Елеонор Ходжман Портер. Полліанна







ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ

ЗНАЮ

1. Розкажіть, що незвичайне в історії Полліанни вас захопило

Мене вразила незламність духу Полліанни, її вміння радіти життю за будь-яких обставин. Ця історія навчила мене бачити позитивне навіть у складних ситуаціях

2. Якими ви уявляєте персонажів твору — Полліанну, міс Поллі, Ненсі та інших?

Полліанна - життєрадісна, оптимістична дівчинка, яка вміє знаходити радість у дрібницях. Міс Поллі - сувора і владна жінка, яка звикла все контролювати. Ненсі - добросердечна служниця, яка підтримує Полліанну

3. Сформулюйте «тонкі» (короткі) запитання, на які б ви хотіли отримати відповідь під час обговорення твору.

Ось кілька коротких запитань для обговорення:

  • Чому Полліанна так любила "гру в радість"?
  • Як змінилося ставлення міс Поллі до Полліанни й чому?
  • Який урок можна винести з цієї історії?

ДУМАЮ

4. Перекажіть уривок, у якому йдеться про те, як міс Поллі готувалася прийняти свою єдину небогу. Поясніть, що в її поведінці обурювало служницю Ненсі.

Ось мій переказ відповідного уривка:

Міс Поллі дізналася, що до неї приїжджає її єдина небога Полліанна. Вона наказала служниці Пенсі підготувати для дівчинки маленьку задушливу кімнатку на горищі, а не одну з просторих кімнат у будинку. Також наказала зустріти Полліанну на вокзалі та привезти до себе.

Коли Полліанна приїхала, міс Поллі навіть не підвелася їй назустріч, а простягнула руку, наче виконувала неприємний обов’язок. Вона не цікавилася життям та походженням дівчинки, а одразу наказала їй мовчати та йти за собою нагору до її кімнати.

Така поведінка міс Поллі дуже обурила Ненсі. Вона вважала, що господиня мала б тепло зустріти Полліанну та розмістити її в одній з гарних кімнат, а не на горищі. А її холодне та байдуже ставлення було неприпустимим щодо маленької сирітки.

5. Уявіть себе на місці Полліанни: ось ви в багатому будинку своєї рідної тітки, ступаєте м’якими килимами, милуєтеся прекрасними картинами на стінах, а, відчинивши двері власної кімнати, бачите «голі стіни, голу підлогу, голі вікна». Який настрій заволодів би вами? Поміркуйте, що допомогло Полліанні опанувати себе. Для відповіді використайте цитати з тексту.

Якби я побачила голі стіни замість обіцяної гарної кімнати, я б розчарувалась і засмутилась. Але Полліанну врятувала "гра в радість", якої її навчив батько. Вона нагадала собі, що не любить дивитися на свої веснянки в дзеркалі, а з вікна видно гарний краєвид (цитата: "я рада, що тут немає дзеркала"; "вона побачила чарівний краєвид з вікна"). Тому знайшла привід порадіти

6. Поспостерігайте, як дівчинка одразу обживається на новому місці. Назвіть риси характеру, які стають їй у пригоді

Полліанна енергійна, життєрадісна, оптимістична. Вона швидко звикає до нових умов і намагається бачити в усьому позитивні сторони. Це допомагає їй легко обжитися

7. Розкажіть про «гру в радість», яку вигадав татко Полліанни. Подумайте, яке значення мала гра у житті дівчинки. Чи легко було їй «гратися в радість»? У відповідях посилайтеся на текст твору

"Гра в радість" полягає в тому, щоб знаходити приводи для радості в будь-якій ситуації. Наприклад, радіти, що непотрібні речі тобі не дісталися (цитата: "Радійте з того, що ці милиці... вам не потрібні"). Ця гра допомагала Полліанні не впадати у відчай. Але інколи їй було важко знайти привід для радості, наприклад, коли помер батько

8. Визначте, що здивувало тітку Поллі в поведінці її небоги. Чому вона назвала Полліанну «незвичайною дитиною»?

Міс Поллі здивувало, що Полліанна радіє навіть покаранню - вечері хлібом з молоком. Також дівчинка дякує їй за все, зокрема за те, що дозволила жити в неї. Міс Поллі називає Полліанну "незвичайною дитиною", бо така поведінка їй здається дивною

9. Яке ставлення до світу і до людей допомагало дівчинці вижити без батьків, без їхнього тепла і ласки? Прокоментуйте її фразу «...яка я рада, що живу на цьому світі такого ранку!»

Оптимістичне ставлення до життя допомагало Полліанні. Вона вміла радіти навіть дрібницям і бачила в усьому позитивне. Наприклад, вона каже: "яка я рада, що живу на цьому світі такого ранку!". Це допомагало їй виживати без батьків

10. Яке слово найбільше не любила Полліанна? (Перевірте, чи уважно ви читали)

Найбільше Полліанна не любила слово "сирота”

11. Прочитайте і обговоріть з друзями вислів Полліанни про те, що означає «жити». Чи погоджуєтеся ви з її міркуваннями?

Полліанна вважає, що жити - це "намагатися робити хоч трішки добра всюди, де тільки можна". Я погоджуюсь з цим визначенням. На мою думку, сенс життя саме в тому, щоб приносити користь і добро оточенню

12. Чому міс Поллі почувалася «на диво безпорадною» у вихованні Полліанни? За чиїм розпорядком врешті решт владналося життя в садибі Гаррінгтонів?

