Роальд Дал. Чарлі і шоколадна фабрика (сторінка 119-120)







Усно

1. Які родинні стосунки панували в сім'ї Бакетів?

'Уся їхня родина - шестеро дорослих і малий Чарлі Бакет' - батько, мати, дідусь Джо та бабуся Джозефіна (батьки тата Чарлі), дідусь Джордж та бабуся Джорджина (батьки мати Чарлі), Чарлі Бакет син Бакетів. У родині Бакетів панував мир, злагода, любов. 'Вечорами ... Чарлі завжди заходив у кімнатку до дідусів і бабусь, щоб послухати їхні розповіді, а потім побажати їм на добраніч';

' ... й батьки Чарлі, ставали біля дверей і теж слухали розповіді стареньких. Отак щовечора на пів години ця кімната сповнювалася щастям, а родина забувала про голод і холод';

'Зненацька їм стало дуже смішно, і вони вибухнули шаленим реготом'

2. Кому дісталися Золоті квитки містера Вонки? Розкажіть про персонажів-дітей, їхні захоплення та улюблені заняття. Охарактеризуйте їхні вподобання.

  • Август Глуп - постійно їсть, гладкий. Неслухняний, ненажерливий.
  • Віолетта Боригард - мрія - отримати жуйку, якої вистачить на все життя; побити рекорд із жування гумки. Неслухняна, егоїстка.
  • Верука Солт - хоче все мати, закатує істерики, якщо у неї чогось немає. Вередлива, нестримана, заздрісна.
  • Майк Тіві - вважає, що справжнє життя лише в телевізорі.
  • Чарлі Бакет - любить шоколад, хоче потрапити на шоколадну фабрику, добрий слухняний, ввічливий, терплячий.

3. Розкажіть про цехи, у яких зникають володарі Золотих квитків. Поміркуйте, яким чином це пов'язано із захопленнями чи недоліками дітей.

  • Галявина під землею - шоколадний водоспад, який змішує всі інгредієнти, трава з цукрової вати, шоколадна ріка, яхта з карамельки.
  • Цех винаходів - вічні барбариси (для дітей, яким мало давали кишенькових грошей), іриски, від яких росте волосся та борода, жуйка, що заміняє обід, вечерю.
  • Горіховий цех - білки самі лущать горіхи.
  • Телевізійний цех - через телевізор передали шоколад.
  • Август Глуп - звалюється у шоколадну річку (цікавитися в житті ще чим-небудь, окрім їжі).
  • Віолетта Боригард - куштує жуйку, ще не готову до споживання (їсти не жуйку, яка заміняє продукти, а справжню їжу).
  • Верука Солт - потрапила у сміттєвий бак (мусить слухати, коли її попереджають).
  • Майк Тіві - потрапив у телевізор (зрозуміти, що життя дуже цікаве та різноманітне). Всі діти, за винятком нього Чарлі, не звертають уваги на попередження Вонки і виявляються жертвами власних вад.

4. Сформулюйте 4 - ;5 запитань, на які ви хотіли б отримати відповідь у Чарлі або Віллі Вонки після прочитання твору.

  • Чи буде Чарлі їсти шоколад щодня?
  • Чи переодяг би він дітей, які були з ним на фабриці?
  • Чи допоможе Чарлі бідним дітям, як це робив раніше?
  • Віллі Вонка, як вам вдалося зробити цю фабрику найкращою у світі?

Аналіз та інтерпретація

5. Пригадайте, у яких народних і літературних казках героїв та героїнь чимось винагороджували. А як було покарано злих, ледачих, брехливих персонажів казок, які ви читали раніше? Поясніть незвичні способи винагородження й покарання в повісті 'Чарлі і шоколадна фабрика' Роальда Дала. Який вони мають моральний зміст?

'Пані Метелиця' - падчерка отримує нагороду (золото й одяг), а лінива дочка ні (її обливають смолою). У повісті 'Чарлі і шоколадна фабрика' дітей з недоліками було покарано відповідно їхнім вадам, вони потрапляли в ситуації які змусили їх залишити фабрику. Вони не отримали головної винагороди, але все ж отримали довічне забезпечення шоколадом.

6. Доведіть, що автор твору впродовж розвитку подій уболівав за Чарлі Бакета. Знайдіть у тексті підтвердження авторської симпатії до малого Чарлі (слова, якими він його називає, висловлювання про нього)

Він називає його ласкавими іменами 'малого шоколадолюба Чарлі', постійно підтримує через рідних ' - ; Отака добра дитина, - ; додав дідусь Джордж. - ; Він вартий кращого.' або через слова продавця 'я відчуваю, що тобі цей квиток був дуже потрібний. Страшенно за тебе радий. Щастя тобі, синку.'

Письмово

7. Напишіть власне продовження історії про Чарлі.

І варіант:

Пропрацювавши рік на фабриці з Віллі Вонка, вони разом відкрили великий парк розваг. Вони створили цей заводський парк. Через нього течуть шоколадні річки та водоспади, а відвідувачі підіймають у небо зефірні кульки. Чарлі та Вонка розробляють жувальну гумку, яка ні до чого не прилипає, і використовують її для виготовлення різноманітних батутів у парку. Головною визначною пам'яткою парку є колесо огляду, яке зроблено з цілої гігантської цукрової вати з підставками, схожими на па-чупа-чупса. Але Чарлі не забував про свою родину, він кожні вихідні відвідував рідних і надавав їм усіляку допомогу. І містер Вонкі більше не самотній і став найкращим другом їхньої родини.

