§39. Як організми співіснують у середовищі. Паразити і хижаки (Сторінка 179)







Запитання Завдання Дослідження

1. Наведи приклади різної їжі, місць проживання та природних матеріалів для побудови осель, які визначають взаємозв'язки між живими організмами

  • траву для зебр
  • листя для гусениць
  • м’ясо для левів
  • дупла дерев для птахів
  • нори для кролів
  • морські рифи для риб
  • гілки, листя та глину для побудови осель

2. Перетвори текст про взаємозв'язки між живими організмами у графічну кольорову схему. Доповни її власними прикладами

Графічна схема взаємозв’язків між живими організмами може бути представлена у вигляді кола. Кожен організм з’єднаний стрілкою з іншими організмами, які впливають на нього. Наприклад:

  • рослина з’єднана з комахами, які запилюють її квіти
  • комахи з’єднані з птахами, які полюють на них

3. Сонечко залюбки поїдає попелиць та павутинних кліщів. Назви декілька пристосувань цієї комахи до хижого способу життя

Сонечко має декілька пристосувань до хижого способу життя, зокрема:

  • Гострі щелепи для захоплення та утримання здобичі.
  • Великі, складні очі для виявлення рухомої здобичі.
  • Швидкість та маневровість для полювання.

4. Змоделюй ситуацію «Якщо зникнуть сови, то як це вплине на мишей»

Якщо зникнуть сови, то кількість мишей збільшиться, оскільки сови є їхніми хижаками і контролюють їхню популяцію. Без сов, миші можуть швидко розмножуватися та спричиняти проблеми у сільському господарстві.

5. Створи проєкт «Портрет хижака», «Паразити в нашій домівці». Скористайся матеріалами за QR-кодами.

Тварини допомагають одне одному боротися з паразитами шляхом:

  • взаємного очищення від кліщів та комах
  • використання спеціальних рухів
  • вироблення речовин, які відлякують паразитів