Жуль Верн. П'ятнадцятирічний капітан







1. Що відомо про шхуну-бриг "Пілігрим"?

Це було судно, яке перевозило товари та пасажирів з Нової Зеландії до Чилі через Тихий океан.

2. Хто став новим членом команди на судні? Чому капітан мав сумніви щодо нього?

До команди на судні приєднався п'ятнадцятирічний хлопець Дік Сенд. Капітан вагався його прийняти через його вік та недостатній досвід.

3. Що сталося з пасажирами після загибелі членів команди на чолі з Гулем?

Пасажири, які залишилися на борту, опинилися на узбережжі Африки та мали вирішувати багато проблем, щоб врятуватися.

4. Хто мав допомагати Діку Сенду в керуванні "Пілігримом"? Як Дік Сенд оцінював свої знання і вміння?

Дік Сенд був помічником кока Негоро. Він вважав свої знання та вміння недостатніми, але завжди був відданий та рішучий.

5. Розкажіть, як саме герої дізналися, що перебувають на Африканському узбережжі.

Герої дізналися, що перебувають на узбережжі Африки, коли побачили типову рослинність та тваринний світ, а також місцевих жителів.

6. Охарактеризуйте образ кузена Бенедикта та його захоплення. Як ви думаєте, з якою метою автор увів цього героя в сюжет роману?

Кузен Бенедикт - це науковець-ентомолог, який дуже цікавиться вивченням комах. Його захоплення додає гумору до роману та робить його більш цікавим. Автор включив цього героя в історію, щоб зробити її більш різноманітною та захоплюючою.

7. Порівняйте поведінку та дії після загибелі команди кока Негоро та п'ятнадцятирічного капітана

Негоро був зрадливим та егоїстичним після загибелі команди, тоді як Дік Сенд проявляв відповідальність, лідерські якості та відвагу.

8. Знайдіть у творі описи узбережжя Африки. Прокоментуйте, чим вони вражають.

У творі є описи узбережжя Африки, що вражають своєю красою, екзотичними рослинами та тваринами, а також непередбачуваністю та небезпекою. Ці описи допомагають читачеві уявити середовище, в якому знаходяться герої.

9. Допишіть щоденник Діка Сенда (6-10 речень)

Запис у щоденнику Діка Сенда: "Сьогодні ми постали перед труднощами, але я вірю, що ми зможемо їх долати разом. Мої знання та вміння випробовуються кожного дня, але я відчуваю, що стаю все більш впевненим у своїх діях. Важливо підтримувати команду та залишатися спокійним, щоб усім було легше пережити ці випробування.”

10. Створіть сторінку одного з літературних героїв/героїнь у соцмережі. Аргументуйте свій вибір. Доберіть світлини.

Сторінка Діка Сенда у соцмережі може містити такі світлини: зображення шхуни-брига "Пілігрим", фотографії членів команди, краєвиди Африканського узбережжя, знімки з різних станів подорожі.

11. Дослідіть етапи становлення Діка Сенда як особистості. Чи можна стверджувати, що однією з його сильних якостей є вміння приймати рішення?

Етапи становлення Діка Сенда:

  • Приєднатися до команди "Пілігрима";
  • Навчитися керувати судном;
  • Взяти на себе відповідальність за команду після загибелі Гудем;
  • Уміти приймати рішення в небезпечних та непередбачуваних ситуаціях;
  • Пройти складний шлях випробувань на Африканському узбережжі.

Дік Сенд мав сильну характерну рису - вміння приймати рішення. Він знаходив спокій та контролював ситуацію, навіть коли було надзвичайно складно.

12. Створіть постер «На Пілігрімі», відобразивши персонажів на початку подорожі.

Постер "На "Пілігримі"" може зображати персонажів, які щойно розпочали свою подорож, таких як капітан Дік Сенд, кок Негоро, кузен Бенедикт та інші члени команди. Вони можуть бути зображені на тлі корабля "Пілігрим", або з видимим узбережжям на задньому плані.

13. Створіть карту подорожі шхуни-бриг «Пілігрим» (бажаний шлях і справжній шлях).

Карта подорожі шхуни-бриг "Пілігрим" може відображати бажаний шлях з Нової Зеландії до Чилі через Тихий океан, а також справжній шлях, який вів через Африканське узбережжя. На карті можуть бути позначені ключові точки подорожі, такі як місце зіткнення з течією, місце, де герої зрозуміли, що опинилися на Африканському узбережжі, та інші важливі локації.

14. Із пластиліну або з іншого матеріалу (паперу, картону) створіть моделі «Пілігрима» та/або героїв, які подорожували на ньому. Прокоментуйте.

Ви можете створити модель "Пілігрима" з простого пластиліну, паперу або картону, наслідуючи форму корабля, його вітрила та інші деталі. Також ви можете створити моделі героїв, які подорожували на цьому кораблі, використовуючи ті ж самі матеріали, і показати їх зовнішній вигляд, характерні риси або дії.

15. Створіть нараду «Літературний компас». На моделі компаса вказані напрями: «Можливості — загрози», «Позитивне — негативне». Обираючи напрям, пара має відповідно прокоментувати подію або персонажа твору. Назви подій і імена персонажів написані на картках, пари вільно їх обирають.

Для виконання завдання "Літературний компас" пари можуть вибирати картки з назвами подій або іменами персонажів твору, а потім обговорювати їх відповідно до напрямів "Можливості - загрози" та "Позитивне - негативне".

16. Напишіть пам'ятку для тих, хто потрапив у незнайоме місце. Які поради ви дали б подорожнім (проживання, харчування, навички виживання) у випадку того, якщо вони потраплять до Африки?

Ця пам'ятка призначена для тих, хто потрапив до незнайомого місця і містить поради щодо:

  • пошуку притулку та безпечного місця для перебування;
  • здобуття їжі та води з урахуванням місцевих особливостей;
  • навичок виживання, таких як розведення вогню, знаходження орієнтирів та встановлення контакту з місцевим населенням.

17. Які соціальні проблеми порушив автор у творі «П'ятнадцятирічний капітан»? Чи актуальні вони для нашого часу?

У книзі "П'ятдесятирічний капітан" автор порушує кілька соціальних проблем, зокрема:

  • Взяття на себе відповідальності за себе та інших
  • Довіра та співпраця між людьми
  • Самовдосконалення та навчання в непередбачуваних ситуаціях
  • Проблема злочинності та її вплив на життя людей.

Ці проблеми є актуальними та для сучасного суспільства, оскільки люди стикаються з ними у повсякденному житті та в різних ситуаціях.

18. Які персонажі твору можуть бути прикладами для наслідування, а які — ні? Поясніть.

Персонажі, які можуть бути добрими прикладами:

  • Дік Сенд: він відповідальний, рішучий, завжди навчається і вміє переборювати труднощі. Він може стати позитивним прикладом для читачів.
  • Капітан Гул: Він мав відповідальність за свою команду та показав мужність перед смертю, хоча мав свої недоліки.

Персонажі, які не можуть бути прикладами:

  • Кок Негоро: Його злочини, підступність і відсутність відповідальності роблять його негативним персонажем.
  • Кузен Бенедикт: Хоча його захоплення зоологією може бути цікавим, він часто демонструє нездатність адаптуватися до ситуації, тому не є хорошим прикладом.

При вивченні персонажів твору потрібно звернути увагу на їх риси та вчинки, щоб зрозуміти, хто з них може бути хорошим або поганим прикладом для наслідування.