УРОК 13


УРОК 13 Дата: ___________

Тема: Кольори та іграшки.

Мета: повторити та закріпити вивчені назви кольорів; практикувати учнів в їх вживанні; ознайомити учнів з новими ЛО уроку: boat, train, duck, elephant, goat. Вчити будувати речення типу It is a .. , ввести літери Ee, Ff, Gg.

Розвивати навички каліграфічного письма, усне мовлення, вміння розрізняти кольори.

Виховувати бажання допомагати один одному.

Обладнання: кольорові квадрати, тематичні малюнки с. 28, картки літер, алфавіт, картки для самостійної роботи.

ХІД УРОКУ

І.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ.

1. Привітання

- Hello, everyone!

How are you today?

- We are fine, thank you!

2. Повідомлення теми та мети уроку.

- At our lesson today we’ll continue to speak about the colours. You will be able to describe the toys and know the names other toys.

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

- OK. Tell me, please, how are you today?

- Are you ready for the lesson?

а) фонетична зарядка

- Today we’ll have a guest. It is a teddy – bear. He wants to learn English with you.

- But he comes with an envelope. There are different tasks for you. If you work hard, he’ll give a present.

- First of all let’s train our tongue. Our teddy – bear likes playing among the flowers. But look! There are many different sounds on them. Let’s name them.

(букет, а на пелюстках звуки).

ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО.

1. Гра «What letter is this”

- Our teddy – bear likes jumping. So, help him to get another side of our blackboard. He has to jump only on the letters which we know and you must sound it.

- Who can show these letters in the alphabet?

2. Game “A ball”

- Oh, teddy – bear tells me that he wants to play with the toys. Let’s revise the names of toys.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.

1. Введення нових ЛО.

а) семантизація слів.

- Look at the picture and listen to me.

A boat – a red boat – is a red boat. – It is a red boat.

б) закріплення вивчених ЛО

- гра «Покажи мені»

- You must show a picture, name it and say that you have such toys.

- ex. 2, p. 28

2. Фізхвилинка «If you are happy …»

3. Ознайомлення з новими літерами.

а) римівка

- Our teddy – bear knows alphabet and brings you new letters.

[e] – When I am ten I’ll get a pen. Then I shall write like brother Ben.

[f] – As fit as a fiddle.

[g] – G – is for girl and also for garden.

I see a girl going to the garden.

б) написання літер в повітрі

с) робота з карткою.

(див. РЗ О.М. Павліченко впр2,с.23)

4. Аудіювання.

- Teddy – bear also knows a lot of different poems in English. Listen to one of them.

а) пояснення незнайомих слів

many - багато can - могти

for us - для нас play - гратися

б) слухання вірша

- Listen to me attentively, then you must show the toys which we’ll hear in it.

- You have a card, colour the toys according to the poem.

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ.

1. Підсумок уроку.

- Tell, what letters did you learn?

- Tell, how in English «коза», «човник».

- The lesson is over. Good – bye!