Льюїс Керрол. Аліса в Країні Див







ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ

ЗНАЮ

1. Поясніть, чим приваблює вас сюжет, вигаданий Льюїсом Керролом

Мене особисто приваблює в казці Керрола поєднання реального та фантастичного світів. Цікаво спостерігати, як звичайна дівчинка Аліса раптом потрапляє у дивовижну країну, де все навпаки й не так, як зазвичай. Також подобається гумор та дотепність автора, його вміння бачити навколишній світ під несподіваним кутом.

2. Схарактеризуйте, якою ви побачили Алісу в повісті-казці Льюїса Керрола. Розкажіть, що в ній приваблює вас як читачів/читачок.

Аліса у творі постає цікавою та допитливою дівчинкою, яка не боїться пригод і готова досліджувати все нове навколо. Вона смілива, рішуча, а іноді й трохи наївна. Мені подобається її оптимізм та віра у те, що все можливо, навіть у казковому світі, куди вона потрапила. Аліса вчить нас не боятися фантазувати та мріяти.

ДУМАЮ

4. Поміркуйте, що спонукало Алісу «з розгону пірнути слідом за Кроликом»: цікавість, нудьга чи книжка «без малюнків і розмов»?

На мою думку, Алісу спонукала пірнути за Кроликом саме цікавість та бажання пригод. Вона нудьгувала, читання книжки без малюнків її не захопило, а тут раптом з'явилася цікава істота з годинником, яка щось бубоніла про запізнення. Це одразу привернуло увагу допитливої Аліси й вона вирішила дізнатися, куди поспішає Кролик.

5. Доберіть факти (події, персонажі, предмети), які підтверджують, що дівчинка через кролячу нору потрапила в чарівний світ

Факти, що підтверджують потрапляння Аліси до чарівного світу:

  • Білий Кролик, який розмовляє і носить годинник та одяг
  • Довгий політ Аліси крізь нору вниз головою
  • Наявність чарівних предметів (столик, ключ, пляшечка з напоєм)
  • Маленькі дверцята, за якими видніється чарівний сад
  • Здатність Аліси змінювати свій зріст після прийому чарівних напоїв

6. Розкажіть, яку роль у чарівному світі виконує Білий Кролик. Для відповіді скористайтеся своїми знаннями про помічників і провідників у відомих вам чарівних казках

Білий Кролик виконує роль провідника, який веде Алісу до чарівного світу. Схожі помічники трапляються в багатьох казках - наприклад, Білка в казці про Буратіно, Білий Кролик в казці про Алі Бабу. Вони допомагають героям потрапити до чарівних місць і стати учасниками незвичайних пригод

7. Змоделюйте кролячу нору з прочитаного тексту. У роботі використайте свої знання з природничих наук про моделювання

Модель кролячої нори може мати вигляд вертикальної труби або колодязя, довжиною кілька кілометрів (адже Аліса довго падала). Вона має вхід і вихід, а також горизонтальні відгалуження-тунелі, які ведуть до різних чарівних місць. Модель можна виготовити з паперу, картону, пластиліну тощо

СТВОРЮЮ

Намалюйте карту знань «Маршрут подорожі Аліси». Кожен пункт маршруту позначте назвою відповідного розділу розділів із книги. Поряд із кожним пунктом перерахуйте казкових персонажів, яких зустріла Аліса. Поясніть, хто з них вас найбільше здивував.

