Казца «Про правду і кривду» (46-52 сторінки)







1. До зачину в казці «Про правду і кривду» належить речення

  • А «Узяв дядько ті два кораблі з усім добром і поїхав додому».
  • Б «А чоловік сидить собі на дереві та й чує усе, що чортяки
  • балакають».
  • В «Тут король і признався, що він його небіж — той, що безвісти пропав».
  • Г «Жили колись то два брати: один багатий, а другий бідний, що й не сказати» - правильна

2. Щоб вилікувати королівську дочку, треба було

  • А посеред міста викопати калиновий кущ
  • Б відрубати глухого кутка й підкурити його - правильна
  • В зрубати три дерева й покласти на греблю навхрест
  • Г з’ясувати в трьох перехожих, як краще жити: правдою чи кривдою

3. Приказкою "Заздрісна людина від чужого щастя сохне» можна схарактеризувати"

  • А небожа
  • Б дядька - правильна
  • В чортів
  • Г короля

4. Чим відрізняється казка від міфу?
Зміст казок вважається вигаданим, а міфи створюються як народні інтерпретації того, що було насправді. У казках людина бореться зі злими силами, щоб досягти бажаного, у міфології йдеться про богів і героїв, які вирішують долі простих смертних.

5. Назвіть ознаки казки. Яку вона має будову?
У казок характерні такі ознаки: добро перемагає зло, а міфічні істоти набувають людських рис.
Будова казки проста: зачин, основна частина, кінцівка.

6. Яких учинків небожа не варто й не можна повторювати?
У казці «Про правду і кривду» не можна повторювати помилок небожа: втрачати впевненість у собі, втрачати віру в краще майбутнє. Спроба вкоротити людині віку.

7. Чому навіть у кінці казки дядько все одно не зрозумів, що краще жити правдою, а не кривдою?
Наприкінці казки дядько не зрозумів, що краще жити правдою, а не кривдою. Егоїзм і заздрість змусили його повернутися в ліс. Але зло покарано, він не встиг сховатися на дереві і його чекав страшний кінець.

8. Що уособлюють собою чорти?
Чорти уособлюють собою зло, голод та спрагу, хворобу.

9. Чого навчає казка «Про правду і кривду»?
Ця казка вчить жити по правді, не заздрити іншим. Вчить діяти справедливо і відповідати добротою. Велика винагорода неодмінно знайде своїх героїв.

10. Які події в казці фантастичні?
Зустріч небожа з чортами

11. До якого епізоду казки ви хотіли б створити малюнок? Словесно опишіть його.

— Я забуваю все те, що ти мені робив. Бери собі оці два кораблі з усім добром. А як приїдеш у свій город, розказуй усім, що краще жити правдою, аніж кривдою. Узяв дядько ті два кораблі з усім добром і поїхав додому. Як приїхав уже, стала його заздрість мучити: чого й він не король. Сумував, сумував він, а далі й думає: «Піду й я вішатись, може, й мені так прилучиться, як моєму небожеві «.Узявши мотузок, пішов у ліс на те саме місце, де хотів вішатись його небіж. Але цьому не так прилучилось —де не взялись чортяки, схопили його та й почепили на найвищій гілляці.

12. Інсценізація казки. Зіграйте першу частину казки «Про правду і кривду» (де дядько й небіж з’ясовували, як краще жити: правдою чи кривдою). Під час читання використовуйте засоби декламації.
— А що, дядьку, як краще жити: правдою чи неправдою?
— Е-е-е!.. Де ти тепер знайдеш правду? Нема тепер правди на світі! Тепер скрізь одна кривда.
— Ні, дядечку! Є правда — правдою краще жити.
— Ходімо на суд.
— Та чого ж ми таки підемо на суд? Краще давайте підемо по дорозі та спитаємо чоловіка, якого зустрінемо; як скаже, так і буде. Ваша правда —уся моя худоба буде вам; моя правда — ваша худоба буде мені. Так спитаймо до трьох раз.
— Ну, добре.

1. Напишіть свою кінцівку (3–5 речень) до казки «Про правду і кривду», починаючи від слів «А як приїдеш у свій город, розказуй усім, що краще жити правдою, аніж кривдою» (за бажанням).
Дядько з ласкою взяв корабель і, подякувавши своєму небожові, пішов додому. Прийшовши додому, він почав розповідати сусідам, знайомим, родичам про те, що з ним сталося. І вже змінив свою думку про правду і кривду. Він почав радити людям жити правдою, а не кривдою. Добром, яке дав йому небож, він почав допомагати бідним і нужденним. Своїм прикладом він переконав багатьох людей жити по правді.)