Конспект уроку "Голодомор 1932 – 1933 років – геноцид українського народу"


Тема: Голодомор 1932 – 1933 років – геноцид українського народу
Мета уроку: розкрити фактори й причини, які призвели до голоду в Україні, його наслідки; розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати, висловлювати свою точку зору, працювати з додатковою літературою; виховувати й формувати історичну пам'ять про трагічні сторінки українського народу, української історії ХХ століття.
Тип уроку: комбінований із застосуванням елементів проектної технології.

Поняття: Голодомор, геноцид, «чорні дошки», «закон про п’ять колосків», паспортна система.

Обладнання: мультимедійна презентація, вірші О. Забарвного, Б. Олійника, уривки з фільмів:«Голод - 33», «Вбиті голодомором», «Справа №… Голодомор 1932-1933 рр.», документи, ілюстрації, комп’ютер, інтерактивна дошка, індивідуальні картки для роботи на уроці, хлібина, колоски, рушник, ікона, фігури янголів, свічка.

Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: розкрити причини і наслідки Голодомору, з’ясувати його масштаби, аналізувати історичні факти, формувати і вдосконалювати навички роботи зі статистичним матеріалом, як джерелом історичних знань, усвідомити трагедію народу та окремої людини; вдосконалювати навички групової роботи.

Основні дати:

  • 7 серпня 1932 року – Постанова ВЦВК і РНК СРСР «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперативів та про зміцнення громадської (соціалістичної власності) – закон про п’ять колосків;
  • 1932-1933 роки – Голодомор;
  • Грудень 1932 року – запровадження паспортної системи;
  • 6 грудня 1932 року – Постанова РНК УСРР і ЦК КП(б)У «Про занесення на «чорну дошку» сіл, які «саботують хлібозаготівлю»;
Клас: 

11

Автор: 
Лєдєньова Тетяна Василівна - викладач історії Полтавського вищого міжрегіонального професійного училища.
Предмети: 
Історія України