Веша Куоннезін. Саджо та її бобри







ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ

ВІДЧУВАЮ

1. Розкажіть, якою ви побачили Америку у творі Сірої Сови. Чим вона вас зацікавила?

Америка у творі Сірої Сови постає як дика, первісна природа, незаймані простори лісів і озер. Мене зацікавило описане автором життя індіанців у гармонії з природою, їхні традиції та побут

2. Прокоментуйте, що ви дізналися про життя індіанців. Чим воно вас здивувало?

З твору я дізнався, що індіанці живуть племенами, полюють, рибалять, займаються ремеслами. Життя їхнє просте та суворе. Мене здивувало те, що навіть діти у індіанців мають свої обов'язки й серйозно ставляться до роботи

3. Опишіть, які почуття викликали у вас малі бобренята. Хто з них вам більше припав до душі?

Маленькі безпорадні бобренята викликали у мене співчуття і бажання їх врятувати. Особливо мені сподобалося бобреня Чікені, яке, мабуть, було слабшим за братика і потребувало більшої турботи. Його доля хвилювала мене найбільше

ДУМАЮ

4. Поясніть, чим сподобалися вам образи тварин у творі

Образи тварин у творі сподобалися мені своєю достовірністю та правдоподібністю. Автор добре знав звички бобрів, тому дуже переконливо змалював їхню поведінку

5. Подискутуйте, як характеризує людей їхнє ставлення до живої природи

Ставлення людей до природи багато про них говорить. Люди, які поважають і оберігають природу, як правило, добрі, співчутливі і мудрі. Ті ж, хто байдужий до її потреб чи навіть завдає шкоди, часто виявляють таке ставлення й до інших істот

6. Поміркуйте, чому письменники та письменниці різних країн світу змальовують тварин як людей. Як називається такий художній прийом? Проілюструйте його прикладами з повісті Сірої Сови «Саджо та її бобри» та оповідання Миколи Вінграновського «Гусенятко»

Зображення тварин як людей - це алегорія або байка. Письменники вдаються до такого прийому, аби привернути увагу до певних людських рис чи недоліків. Наприклад, у повісті Сірої Сови бобренята поводяться як маленькі діти, щоб підкреслити їх безпорадність та викликати співчуття. В оповіданні Вінграновського гусеня говорить людською мовою, аби передати його розгубленість та самотність

СТВОРЮЮ

7. Складіть коротку розповідь про ваших домашніх улюбленців або тваринок ваших друзів. У розповіді використайте 2-3 цікаві випадки з життя. Презентуйте свою розповідь однокласникам і однокласницям. Візьміть участь в обговоренні розповідей у класі. При цьому підкресліть одну найяскравішу перевагу та сформулюйте одне доброзичливе побажання для покращення виступу однокласників і однокласниць

Доброго дня, друзі! Сьогодні я хочу поділитися з вами історіями про домашніх улюбленців моїх друзів. Ось два випадки, які мені особливо запам'яталися.

Перший випадок стосується кота на ім'я Барсік. Одного разу, коли мій друг залишив Барсіка вдома самого, кіт вирішив, що занудьгував і потребує пригод. Він знайшов спосіб відчинити вікно і вибрався на прогулянку по даху. Ця героїчна подорож закінчилася благополучно, але з тих пір Барсіка більше не залишають без нагляду.

Друга історія про собаку на ім'я Шарік. Одного разу Шарік взяв участь у місцевому конкурсі собак і, на здивування всіх, виграв перше місце в номінації "Найсмішніша хода". Виявляється, Шарік має унікальний стиль бігу, який виглядає так, ніби він танцює!

Ці історії показують, наскільки тварини можуть бути непередбачуваними і розважальними. Їхня поведінка завжди здатна нас здивувати та викликати посмішку.

Щодо виступів моїх однокласників, то я б хотів підкреслити їхню креативність при виборі історій, це завжди дозволяє поглянути на тварин з нового ракурсу. А як побажання, я б порадив більше взаємодіяти з аудиторією, щоб усі відчували себе частиною розповіді.

8. Запропонуйте проєкт, який реалізує ваше дбайливе ставлення до світу природи. Презентуйте тему проекту у класі. Для заохочення однокласниць та однокласників підтримати вашу пропозицію використайте 2-3 яскраві факти з власних спостережень за живою природою.

Ось мій проект на захист природи та презентація його в класі:

Тема проекту: "Допоможемо птахам перезимувати"

Шановні однокласники та вчителі! Я пропоную зробити годівнички та шпаківні для птахів і розвісити їх у нашому шкільному дворі та парку неподалік. Це допоможе нашим пернатим друзям пережити холодну зиму та не вмирати з голоду.

Я часто спостерігаю за птахами біля свого будинку та знаю, як їм буває важко взимку добувати корм. Минулої зими були сильні морози та заметілі, і я помітив, що багато синиць та горобців замерзли просто на гілках дерев. Мені стало їх так шкода!

Тому давайте об'єднаємося та допоможемо нашим пернатим друзям! Це так просто - зробити для них годівнички та підгодовувати їх взимку. А яке задоволення спостерігати, як вони радісно їдять підготовлені ласощі! Повірте, це чудове відчуття - робити добрі справи!

ЗАВДАННЯ ДЛЯ СПІВПРАЦІ

Об’єднайтеся в пари і перегляньте художній фільм про Сіру Сову. Обміняйтеся враженнями про життя індіанців з однокласниками і однокласницями.

Отже, я переглянув фільм "Сіра сова" разом зі своїм другом Петром.

Цей фільм дуже яскраво та правдиво змальовує життя північноамериканських індіанців, їхні звичаї та традиції. Мене вразила простота та аскетизм побуту корінних народів, їхня єдність з природою. Індіанці добувають їжу полюванням та рибальством, пересуваються каное, живуть у вігвамах.

Також мені сподобалося зображення тісного зв'язку індіанців з тваринами, особливо епізоди з бобрами та іншими лісовими мешканцями. Індіанці шанобливо ставляться до кожної живої істоти.

Мій друг Петро теж захопився цим фільмом, йому імпонував образ головного героя - письменника та натураліста на ім'я Сіра Сова. Ми з Петром обмінялися враженнями та обговорили фільм з іншими однокласниками. Багато хто з них теж висловив бажання подивитися цю стрічку.