4.3. Створення й опрацювання векторних зображень у krita







Дайте відповіді на запитання

1. Які початкові операції створення векторного зображення у графічному редакторі Krita?

Щоб створити векторне зображення в графічному редакторі Krita, виконайте такі кроки:

  1. Відкрийте вікно графічного редактора та оберіть команду "Новий файл". Якщо програма вже запущена, перейдіть до Файл -> Створити.
  2. У вікні "Створити новий документ" натисніть кнопку "Створити".
  3. Розгорніть список кнопки на бічній панелі "Шари" та оберіть команду "Додати векторний шар".
  4. Використовуйте інструменти на панелі інструментів для створення векторних об'єктів в створеному шарі.
  5. Редагуйте створені об'єкти за потреби (змінюйте положення, розмір, форму, копіюйте, віддзеркалюйте, обертайте, групуйте, об'єднуйте тощо).
  6. Форматуйте створені об'єкти (змінюйте товщину, тип та колір контуру, змінюйте спосіб та кольори заповнення внутрішньої області, додавайте тіні тощо).

2. Який шар призначено для створення векторних зображень у Krita? Як його створити?

Відкрийте список кнопок на бічній панелі "Шари" та оберіть команду "Додати векторний шар".

3. З чого складається крива Безьє?

Кожна крива містить точки згину (вузли), між якими є дуги. Форма дуги визначається відрізками, один кінець яких сходитися з відповідною точкою згину, а на іншому кінці є маркер керування. Редагування форми кривої відбувається зміною положення маркерів керування.

4. Як установити певний тип точки перегинання кривої Безьє?

У графічному редакторі Krita використовуються три типи точок перегинання: кутова точка, гладка точка та симетрична точка. Щоб встановити певний тип точки перегинання кривої Безьє в Krita, є два способи:

  • Використовуючи контекстне меню відповідної точки.
  • Використовуючи елементи керування в бічній панелі Параметри інструмента.

Кутова точка: в такій точці дві дуги з'єднуються без плавного переходу. Розмір і положення відрізків потрібно змінювати окремо для кожної дуги.

Гладка точка: в цій точці дві дуги плавно переходять одна в одну, причому відрізки лежать на одній прямій. Зміна кута нахилу одного відрізка також змінює кут нахилу іншого відрізка, а довжину відрізків можна змінювати окремо.

Симетрична точка: в такій точці з'єднуються дві дуги з однаковими радіусами і довжиною.

Зміна довжини і положення одного відрізка призводить до симетричної зміни іншого відрізка і всієї дуги.

5. Які засоби графічного редактора Krita використовуються для редагування та форматування векторних об’єктів?

Для редагування об’єктів векторного малюнка використовують команди меню Зміни (вирізати, копіювати, вставити, спорожнити (видалити) тощо), сполучення клавіш, а також команди контекстного меню.

6. Як зберегти векторне зображення у файлі векторного формату у графічному редакторі Krita?

У Krita можна опрацьовувати як векторні, так і растрові зображення. Щоб зберегти безпосередньо векторні зображення, потрібно зробити поточним векторний шар і виконати послідовність дій: Шар => Імпортування/Експортування => Зберегти векторний шар як SVG, ввести ім’я файлу, вибрати папку збереження та натиснути кнопку Зберегти.

Обговоріть і зробіть висновки

1. Для яких цілей використовується Інструменти позначення форм, редагування форм і Панель інструментів? Які дії можна виконувати з векторними об'єктами після їх вибору?

Інструменти позначення форм дозволяють вибрати об'єкт і виконувати різні операції, такі як переміщення, масштабування або обертання. Редагування форм дозволяє змінювати форму об'єкта, перетягуючи його вузли.

2. Які відмінності в редагуванні кривих Безьє і для яких випадків їх можна використовувати?

Точки перегину кривих Безьє мають різні типи й впливають на їх форму. Наприклад, точка перегину з двома важелями дозволяє створювати плавні криві, а точка перегину з одним важелем - криві зі згином. Різні типи і точки перегину можна використовувати в різних ситуаціях, залежно від того, яку форму ви хочете отримати.

3. У контекстному меню точки перегинання є командами "Зробиш точкою кривої" та "Зробити точкою прямої". У яких випадках виникає потреба в їх використанні?

Команди "Зробити точкою кривої" та "Зробити точкою прямої" в контекстному меню точки перетину використовуються, коли ви хочете змінити форму кривої. Наприклад, якщо ви хочете зробити її криву більш гострою або плавною, ви можете використовувати ці команди.

4. Кнопки "Розірвати на відрізку" та "Розірвати у точці" на бічній панелі використовуються для створення розриву в лінії в певному місці. В яких випадках варто застосовувати один чи інший інструмент?

Кнопка "Розірвати на відрізку" використовується, коли ви хочете розділити лінію на дві частини, а кнопка "Розірвати у точці" - коли ви хочете створити розрив в конкретній точці лінії.

Вибір між цими двома інструментами залежить від того, який ефект ви хочете досягти. Наприклад, якщо ви хочете створити розрив у середині лінії, ви можете використовувати "Розірвати на відрізку". Якщо ви хочете створити розрив в конкретній точці на лінії, ви можете використовувати "Розірвати у точці".

Готуємося до вивчення нового матеріалу

Які способи встановлення точних розмірів і положення графічного об’єкта на аркуші ви знаєте? У яких програмах вам траплялися аналогічні операції?

В графічному редакторі Krita такі операції виконуються з використанням елементів керування бічної панелі Компонування. Щоб відобразити цю панель, слід виконати Параметри => Бічні панелі => Компонування.