1.1. Цифрові пристрої. Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів.







Цифрові пристрої використовуються для реалізації інформаційних процесів. Це можуть бути комп'ютери, мобільні телефони, планшети, ноутбуки, смарт-годинники та інші пристрої. Вони допомагають швидко обробляти та зберігати великі обсяги інформації, а також забезпечують доступ до різноманітних сервісів та ресурсів Інтернету.

Працюємо з комп’ютером. Завдання. Ознайомтеся з цифровими пристроями, які можуть бути використані вдома.

Скачати (в архіві)

Дайте відповіді на запитання

1. Що можна вважати цифровим пристроєм?

Цифровим пристроєм можна вважати будь-який пристрій, який працює з цифровим сигналом або цифровою інформацією. Це можуть бути комп'ютери, мобільні телефони, планшети, ноутбуки, смарт-годинники та інші пристрої.

2. Які пристрої, крім цифрових, ви знаєте? Які з них ви використовуєте?

Поза цифровими пристроями існують механічні пристрої (наприклад, годинники), електромеханічні пристрої (наприклад, пральні машини), аналогові електронні пристрої (наприклад, радіоприймачі), електричні прилади (наприклад, плити), тощо.

Я використовую електричну плиту.

3. Як кодуються дані в цифрових пристроях?

Дані в цифрових пристроях кодуються у вигляді двійкового коду, тобто у вигляді послідовності нулів та одиниць.

4. З якою метою в цифрових пристроях використовують програми?

Програми використовуються в цифрових пристроях з метою керування їх роботою та забезпечення взаємодії з користувачем. Вони дозволяють виконувати різноманітні завдання, такі як обробка інформації, створення документів, перегляд відео та фото, графічний дизайн тощо.

5. Які є переваги цифрових пристроїв перед іншими?

Переваги цифрових пристроїв перед іншими полягають у їх здатності швидко і точно оброблювати та зберігати великі обсяги інформації, а також у забезпеченні доступу до різноманітних сервісів та ресурсів Інтернету. Крім того, цифрові пристрої зазвичай мають більш широкі можливості, ніж інші пристрої, і дозволяють виконувати різноманітні завдання, такі як обробка інформації, створення документів, перегляд відео та фото, графічний дизайн тощо.

Обговоріть і зробіть висновки

1. Цифрові пристрої здебільшого дорожчі за нецифрові. Чому ж вони поступово замінюють нецифрові?

Цифрові пристрої зазвичай дорожчі за нецифрові через складність їх виробництва та ширші можливості. Однак вони поступово замінюють нецифрові пристрої, тому що забезпечують швидкий та точний доступ до інформації та ресурсів Інтернету, а також мають більш широкі можливості та дозволяють виконувати різноманітні завдання. Крім того, з розвитком технологій ціни на цифрові пристрої постійно знижуються, що робить їх доступнішими для користувачів.

2. Чому всі нецифрові пристрої до цього часу не замінено на цифрові?

Нецифрові пристрої можуть бути менш складними в використанні та дешевшими для вирішення деяких завдань, тому їх використовують у певних галузях. Крім того, перехід до цифрових пристроїв може потребувати зміни інфраструктури та перепідготовки персоналу, що не завжди є можливим або цілком обґрунтованим.

3. Є нецифровий (рулетка) та цифровий (лазерний далекомір) пристрої для вимірювання довжини. Яким з цих пристроїв зручніше користуватися? У яких випадках?

Залежно від завдання, може бути зручніше використовувати один пристрій замість іншого. Наприклад, якщо треба виміряти відстань на великій відстані, то лазерний далекомір буде найкращим варіантом. Але якщо потрібно вимірювати відстань на невеликій відстані, то краще використати рулетку. Вибирайте пристрій, який буде зручнішим та ефективнішим для вашої конкретної задачі.

4. Чому, на вашу думку, значна частина людей продовжує використовувати ртутні термометри для вимірювання температури власного тіла, незважаючи на ризики, пов’язані зі шкідливою дією ртуті на людину?

Люди часто використовують ртутні термометри, тому що вони дешевші та точніші, ніж інші види термометрів. Однак ртуть може бути небезпечною, тому в багатьох країнах зараз використовують електронні термометри, які не містять ртуті. Такі термометри є безпечними та зручними у використанні, але вони можуть бути трохи дорожчі, ніж ртутні.

5. Як переваги цифрових пристроїв можуть бути використані в навчанні? Наведіть приклади такого використання.

Цифрові пристрої можуть зробити інформацію більш доступною, навчання більш ефективним та дозволяють створювати інтерактивні та захопливі уроки. Наприклад, можна використовувати інтерактивні дошки, онлайн-курси, відеоуроки тощо.

Виконайте завдання

1. Оберіть пристрої, що є цифровими:

а) б) в) г) г) е) є) з)

2. За зображеннями запишіть у зошит назви цифрових пристроїв:

б) wi-fi; г) термометр для повітря; г) ваги;

3. Визначте пристрої для виконання нижченаведених завдань. Укажіть, чи обов’язково вони повинні бути цифровими. Результати виконання завдань запишіть у зошит.

а) рулетка; б) термометр для зовнішнього середовища; в) ноутбук; т) альбом, або онлайн - альбом;

4. Запишіть у зошит назви інформаційних процесів, які реалізують наведені цифрові пристрої:

а) виведення; б) виведення; в) показ інформації;

5. Створіть презентацію, у якій укажіть переваги та недоліки нецифрових і цифрових пристроїв для визначення:

Подивитися текст презентації тут

Скачати
Скачати файл презентації (в архіві zip)