Практикум з використання інформаційних технологій







Проєкти

Дайте відповіді на запитання

1. Що таке проект?

Проект - це план, що включає ряд дій, спрямованих на досягнення певної мети. Проекти можуть бути різними. Наприклад, в промисловості проекти - це набір технічної документації, потрібної для виготовлення певного виробу. У документознавстві проекти - це попередній текст документа. У літературі - попередній текст (рукопис) художнього твору. В образотворчому мистецтві - ескіз картини або скульптури. У програмуванні проект - це набір інструкцій мовою програмування, який створюється і виконується перед початком використання цієї програми.

2. Що таке навчальний проект?

Навчальний проект - це вид діяльності, яка спрямована на досягнення певної навчальної мети, розв'язування деякої проблемної задачі. Він може бути дослідницьким - передбачає перевірку певних законів, закономірностей чи гіпотез, проведення досліджень для знаходження нових фактів. Інформаційний - передбачає збирання і узагальнення відомостей про певний об'єкт, явище.

3. Які бувають навчальні проекти?

  • Дослідницькі проекти передбачають перевірку певних законів, закономірностей чи гіпотез, а також проведення досліджень для знаходження та перевірки нових фактів.
  • Інформаційні проекти передбачають збирання й узагальнення відомостей про певний об'єкт, явище, особистості та їх подання.
  • Творчі проекти передбачають створення різноманітних творчих об'єктів, таких як малюнки, вироби, виконання уживаного мистецтва, збірки оповідань, віршів, відеофільмів, вистави тощо.
  • Ігрові проекти передбачають розробку та здійснення навчально-ігрових ситуацій, пов'язаних з виконанням ролей літературних героїв, історичних персонажів, представників державних і громадських організацій тощо.

4. Які ви знаєте етапи створення проекту?

  • Визначення мети проекту: це те, що ми хочемо досягти в результаті виконання нашого проекту.
  • Складання плану проекту та розподіл ролей у групі: це коли ми плануємо, які кроки ми будемо робити й хто що буде робити.
  • Пошук інформації: це коли ми шукаємо інформацію, яка нам допоможе виконати наш проект.
  • Опрацювання відомостей та виконання завдань: це коли ми аналізуємо зібрану інформацію і виконуємо завдання, які ми запланували.
  • Оформлення результатів проекту та їх презентація: це коли ми підсумовуємо нашу роботу, готуємо презентацію або звіт і представляємо результати нашого проекту.

Обговорення та висновки

1. Які навчальні проекти ви вже виконували у 6-му класі? Які особливості мали місце під час їх виконання?

Учні 6-го класу мають можливість виконувати різні навчальні проекти. Наприклад, дослідницький проект з природи, де вони можуть досліджувати місцеву флору та фауну, або творчий проект з образотворчого мистецтва, де вони можуть створювати власні картини. Особливості виконання таких проектів включають планування, збір інформації, аналіз, виконання та презентацію результатів.

2. Чи брали ви участь у волонтерських проектах? Якщо так, то якою була мета таких проектів?

Участь у волонтерських проектах може бути чудовим досвідом. Мета таких проектів може бути різною, наприклад, допомога місцевій спільноті, збір коштів на благодійність або покращення довкілля.

3. Для чого складають план проекту? На яких етапах здійснення проекту варто уточнювати і коригувати план?

План проекту складають з метою чіткого розуміння того, що потрібно зробити, коли й ким. Це допомагає організувати робочу і планувати його прогрес. План може бути уточнений на будь-якому етапі здійснення проекту, особливо якщо виникають непередбачені обставини або змінюються умови.

4. Чи завжди проект досягає своєї мети? В чому різниця між досягненнями під час навчального і природоохоронного проекту?

Не завжди проект досягає своєї мети, але навіть невдалий проект може надати важливі уроки. Різниця між досягненнями під час навчального та природоохоронного проекту полягає в тому, що перший спрямований на навчання і розвиток навичок, тоді як другий спрямований на захист і збереження природи.

5. Які комп'ютерні засоби можна використовувати для складання календарного плану здійснення проекту?

Для складання календарного плану здійснення проекту можна використовувати різні комп'ютерні засоби. Наприклад, Google Календар, Microsoft Outlook або спеціалізовані програми для управління проектами, такі як Trello або Asana.

6. Які комп'ютерні програми ви використовуєте для обробки результатів проектів з різних навчальних предметів?

Наприклад, Microsoft Word або Google Docs для написання звітів, Microsoft Excel або Google Sheets для аналізу даних, PowerPoint або Google Slides для створення презентацій. Для обробки відео можна використовувати програми, такі як Adobe Premiere або iMovie, а для обробки зображень - Adobe Photoshop або GIMP.