Міс Поллі почувалася безпорадною у вихованні Полліанни, бо не розуміла її поведінки та оптимістичного світогляду. Врешті-решт, саме Полліанна взяла на себе роль господині в будинку і її позитивний вплив владнав життя всіх мешканців садиби

13. Хто така місіс Сноу і чому до неї ніхто не любив ходити? Чи доводилося вам зустрічати подібних людей? Яке ставлення до себе вони викликають?

Місіс Сноу - похмура і нещасна жінка, до якої ніхто не хотів ходити в гості через її кислий настрій. Я зустрічала людей, які постійно скаржаться та засмучують оточуючих. Такі люди викликають в мене бажання уникати їхнього товариства

14. Як змінилася ця жінка після відвідин її Полліанною? Перечитайте уривок із розділу «Полліанна йде в гості» і простеже за манерою спілкування дівчинки з місіс Сноу. При нагоді спробуйте використати таке конструктивне спілкування із людьми, невдоволеними власним життям

Після візиту Полліанни місіс Сноу стала привітнішою, почала цікавитися життям інших людей. Полліанна розмовляла з нею тепло та щиро, цікавилася її думкою. Я спробую застосувати такий підхід до людей, які скаржаться на життя

15. Чи зацікавив вас дивний чоловік у чорному циліндрі, з яким Поліанна познайомилася «лише наполовину»? Дізнайтеся про нього більше, прослухавши роман з допомогою інтернет-скарбнички або прочитавши онлайн

Так, мене зацікавив таємничий чоловік у циліндрі. Я прочитаю про нього далі, щоб дізнатися, хто він і яку роль відіграє у творі

16. З’ясуйте, як спілкування з Полліанною вплинуло на персонажів твору. Для відповіді заповніть таблицю за зразком:

Персонаж До спілкування з Полліанною Після спілкування з Полліанною
Ненсі Проста служниця Стала подругою і помічницею Полліанни
Садівник Том Похмурий, мовчазний Почав усміхатися і жартувати

17. Доведіть, що твір «Полліанна» — це роман

"Полліанна" - це роман, оскільки:

  • Обсяг твору великий
  • Описується тривалий період життя героїв
  • Є кілька сюжетних ліній (історія Полліанни, історії друзів та знайомих)
  • Велика кількість дійових осіб
  • Широко зображено життя героїв, їхні пригоди та переживання Отже, за всіма ознаками це саме роман.

18. Наведіть аргументи щодо того, чому роман «Полліанна» став бестселером.

Ось декілька аргументів, чому роман "Полліанна" став бестселером:

  1. Захоплюючий сюжет та яскраві персонажі. Історія оптимістичної дівчинки-сироти, яка знаходить радість у дрібницях, привертає увагу читачів. Образ Полліанни запам'ятовується.
  2. Позитивне повідомлення. Роман несе в собі повідомлення про те, що можна знайти щастя за будь-яких обставин, потрібно лише навчитися радіти життю. Це резонує з багатьма людьми.
  3. Теплота і людяність. Книга пройнята людяністю, добротою, співчуттям. Читачів приваблює позитивний образ головної героїні.
  4. Влучні діалоги та життєві ситуації. Діалоги персонажів жваві та переконливі. Описані реалістичні життєві ситуації, близькі читачам.
  5. Мудрі життєві поради. У романі є багато корисних порад, як оптимістично ставитися до життя, долати труднощі, радіти дрібницям.

Отже, поєднання цих чинників і зумовило величезну популярність книги.

СТВОРЮЮ

19. Роман «Полліанна» неодноразово екранізували. Глядацьку аудиторію особливо приваблювали діалоги Полліанни з іншими героями та героїнями. Складіть простий план для ранкової розмови із своїми батьками або іншими дорослими у стилі Полліанни.

Ось приклад простого плану для ранкової розмови з батьками в стилі Полліанни:

  1. Привітатися радісно та з ентузіазмом, навіть якщо вранці немає настрою.
  2. Зауважити щось гарне та позитивне, наприклад подякувати батькам за смачний сніданок чи гарну погоду за вікном.
  3. Поцікавитися планами батьків на день і запропонувати свою допомогу в якихось справах.
  4. Розповісти про свої плани на день чи цікаві події в школі. Поділитися позитивними емоціями.
  5. Похвалити щось в батьках, підбадьорити їх та побажати гарного дня.
  6. Обійняти на прощання і піти з дому в позитивному настрої.

Основа - бути привітним, енергійним та допомагати створювати гарний настрій!

20. Напишіть есе з теми “Радіти життю — це просто”

https://urok.in.ua/content/ese-na-temu-radity-zhyttyu-ce-prosto

ПРОБУЄМОСЯ НА РОЛЬ

Ось мої ідеї для гри в радість у 5 класі:

  1. Опитала однокласників про складні ситуації, такі як сварки з батьками, проблеми з оцінками, сором'язливість у спілкуванні.
  2. Вибрала 3 типові ситуації:
  • Погана оцінка
  • Сварка з другом
  • Не встигаєш зробити уроки
  1. Правила радісного подолання цих ситуацій:
  • Погана оцінка - подумати, що це привід краще навчитися; похвалити себе за те, що вмієш
  • Сварка з другом - помиритися, бо друзів мало не буває
  • Багато уроків - подумати про майбутню радість від вільного часу

Запропонувала однокласникам спробувати ці правила. Багато хто відгукнувся, що стали по-іншому ставитися до проблем.

  1. Найкраще спрацювало правило про дружбу - майже всі помирилися з тими, з ким посварилися.

Отже, головне - навчитися дивитися на ситуації під іншим кутом!