Йоганн Вольфганг фон Ґете. “Світ бачити є невимовно мило...”







ГОТУЄМОСЯ ДО ДІАЛОГУ

1. Які вірші українських чи зарубіжних поетів та поетес про природу ви знаєте напам’ять? Прочитайте їх у класі

Я знаю напам'ять кілька віршів про природу, наприклад "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка.

2. Опишіть усно, які пори року вам найбільше подобаються. Чому?

Мені подобаються всі пори року, але найбільше - весна й осінь. Весна -, тому що пробуджує природу до життя, а осінь - через її барвистість.

3. Розкажіть, чи є у вас улюблені природні пейзажі

Так, одним з моїх улюблених природних пейзажів є вид на Карпатські гори.

4. Поясніть, чим вони привертають вашу увагу

Цей пейзаж приваблює своєю величчю і красою, різноманітністю кольорів (зелені ліси, синє небо, білі хмарки), а також відчуттям спокою і гармонії з природою.

ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ

ВІДЧУВАЮ

1. Поясніть, яке враження на вас справив вірш

Вірш справив на мене глибоке враження своєю щирістю і захопленням красою навколишнього світу. Відчувається, що поет сповнений радістю і любов'ю до життя

2. Усно опишіть картину, яка постала перед вашими очима упродовж читання вірша

Під час читання перед моїм мисленним поглядом постала яскрава, барвиста картина природи. Я ніби побачив широкі луки чи поля, вкриті різнокольоровими квітами, що мерехтять на сонці. А небо - блакитне з білими хмаринками. Все навколо переливається і випромінює світло. І ліричний герой милується цією красою, відчуваючи гармонію зі світом. Ось така поетична картина постала в уяві

ДУМАЮ

3. Визначте основний настрій вірша

Основний настрій - захоплення красою навколишнього світу, відчуття гармонії та єднання з природою

4. Знайдіть образи, які передають красу оточуючого світу

Образи, що передають красу: "світ поетів", "поля багатобарвні", "срібно-біло палають світла”

5. Назвіть слова, завдяки яким ви уявили світ поета. Поясніть свою думку.

Слова, які допомогли уявити світ поета: "багатобарвні", "срібно-біло", "палають світла" - вони створюють яскраві візуальні образи.

6. Сформулюйте тему вірша

Тема - захоплення поета красою навколишнього світу

7. Проаналізуйте, яку основну думку висловлено у вірші «Світ бачити є невимовно мило...»

Основна думка - споглядання краси природи наповнює душу поета радістю і надихає його

8. Усно опишіть, як ви уявляєте собі «поля багатобарвні»

Я уявляю "поля багатобарвні" як широкі луки, вкриті різнокольоровими квітами.

9. Прокоментуйте, як ви розумієте рядки:

...срібно-біло

На них, вночі і вдень, палають світла.

Ці рядки створюють образ мерехтіння, миготіння світла на луках/полях вдень і вночі.

10. Поясніть, що символізують у вірші слова «Гляджу сьогодні я крізь скло любови».

"Скло любові" - це погляд крізь призму почуття захоплення світом, яке прикрашає все довкола.

СТВОРЮЮ

12. Поділіться настроєм, який створює поезія Й.-В. Ґете «Світ бачити є невимовно мило». Що спільного в цьому вірші з поезією «Гаї шумлять...» П. Тичини?

Поезія Гете "Світ бачити є невимовно мило..." наповнює душу світлим, радісним настроєм. Читаючи її, відчуваєш захоплення красою навколишнього світу, його гармонією. Хочеться милуватися природою, насолоджуватись кожною миттю.

Схожий настрій передає і вірш Павла Тичини "Гаї шумлять...". Тут теж ліричний герой зачарований красою природи, відчуває піднесення і радість від єднання з нею.

Обидва твори передають відчуття гармонії людини й природи, викликають почуття захвату, милування навколишнім світом. Це світла, оптимістична лірика, що славить красу життя.