Сторінка 232

1. Мета навчального проекту з природничої освітньої галузі "Які тварини та рослини побували в космосі" може бути такою: "Дослідження та збір інформації про різні види тварин та рослин, які були відправлені в космос, та вивчення результатів цих експериментів". Для обробки даних, отриманих під час проекту, можна використати такі комп'ютерні програми: Google Docs для написання звіту, Google Sheets для організації та аналізу даних, та Google Slides для створення презентації з результатами.

2. Покроковий план виконання проекту з математики "Побудова геометричних фігур як дослідження перпендикулярності і паралельності прямих" може виглядати так:

  • Вивчити теорію про перпендикулярні та паралельні прямі.
  • Вивчити, як ці концепції використовуються при побудові геометричних фігур.
  • Вибрати кілька геометричних фігур для побудови.
  • Побудувати кожну фігуру, використовуючи знання про перпендикулярні та паралельні прямі.
  • Зробити висновки про те, як перпендикулярність та паралельність впливають на форму та властивості геометричних фігур.
  • Записати результати та висновки у звіт.
  • Підготувати презентацію проекту.

3. Можливі результати навчального проекту з математики "Числа-великани та числа-ліліпути" можуть включати розуміння того, що такі великі та малі числа, як вони використовуються в різних контекстах (наприклад, в астрономії для вимірювання відстаней між зірками або в мікробіології для вимірювання розмірів бактерій), і як вони представлені в математичних операціях.

4. Мета навчального проекту з математики "Малюнки на координатній площині" може бути такою: "Навчитися створювати малюнки на координатній площині, використовуючи різні математичні концепції". Орієнтовний перелік джерел для пошуку відомостей може включати підручники з математики, освітні веб-сайти, відеоуроки з математики на YouTube, а також програми для створення графіків, такі як Desmos або GeoGebra.

5.

а) Для проекту "Масштаби на карті і планах" можна використати знання з географії (для розуміння, як працюють карти та плани), математики (для розуміння концепції масштабу) та мистецтва (для створення власних карт та планів).

б) Можна залучити учнів, які виявляють інтерес до географії та математики, а також тих, хто має навички малювання. Це допоможе забезпечити різноманітність навичок і інтересів у групі.

в) Інформаційні джерела можуть включати підручники з географії і математики, освітні веб-сайти, відеоуроки на YouTube, а також реальні карти та плани для вивчення.

г) Комп'ютерні програми можуть включати Google Docs для написання звіту, Google Sheets для аналізу даних, Google Slides для створення презентацій, а також спеціалізовані програми для створення карт, як-от Google Earth або GIS програми.

д) Обладнання та матеріали можуть включати комп'ютери для доступу до Інтернету та використання програм, карти та плани для вивчення, ручки та папір для малювання власних карт та планів.

е) Результати можуть бути представлені у формі письмового звіту, презентації, а також власних карт, створених учнями.

6. Для створення добірки текстів до проекту з української літератури "Збірка календарно-обрядових пісень мого краю" ви можете використати текстовий процесор, такий як Microsoft Word або Google Docs. Ви можете знайти текст пісень в Інтернеті або в бібліотеці. Щодо форматування, ви можете використовувати різні шрифти, розміри і кольори для заголовків і основного тексту, а також вирівнювання тексту для кращого вигляду.

Сторінка 233

7. Для створення презентації з інформацією про ваші улюблені книжки для проекту з літератури "Різдво з улюбленою книжкою" ви можете використати редактор презентацій, такий як Microsoft PowerPoint або Google Slides. На кожному слайді ви можете включити назву книги, автора, короткий опис та зображення обкладинки книги. Пам'ятайте розташувати презентацію у відповідному місці.

8. План проекту з природничої освітньої галузі "Життя рослин і тварин біля нас":

  • Група 1: Дослідження різних видів рослин у місцевому середовищі.
  • Група 2: Дослідження різних видів тварин у місцевому середовищі.
  • Група 3: Дослідження взаємодії між рослинами і тваринами у місцевому середовищі.
  • Група 4: Підготовка презентації та звіту про результати дослідження.

9. План міжпредметного проекту "Світ без електрики: переваги та недоліки":

  • Група 1: Дослідження життя людей без електрики в різні історичні періоди.
  • Група 2: Дослідження сучасних методів виробництва електроенергії та їх впливу на довкілля.
  • Група 3: Дослідження альтернативних джерел енергії та їх потенціалу.
  • Група 4: Підготовка презентації та звіту про результати дослідження.

Ці плани можна створити в текстовому процесорі, такому як Microsoft Word або Google Docs, і зберегти у відповідному місці.

10. Для розрахунку бюджету проекту "Алея троянд 'Герої нашого міста'" ви можете використати табличний процесор, такий як Microsoft Excel або Google Sheets. Створіть таблицю, яка включатиме різні витрати, такі як вартість троянд, вартість робіт, вартість матеріалів для посадки та догляду за трояндами та інші витрати. Використовуйте формули для автоматичного розрахунку загального бюджету.