Джон Кітс. Про коника та цвіркуна (сторінки 125, 126)







Усно

1. Про що йдеться у вірші 'Про коника та цвіркуна' Дж. Кітса?

Про природу та про те, яка вона дивовижна у звуках, що нагадують музику.

2. Які пори року зображено в ньому? Назвіть ключові слова, пов'язані із цими порами року.

  • Про зиму: 'Коли зима в мовчання крижане Поля заковує',
  • про літо: 'Птахи в гаю, невтомний голосок обнизує покоси частоколи.'

3. Усно опишіть картини, які ви уявили в процесі читання твору.

Зелені лани й білі зимові пейзажі.

4. Які переживання, думки, почуття втілено у вірші Дж. Кітса?

Тиха радість літнього пейзажу і безлюдність холодного зимового пейзажу.

Аналіз та інтерпретація

5. Чиї голоси описав поет у вірші? Як ви думаєте, чому саме цих 'персонажів' обрав він для своїх пейзажів?

Птахів, цвіркуна.

6. Знайдіть у вірші рядки, у яких утілено ідею твору. Як ви їх зрозуміли?

Літній ранок починається з щебетання пташок за вікном. Зелене листя шелестить, як велике полотно, і крізь нього просвічується яскраве сонячне світло. Хоча вже ранок, сонце лише ніжно зігріває всіх, але з плином дня його сила зростає. Ніби передчуваючи це, птахи й кішки намагаються побути якомога більше на світлі. Вітерець роздув весняні квіти, що залишилися на деревах. Присвячується багатьом новим пагонам і польовим квітам, які впадуть у новий день..

Письмово

7. Продовжте вислови і складіть речення.

  • Поезія для мене - це (що?) - спів душі.
  • Поетичні твори ми читаємо для того, щоб (з якою метою?) - відчути почуття поета.
  • У віршах ми знаходимо (що?) - настрій та думки автора

Життєві ситуації

14. Назвіть сучасні загрози для світу природи. Як слід берегти її в наш час? Що кожен особисто може зробити для екології свого краю і планети?

Сучасні загрози для світу природи включають:

  • Зміна клімату через викиди парникових газів в атмосферу.
  • Руйнування лісів і втрата біорізноманіття.
  • Забруднення повітря, води та ґрунту.
  • Вирубка лісів для використання деревини та створення пасовищ для худоби.
  • Надмірний вилов риби та інших морських живих організмів.

15. Що ви та ваші друзі або рідні робите для збереження природи? Наведіть приклади.

  • Роздільний збір сміття та його утилізація правильним чином.
  • Використання енергоощадних лампочок
  • Використання велосипеда або ходьби
  • Вирощування власної їжі на подвір'ї або на дачі.
  • Зменшення використання пластикових пляшок та користування фільтрів для води.