Незви­чайні пригоди Алі в країні Недоладії - відповіді (сторінки 246-247)







1. Хвилинну стрілку від годинника замкової вежі не за призначенням використовував

В - Недоборода.

2. У кінці повісті нічним сторожем влаштувався працювати

В - Недороль Десятий.

3. Установім» відповідність.

1. Аля - В - Що тут не доробив — отам вилазить боком! Буває що добро з одним виходить оком!
2. кат - A - Bci чомусь мене обходять стороною. І ніхто не привітається зі мною. І ніхто мені руки не подає -- всі не люблять ремесло моє!
3. Недочеревик - Д - От і виходить, бачте, що душа не коштує і мідного гроша! Бо я за те копієчки не дам, чого побачити не можу сам!
4. Перший Недорадник - Г - Порожня голова — не диво. І з нею можна жити щасливо. Думки до неї не приходять і мрії з розуму не зводять.

4. Які особливості має !повість як літературний жанр?

Повість — це великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного бо кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу.

5. Зі скількох розділів складається повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»?

Повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» складається із тридцяти розділів. Автор поділила повість на розділи за подіями, що відбувалися у повісті. Повісті властиві такі ознаки: прозова мова; великий обсяг; декілька або багато героїв; розповідь про події.

6. Як діалоги допомагають розкрити характер героїв?

Через діалог відкриваються нові риси героя, або розкривають його портрет: Наприклад, діалог ката та Алі:

Побачивши, що дівчинка дивиться на нього з відразою, кат знову захихотів.
— Хи-хи-хи! He дивися на мене так, не дивися! Знаєш, хто я?
Я — друга людина в королівстві після Першого Недорадника! Мене всі бояться! Хи-хи! А ще, не забувай я єдина людина в королівстві,
якій дозволено доводити свою справу до кінця! Хи-хи- хи -хи!
Ta раптом він перестав хихотіти й жалібно сказав:
— А я не такий уже й поганий! Я добрий! Ти думаєш, мені тебе не шкода? Ще й як! Але що вдієш — така робота! — І він знову захихотів: — Я бачу, ти не хочеш підійти ближче. Нічого, нічого, не вставай! Ти, напевно, втомилася. Я вже й так бачу, що тобі найкраще підійде ось ця любонька! — І він узяв до рук невеличку сокиру з коротким держаком.

7. Що таке відповідальність?

Відповідальність - це здатність людини відповісти за те, що йому доручено або за те, що він взяв .на себ'е сам. Якщо чоловік сказав, що зробить - і зробив, він відповідальна людина. Від початку й до кінця повісті відповідальним! були Недоладько, Недопопелюшка, Недотиждень, а з часом такою людиною стає і Аля

8. У яких кольорах ви побачили країну Недоладію?

Країна Недоладія дуже яскрава країна, тому що вона зроблена з малюнків хлопчиків та дівчат, але в неї геть усе не дороблено, тому здається дуже дивним. Наприклад, сонце: «Там сяяло не кругле сонце, а рівнесенько відрізана його половина. Промені від нього розходилися в один бік

9. Як відомо, у казках добро перемагає зло. Яке зло переможене в історії про Алю?

В казці про Алю і Недоладію на прикладі зла переможена насамперед безвідповідальність, тому що через неї Недоладія і зявилася.

10. Які людські якості виховує повість Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»?

Повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчить бути відповідальним, товариським, працьовитим, допомагати іншим, не бути боягузом; завжди треба доробляти розпочаті справи, а не полишати їх незавершеними; потрібно боротися з власними лінощами та пам'ятати, що найкраща справа та, яка має результат.

11. Яка з ілюстрацій до повісті вам найбільше сподобалася?

Мені найбільше сподобалася ілюстрація, де Аля домальовує вуса Недовусу, після нього Алі довелося все виправляти і доробляти.

12. У зверненні до читачів повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Г. Малик сказала, що все-все на світі залежить від нас з вами, і ми з вами залежимо один від одного».

Так, майже, все залежить від людини, тому треба бути готовим відповідати за свої вчинки, уміти долати перешкоди, що виникають на шляху, допомагати одне одному, бути добрим, порядним і нічого не боятися.

1. Напишіть продовження пригод Алі та її нових друзів.

Наступного дня, Аля пішла у школу.
Коли вона зайшла у клас, вона промовила:
- Друзі, я хочу попередити вас. Думаю, ніхто не хоче попасти у невідому країну, де все не так. ЇЇ звати ... Тут хтось перебив Алю:
- Про що ти говориш?
Для спочатку оглянулась, а потім додала:
- Кожну незавершену справу бачить Недочеревик і записує її. Тож, щоб не попасти у халепу, завершуйте розпочаті справи. He дочитали книжку - дочитайте, не домалювали картину - домалюйте.

2. Підготуйтеся до інсценізації одного з розділів повісті.

Дорогий Недолацько!
Попри те, що тебе не домалювали, і ті виглядиш не зовсім красиво: лівого вуха зовсім не було, зате одне більше, а друге — менше, ніс набік скривлений, губи перекошені, навіть ямочка на підборідді не на своєму місці, а майже біля вуха. Все ж ти дуже люб'язний, товариський, добрий.
Мені дуже подобається те, що попри твою зовнішність, з такою любов'ю ставитися до своєї країни, любити свою країну, Бажаєш їй кращої долі. Я не забуду твої слова «Доробімо все, що в нас ще недороблено. І заживемо на славу! Адже це наша Батьківщина», - вони дуже актуальні сьогодні.