Поміркуй над прочитаним (сторінка 29)







1. У робочому зошиті накресли «павутинку». Напиши героїв казки, з'єднай пари різнокольоровими стрілками. Над стрілками напиши, яку дію виконував кожний персонаж.

  • Жінка - захворіла,
  • чоловік - засватав вдову,
  • Ганна - стала князівною.

2. Дай відповіді на запитання за Правилом читання № 1. Підтвердь свої думки рядками з тексту

Ганна, вона пройшла шлях від бідної дівчини до принцеси. Подія відбулася в давній Україні. Автор описує, як мати доньки померла, батько не виконав заповіту дружини, а дочка виконала і стала царівною.

3. У казці використано міфологічний мотив перевтілення. Поясни, через яку подію його відображено.

Коли Ганна пішла до верби та стала князівною.

4. Чи справедливе закінчення казки? Чому?

Так. Ганна не соромиться своєї роботи, добра, виконує бажання матері.

5. Як ти ставишся до панни Ганни? Які почуття вона в тебе викликає? Чому?

Ганна не була гордою, і навіть коли вона стала панною та приходила до церкви, вона поводилась скромно, а потім поверталася до своїх обов'язків.

6. У робочому зошиті намалюй «хмарку слів», які характеризуватимуть Ганну та її вчинки.

  • Добра
  • слухняна
  • любляча
  • скромна
  • роботяща

7. Уяви себе на місці панни Ганни. Розкажи, які почуття вона могла переживати, коли:

  • а) мачуха знущалася з нею - горе, почуття несправедливості
  • б) наприкінці казки вона зустрілася з князенком - радість, подяку

8. Розглянь картину Анни Діденко. Ілюстрацією до якої частини твору вона може бути? Аргументуй свою відповідь.

Коли Ганна перетворилася в князівну.

9. Які ознаки казки наявні у творі?

Чарівні предмети: зернятко, верба. Казковий зачин та фінал.
Фантастичні події: Ганна перетворюється на князівну.

10. Чому під заголовком зазначено, що «Панна Ганна» — казка Полтавщини?

Щоб читач зрозумів, що ця казка була кимось складена в давнину на Полтавщині та належить до усної народної творчості.