7.1. Величини. Команда присвоювання







Лінійні алгоритми та проєкти з величинами

Дайте відповіді на запитання

1. Що таке величина? Наведіть приклади величин.

Величина - це фізична або абстрактна властивість об'єкта або явища, яку можна виміряти або виразити числом.

Приклади величин:

  • Маса тіла (наприклад, 70 кг);
  • Температура повітря (наприклад, 25°C);
  • Час (наприклад, 10 хвилин);
  • Відстань (наприклад, 5 кілометрів);
  • Швидкість (наприклад, 50 км/год).

2. Що має кожна величина?

Кожна величина має ім’я та значення.

3. Яка величина називається змінною, а яка сталою?

Величину, значення якої може змінюватися, називають змінною величиною або просто змінною. Величину, значення якої не змінюється, називають сталою величиною або константою. Число “пі” є прикладом константи.

4. Який загальний вигляд команди присвоювання?

Загальний вигляд команди присвоювання такий: <ім’я величини> <значення присвоювання> <значення або вираз>

5. Що може бути значенням величини?

Значення величини може бути:

  • число: ціле або дробове;
  • текст (береться в одинарні або подвійні лапки);
  • спеціальні значення (наприклад, TRUE (англ. true - правда, істина) або FALSE (англ. false - хиба)).

6. Як створити нову змінну в Scratch З?

Щоб створити нову змінну, виконайте наступні кроки:

  1. Натисніть кнопку "Створити змінну".
  2. Введіть нове ім'я змінної у поле "Нове ім'я змінної" у діалоговому вікні "Нова змінна" (наприклад, а).
  3. Оберіть один з перемикачів (перемикач "Для усіх спрайтів" є обраним за замовчуванням).
  4. Натисніть кнопку "Гаразд".

7. Як надати або змінити значення змінної в Scratch З?

У блоках надати та замінити є кнопка для розкриття списку імен усіх змінних, створених у проекті. У цьому списку можна вибрати ім’я потрібної змінної, а також видалити або перейменувати її. Перейменувати або вилучити змінну також можна через контекстне меню блока з іменем змінної.

Обговоріть і зробіть висновки

1. У чому перевага використання змінних у проектах?

Переваги використання змінних у проектах полягають у тому, що вони дозволяють зберігати інформацію, яку можна використовувати та змінювати в різних частинах програми. Змінні можуть бути числами або текстом, і вони можуть змінюватися в процесі виконання програми. Змінні є дуже важливими в математиці та обчислювальних концепціях. Вони допомагають покращити вашу роботу в Scratch та будь-яких інших мовах програмування, оскільки вони є основою програм, які можуть зберігати певне значення, яке може збільшуватися або зменшуватися за потребою програми.

2. У чому ви бачите основну відмінність між способами, розглянутими у пункті, надання або зміни значення змінної в Scratch?

Основна відмінність між способами надання або зміни значення змінної в Scratch полягає в тому, як вони використовуються. Один спосіб - це встановлення значення змінної безпосередньо, використовуючи блок "set". Ви просто вказуєте значення змінної на те, яке ви бажаєте. Інший спосіб - це зміна значення змінної за допомогою блоку "change by", який додає або віднімає від поточного значення змінної.

3. Якими способами можна вивести значення змінної в Scratch 3? Чим вони відрізняються один від одного?

У Scratch 3 є два способи вивести значення змінної. Перший спосіб - використання блоку "say", який змушує спрайт вимовляти значення змінної. Другий спосіб - використання блоку "show variable", який відображає значення змінної на екрані. Вони відрізняються один від одного тим, що блок "say" використовується для тимчасового відображення значення, тоді як "show variable" відображає значення змінної постійно.

4. Для яких випадків доцільно використовувати змінні в проектах Scratch?

Змінні в Scratch 3 можна використовувати в різних випадках. Вони можуть бути використані для зберігання чисел, тексту або булевих значень (істинно або хибно). Змінні можуть бути використані в програмах, які вимагають зберігання інформації, яка може змінюватися в процесі виконання програми. Наприклад, вони можуть бути використані в іграх для зберігання рахунку, в анімаціях для зберігання стану персонажа або в історіях для зберігання вибору користувача. Змінні також можуть бути використані для створення більш складних проектів, таких як мультимедійні ігри, які використовують хмарні дані для підключення інших користувачів.

Готуємось до вивчення нового матеріалу

Які процеси називають циклічними?

Це процеси, які повторюються знову і знову.

Який фрагмент алгоритму називається циклом?

Це фрагмент, який повторюється.

Як виконується цикл з лічильником?

В циклах з лічильником можна використовувати змінні. Значення цих змінних можуть визначати кількість повторень, відстань для переміщення, кут повороту, колір олівця та інші параметри.