Узагальнюємо вивчене з теми «Захопливий світ пригодницьких і фантастичних повістей»







1. Із персонажами якого твору пов’язано те чи те зображення. Поясніть свою відповідь

Скрипка,

кавун «Тореадори з Васюківки»,

курінь (шалаш) «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»,

відро

2. Слова «Ніколи не чіпай моїх квітів! Від дотику чужих рук вони можуть загинути» належать героїні пригодницької повісті

  • А «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9»

3. У селі Юрківка відбувалися пригоди

  • Б Митька й Сергія

4. Установіть відповідність між назвою твору та епізодом із нього

1 «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9» - Б Археологи шукають манускрипт у пустелі.

2 «Тореадори з Васюківки» - А. Хлопчики хочуть побудувати в селі метро

3 «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» - В. Друзі їдуть у село збирати колекцію комах

4 «Ангел Золоте Волосся» - Д. Дівчинка побувала в княжому Києві.

5. Установіть відповідність між персонажем та словами, які йому належать.

1 Ява Рень - В. «Ми з тобою, Павлушо, хлопці неабиякі. Справді, без брехні, ми таки хлопці з фантазією»

2 Митько Омельчук - Д. «Ти сказав, що пошив нас у дурні. Ти, Васю, коли хочеш знати, сам себе пошив у дурні»

3 Клим Джура - Б «Повертайтеся додому й ніколи, чуєте, ніколи не прилітайте на Землю! Бо наступного разу вам це так просто не минеться!»

4 Ангел Золоте Волосся - Г «Перенестися в минуле - це не поїздом у метро проїхатися».

6. Випишіть із вивчених у цьому розділі художніх творів 3-4 фразеологізми й поясніть їхнє значення. У якій життєвій ситуації можна було б використати один із фразеологізмів?

За даними, що містяться у вашому просторі Notion, можна виписати такі фразеологізми та їх значення:

  1. "Пошив у дурні" - означає обдурити когось або виставити когось дурнем.
  2. "Сидять собі. В них жупани все кармазинові" - цей фразеологізм може відображати ситуацію, коли люди виглядають гордовито у своєму одязі.

Один із цих фразеологізмів можна використати в життєвій ситуації, наприклад, "пошив у дурні". Якщо ви виявили, що хтось намагався вас обдурити або використати вашу довірливість, ви можете сказати: "Не думай, що ти мене пошиєш у дурні, я все розумію". Це вказує на те, що ви не дозволите собі бути обманутими.

7. Назвіть основні ознаки повісті як літературного жанру. Поясніть їх на прикладі одного з прочитаних у цьому розділі творів

На прикладі повісті "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера" Ярослава Стельмаха можна проілюструвати ці ознаки:

  • Обсяг: Повість має достатній обсяг для розгортання захоплюючої історії пригод двох хлопців у селі Юрківка.
  • Сюжет: Сюжет повісті розгортається навколо пригод Митька та Сергія, які прагнуть відкрити таємницю лісового озера, що включає в себе елементи детективу, пригодницького роману та наукової фантастики.
  • Персонажі: Головні персонажі, Митько та Сергій, детально розкриті через їхні дії, думки та мотивацію. Їхні взаємовідносини та розвиток характерів є ключовими для розуміння твору
  • Тематика: Повість занурює читачів у світ дитячих фантазій, пригод, дружби та взаємодопомоги, а також стимулює інтерес до природи та науки
  • Стиль: Стиль повісті є динамічним і образним, з використанням різноманітних описів та діалогів, які допомагають створити яскравий образ пригод та атмосферу таємничості

8. Назвіть елементи сюжету повісті «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9».

Елементи сюжету повісті "Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9" включають наступні моменти:

  • Зав'язка: Головний герой потрапляє до Таємного Товариства Боягузів, де він повинен навчитися використовувати засіб від переляку № 9.
  • Розвиток дії: Хлопчик починає боротьбу зі своїми страхами та внутрішніми слабкостями, долаючи численні перешкоди та загрози від інопланетних загарбників.
  • Кульмінація: Ключові моменти кульмінації включають виявлення планів космічних хижаків, боротьбу з вірусом страху, а також спротив інопланетним загарбникам, які хочуть захопити Землю.
  • Розв'язка: Перемога над прибульцями та подолання власних страхів головним героєм, який стає більш мужнім та впевненим у собі.

Ця повість є пригодницькою науково-фантастичною роботою, де головні герої змушені боротися з інопланетними істотами, використовуючи різні засоби

10. Самооцінювання. Продовжте вислови:

З цієї теми я дізнався / дізналася багато нового, зокрема про різноманітність пригодницьких і фантастичних жанрів, а також про те, як автори використовують фантазію для створення захоплюючих сюжетів та незабутніх персонажів.

Опрацювавши тему, я зрозумів / зрозуміла, що пригодницькі та фантастичні твори не лише розважають, а й спонукають до роздумів про моральні цінності, дружбу, відвагу та інші важливі аспекти життя.

Свої знання з цієї теми я б оцінив / оцінила на високому рівні, оскільки я не лише прочитав / прочитала твори, а й активно аналізував / аналізувала їх зміст та художні засоби.