Ігор Павлюк (відповіді стор. 85)







Відповіді до запитань зі сторінок 85

1. Що, на вашу думку, означає «бути відмінником по життю»? Чи можна так назвати І. Павлюка? Чому?

На мою думку бути відмінником по життю» це вчитися "на відмінно", сумлінно працювати та виконувати свої обов'язки.

Так, І. Павлюка є "відмінником по життю", бо якщо проаналізувати його біографію, то це можна побачити починаючи з золотої медалі у школі.

Ігор Павлюк є автором книжок, поетичних збірок — «Алергія на вічність», «Острови юності», , «Бунт свяченої води», «Чоловіче ворожіння», «Україна в диму», «Вирощування алмазів».

Його книжки виходять друком і закордоном.

2. Які художні образи є у вірші І. Павлюка «Дівчинка»?

Художні образи у вірші І Павлюка «Дівчинка»:

  • Дівчинка,
  • сльози
  • двір
  • поріг
  • осінь
  • прохолода
  • півень.

3. Знайдіть і випишіть приклади епітета й персоніфікації.

  • Приклади персоніфікації: на душі прохолода, розчарована осінь, клигає по дворі
  • Приклади епітетів: бабусин поріг, дівчинка боса, розчарована осінь.

4. Чому осінь у вірші розчарована й не йде, а саме клигає?

Автор хоче порівняти її з старою жінкою, що втомилася від життя

5. Ви знаєте, що в ліричних творах сюжету як такого немає. Чи можна сказати, що у вірші «Дівчинка» вимальовується легкий сюжет або ж є натяк на сюжет? Аргументуйте свою думку.

У вірші натяк на сюжет є. Тут боса дівчина, що сидить та плаче на бабусиному порозі, бо бабусі дома нема. Бабуся яка повертається додому, втомлена й розчарована, бачить внучку та заспокоює її з любов'ю.

6. Який провідний мотив вірша «Дівчинка»?

У вірша «Дівчинка» провідний мотив — переживання, неспокій, втома, які викликає нетільки осінь, але й життєві негаразди.

7. В одному інтерв’ю І. Павлюк розповів, що на міжнародній конференції вірш «Дівчинка» демонстрував японець. Як, на вашу думку, цей вірш можна продемонструвати?

Як на мене, вірш «Дівчинка» можна продемонструвати у вигляді анімації. Щоб передати почуття та думку, викликані образом з вірша, можна було б додати музику.

ДЗ. Заповніть літературний паспорт вірша І. Павлюка «Дівчинка».

  • Ідея: автор показує драму, яка вирує в душі маленької дівчинки й про суть якої ми можемо лише здогадуватися з її відповіді: «Всіх». Нам складно знайти однозначне пояснення причини її плачу.
  • Тема: розповідь про заплакану дівчинку на бабусиному подвір'ї.
  • Основна думка: дитячий плач навіює загальне переживання дисгармонії життя, а проголошене вболівання «за всіх» вказує на недитяче сприйняття світу і змушує замислитись над складністю життя. Врешті, кожна людина має право сумувати за чимось і без видимої причини, а надто дитина.
  • Жанр: вірш.
  • Літературний рід: лірика.
  • Вид лірики: інтимна
  • Мотив: душевні переживання та неспокій, що викликає осіння пора.
  • Ліричний герой: особистість, схильна до роздумів та самозаглиблення.
  • Художні засоби: епітети - «дівчинка боса», «розчарована осінь», персоніфікація - «розчарована осінь», «клигає по дворі», «на душі прохолода», метафора - «на душі прохолода».