Ось моя спроба намалювати карту знань "Маршрут подорожі Аліси":

  1. Униз і вглиб кролячою норою. Персонажі: Білий Кролик, Аліса
  2. Озеро сліз. Персонажі: Миша, Качур, Додо, Папужка Лорі, Орлятко, Аліса
  3. Гасай-Коло та Довгий Хвіст. Персонажі: Додо, Шалений Заєць, Капелюшник, Сонько-Гризун, Аліса
  4. Кролик крутить Крутихвостом. Персонажі: Білий Кролик, Пете, Аліса
  5. Що порадила Гусінь. Персонажі: Гусінь, Аліса
  6. Порося та перець. Персонажі: Чеширський Кіт, Шалений Заєць, Капелюшник, Аліса
  7. Божевільне чаювання. Персонажі: Шалений Заєць, Капелюшник, Сонько-Гризун, Аліса
  8. Королевин крокет. Персонажі: Король Червів, Королева Червів, Аліса
  9. Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи. Персонажі: Грифон, Казна-Що-Не-Черепаха, Аліса
  10. Омарова кадриль. Персонажі: Грифон, Казна-Що-Не-Черепаха, Аліса
  11. Хто вкрав пиріжки. Персонажі: Король Червів, Королева Червів, Чирвовий Валет, Білий Кролик, Аліса
  12. Свідчить Аліса. Персонажі: Король Червів, Королева Червів, Чирвовий Валет, Білий Кролик, Капелюшник, Шалений Заєць, Сонько-Гризун, Аліса

Найбільше мене вразив Чеширський Кіт, який вмів зникати, залишаючи після себе лише усмішку. Також дивними були Шалений Заєць та Капелюшник. Цікавою є і сама Аліса, яка постійно змінює свій зріст.

Ось така карта вийшла. Сподіваюся, вона допоможе наочно уявити маршрут Аліси та персонажів, з якими вона зустрічалася.

Об’єднайтеся в групи та укладіть «Правила життя Чеширського Кота». Прокоментуйте ті правила, у формулюванні яких ви використали власний позитивний досвід

Ось кілька правил життя Чеширського Кота, які ми з друзями придумали:

  1. Якщо бачиш усмішку без кота, не лякайся - це я.
  2. Не бійся зникати, адже потім з'явишся знову.
  3. Життя - це вічна загадка. Намагайся її розгадати.
  4. Будь собою, навіть якщо це означає бути трохи божевільним.
  5. Іноді треба йти навмання. Так пригоди самі тебе знаходять.

Особисто мені сподобалося формулювання правила 4 про те, що треба бути собою. Я вважаю, що кожна людина унікальна і має право бути такою, якою завгодно. Звісно, потрібно поважати інших, але при цьому залишатися вірним собі. Це допомагає знайти своє покликання та щастя в житті.

А правило 5 про те, що пригоди самі знаходять тих, хто йде навмання, теж дуже слушне. Часто саме випадкові, спонтанні рішення приводять до цікавих відкриттів та незабутніх вражень.

Ось такі правила життя Чеширського Кота ми змогли сформулювати на основі його образу з казки.

ПРОБУЄМОСЯ НА РОЛЬ

Спробуйте себе в ролі рекламних агента/агентки екранізацій творів Льюїса Керолла.

Отже, я переглянув мультфільм «Аліса в Країні Чудес» студії Walt Disney і хочу порекомендувати його своїм однокласникам та однокласницям.

По-перше, цей мультфільм дуже яскравий і кольоровий. Художники створили неймовірно фантастичні пейзажі та персонажів, які зачаровують глядача.

По-друге, сюжет захоплюючий і непередбачуваний. Ми стаємо свідками неймовірних пригод Аліси у дивовижному світі, де все можливо. Це тримає у напрузі до самого фіналу.

Після моєї презентації більшість однокласників відзначили саме яскраві візуальні ефекти як найбільш переконливий аргумент. Мабуть, сучасним дітям особливо подобається все казкове та фантастичне, а мультиплікація дозволяє створити неймовірні світи, які приваблюють їхню уяву.

Отже, я зрозумів, що для презентації фільмів або мультфільмів молодій аудиторії варто акцентувати саме на яскравих візуальних образах. Це найкраще зацікавлює глядачів. Але також важливо згадати й про сюжет, адже лише поєднання цікавої історії та чудової анімації робить мультфільм по-справжньому вдалим.