релаксації, таким як дихальні вправи.
  4. Розвивати віру в себе і свої здібності.
  5. Протистояти страхам, а не уникати їх.

17. Чому Міо не помилував лицаря Като? Якби ви вчинили на місці хлопчика?

Міо не помилував лицаря Като. Като був злим та жорстоким слугою тата-короля. Като виконував жорстокі накази свого господаря, що призводило до багатьох страждань та несправедливості. Міо вважав, що Като повинен відповісти за свої злочини, тому помилування його було б несправедливим. Якби я була на місці Міо, я теж боролася б зі злом та намагалася відновити справедливість у цьому казковому світі. Але мені було б важко прийняти таке важке рішення щодо Като. Я б сподівалася, що можливо, він міг би змінитися і стати кращою людиною, якщо йому б дали шанс. Проте, я б також розуміла, що деякі рішення повинні бути прийняті для захисту інших та відновлення порядку в цьому світі.

18. Що для вас означає поняття "захист Вітчизни"? Як ви розумієте і виконуєте свої обов'язки?

Для мене поняття "захист Вітчизни" означає забезпечення безпеки та захисту території та населення мого краю. Я вважаю, що кожен громадянин повинен виконувати свої обов'язки щодо захисту Вітчизни. Це може бути військова служба, прийняття участі в цивільній обороні, підтримка та допомога військовим, які знаходяться на передовій. Також важливо бути готовим до захисту своєї країни в разі загрози з зовнішнього ворога. Я стараюся допомагати військовим та ветеранам, підтримувати їхні сім'ї, а також дотримуватися законів та правил, які забезпечують безпеку і стабільність в моїй країні.