1.2. Класифікація цифрових пристроїв. Цифрові технології та використання.







У сучасному світі цифрові пристрої є невід'ємною частиною нашого життя. Основні класи цифрових пристроїв включають комп'ютери та ноутбуки, смартфони та планшети, цифрові фотоапарати та відеокамери, телевізори та мультимедійні приставки, музичні плеєри та колонки, ігрові приставки та консолі.

Цифрові технології застосовуються в різних сферах нашого життя, таких як медицина, освіта, бізнес, наука та технології. Вони забезпечують швидкий та зручний доступ до інформації, полегшують роботу та збільшують продуктивність людей.

Дайте відповіді на запитання

1. За значеннями яких властивостей можна класифікувати цифрові пристрої?

За значенням різних ознак: за інформаційними технологіями, за типом даних, за сферою використання.

2. Які цифрові пристрої можна віднести до SMART-пристроїв, що використовують у побуті?

Датчик руху, розумні лампочки, смартфон з програмним керуванням, тепла підлога, датчик наявності води, wi-fi.

3. Що таке цифрові технології? Наведіть приклади їх використання в побуті.

Цифрові технології - це технології, які використовують електронні пристрої, щоб обробляти, передавати та зберігати інформацію в цифровому форматі. Це може бути, наприклад, смартфон, комп'ютер, планшет, годинник-трекер, онлайн-платформа для навчання, електронна книга, медіа плеєр та інші пристрої, які використовуються в побуті.

4. Що таке «розумний» будинок?

«Розумний» будинок - це будинок, у якому є різні електронні пристрої та системи зв’язку, що дозволяють автоматизовано керувати різними функціями будинку, такими як освітлення, опалення, кондиціонування повітря, безпека, аудіо та відео системи тощо. Ці системи можна керувати за допомогою смартфона, планшета або голосового помічника.

5. Що таке цифровий слід? Які є види цифрових слідів?

Цифровий слід - це інформація про користувача, яку він залишає під час користування комп'ютерними мережами. Існують два види цифрового сліду: пасивний та активний.

6. З якою метою зменшують цифровий слід?

Ці дані можуть бути використані для булінгу, крадіжки особистих даних та коштів.

Обговоріть та зробіть висновки

1. Які цифрові пристрої найчастіше вам трапляються у школі?

Комп’ютери, мікрофони, колонки, телефони.

2. Які інформаційні процеси здійснюються під час використання камер відеоспостереження, аналізаторів забруднення повітря?

Під час використання камер спостереження здійснюється запис відео про людей або транспорт, які перебувають на вулицях. Це допомагає забезпечувати безпеку, контролювати доступ, вирішувати конфлікти та інше.

Аналізатори забруднення збирають інформацію про рівень забруднення навколишнього середовища, такого як повітря, вода, ґрунт тощо. Це допомагає контролювати та відстежувати забруднення, визначати ризики для здоров'я людей та довкілля, приймати рішення про екологічну безпеку та інше.

3. Які переваги надає використання «розумних» цифрових пристроїв перед звичайними пристроями аналогічного призначення?

Використання "розумних" цифрових пристроїв має кілька переваг порівняно з аналогічними пристроями:

  • Точніші вимірювання: цифрові пристрої мають вищу точність вимірювання завдяки використанню електроніки.
  • Зручність в користуванні: цифрові пристрої зазвичай мають простіший інтерфейс користувача, що дозволяє легко виконувати завдання.
  • Швидкість інформаційної обробки: цифрові пристрої здатні обробляти і передавати інформацію швидше, що дозволяє виконувати завдання ефективніше.
  • Інтеграція з іншими цифровими пристроями: "розумні" пристрої можуть бути легко інтегровані з іншими цифровими пристроями, що дозволяє створювати цілісну систему, що працює взаємодіє з іншими системами.
  • Економія часу та ресурсів: цифрові пристрої дозволяють зберігати час і ресурси завдяки автоматизації процесів та швидкому виконанню завдань.

4. Які, на вашу думку, переваги і які недоліки використання цифрових технологій під час дистанційного навчання порівняно із звичайним навчанням у класних кімнатах і лабораторіях? Врахуйте власний досвід дистанційного навчання.

Дивіться тут

Виконайте завдання

1. До яких груп цифрових пристроїв за основним інформаційним процесом

  • Передавання: б, а
  • Опрацювання: г, д, е, г
  • Зберігання: в

2. Запишіть у зошит, під якими літерами зображено такі цифрові пристрої:

  1. б; 2) в; 3) г; 4) а;

3. Запишіть у зошит, до якої сфери застосування варто віднести наведені цифрові пристрої:

А) обслуговування клієнтів; б) побут; в) промисловість; г)протипожежна;

4. «Запишіть у зошит умови, за яких, на вашу думку, неможлива робота пристроїв «розумного» будинку.

Робота пристроїв "розумного" дому може бути неможливою у випадку, коли відсутній доступ до інтернету або ж електропостачання, а також у разі технічних проблем з пристроями або системою управління. Крім того, якщо пристрій не підключений до мережі "розумного" дому, то його функціональні можливості можуть бути обмежені.

5. Складіть у текстовому процесорі список сайтів електронних бібліотек, на яких можна знайти твори з української літератури (5-6 творів) для вивчення в першому півріччі 6-го класу.

1.2.10.zip