II варіант:

Чарлі надихнувся ідеєю створити новий продукт, який би привернув увагу клієнтів та додав фабриці ще більше популярності. Він почав працювати над рецептом та найкращими інгредієнтами, щоб створити шоколад з унікальним смаком та текстурою. Після багатьох спроб і помилок, він нарешті знайшов ідеальний рецепт.

Новий продукт Чарлі назвав "Чарівним шоколадом". Цей шоколад був неймовірно популярним і відразу став хітом продажу. Клієнти поверталися до фабрики знову та знову, щоб купувати цей шоколад, та рекомендували його своїм друзям і родині.

За декілька років, Чарлі відкрив нові фабрики в різних країнах світу, а "Чарівний шоколад" став відомим у всьому світі. За свої здобутки в галузі шоколаду, Чарлі отримав багато нагород та визнань. Він був щасливим, що вдалося продовжити традицію своєї родини та створити такий відомий бренд шоколаду, який приносив радість мільйонам людей по всьому світу.

Дослідження

9. Дослідіть пісні умпа-лумпів. Визначте тему та ідею кожної. Як ви гадаєте, з якою метою письменник умістив їх у прозовий твір? Яку роль у казці виконують умпа- лумпи?

  • Умпа-лумпи відіграють важливу роль, адже вони викривають погані риси характеру у дітей, співають про це викривальні пісні й вчать, як насправді потрібно виховувати дітей. Перша пісня про Авґустус Ґлуп, ідея що йому потрібно змінитися та перестати тільки їсти.
  • Друга пісня про Віолету Борегард яка все жувала, і одного разу її зуби відкусили пів її язика. Ідея що дівчинка повинна їсти не жуйку, яка заміняє продукти, а справжню їжу.
  • Третя пісня про Верука Солт, яка упала у смітник. Ідея у, тому що дівчинки досить вередувати, а її батькам потикати їй
  • Четверта пісня про Майк Тіві та поганий вплив телевізора на дітей, та те що краще гуляти, читати.

Ваша творчість

10. Напишіть нову пісню умпа-лумпів про ваших однолітків. Які вади сучасних дітей у ній треба висвітлити?

Хребет зігнувся,
а в очах лінзи,
Смартфони, технології,
Батькам зручно, а дітям не до сну.

Час летить, а ми стоїмо на місці,
Не хочемо йти вперед, ми в зоні комфорту застряли.
Ігри, футбол, скейтборд,
Замість книг і здорового способу життя.

Батьки, чи знаєте ви, що робите?
Чи думаєте про наше майбутнє?
Ми не хочемо бути техно-рабами,
Хочемо жити повноцінним життям.

Навчіть нас бути активними,
Відкрийте для нас світ книжок та спорту,
Бо в майбутньому ми будемо господарями,
Але для цього потрібно бути здоровими.

Хребет зігнувся,
а в очах лінзи,
Технології корисні, але не завжди.
Нехай футбол, скейтборд та квачі
Залишаться для нас улюбленою розвагою

Проект

11. Підготуйте проект на тему 'Винаходи Віллі Вонки'. Проілюструйте проект власними малюнками або світлинами. Оцініть імовірність винаходів чарівника. Галявина під землею - шоколадний водоспад, який змішує всі інгредієнти, трава з цукрової вати, шоколадна ріка, яхта з карамельки

  • Цех винаходів - вічні барбариси (для дітей, яким мало давали кишенькових грошей) іриски, від яких росте волосся та борода, жуйка, що заміняє обід, вечерю.
  • Рожевий тунель - двері з написом 'фіалковий крем', 'боби високі, мов тополя', 'зефірні подушечки', 'лизальні шпалери', 'гаряче морозиво'.
  • Горіховий цех - білки самі лущать горіхи.
  • Скляний ліфт - через скло можна побачити гори грильяжу, хуртовини з цукрової пудри.
  • Телевізійний цех - через телевізор передали шоколад.
  • Умпа-лумпи - гномики, які працюють на фабриці, завжди весел . співають пісні.

Життєві ситуації

13. Чарлі та його батьки відмовилися від ліжка заради рідних людей похилого віку. А від чого ви можете відмовитися заради своїх близьких? Як ви їм особисто допомагаєте?

Я вірю, що близькі люди повинні підтримувати один одного і допомагати у складних ситуаціях. Якби мої батьки або брат мали потребу у допомозі, я б зробив все можливе, щоб їм допомогти. Можливо, я б відмовився від свого часу або грошей, щоб допомогти їм отримати необхідну медичну допомогу, або знайти спосіб допомогти їм з розв'язанням складної проблеми.

Загалом, я думаю, що допомога близьким людям - це важлива частина життя кожної людини, і кожен з нас повинен прагнути бути тим, кого можна підтримати та допомогти у складних життєвих ситуаціях.

14. Уся родина Чарлі пишається ним. Чому? Назвіть його чесноти, що подобаються батькам, дідусям і бабусям, а також Віллі Вонці. Які із цих чеснот маєте ви? А які необхідно виховати в собі?

Бо він пережив багато труднощів і поневірянь, але це не заважає йому бути добрим, турботливим і люблячим до своїх рідних. Він не плаче і не злиться, а допомагає рідним, жертвує чим може. Щиро всім задоволений. Чарлі скромний, добрий, стриманий, працьовитий, щирий, не має шкідливих звичок