§1. Що вивчають природничі науки







Сторінка 8

Запитання Завдання Дослідження

1. Назви 3-4 об'єкти дослідження природи, про які не згадувалося в параграфі.

Рослини, тварини, галактики, корисні копалини та мінеральні речовини.

2. Чому об'єкт дослідження завжди є ширшим поняттям, аніж предмет?

Об'єкт дослідження - це ширший термін, який відноситься до галузі знань, процесу, явища або проблеми, що вивчаються. Предмет дослідження - це конкретний аспект цього об’єкта, на який зосереджуються під час дослідження. Наприклад, об’єкт - жива природа, предмет - ящірка.

3. Обери декілька об'єктів з переліку та сформулюй можливі предмети дослідження: вірус, вода, скло, барвінок звичайний, веселка, нирки, Дніпро, штучний інтелект. Скористайся додатковими джерелами інформації в інтернеті.

Вірус - це мікроорганізми, які можуть спричиняти захворювання. Бактерії ж є одними з найпоширеніших мікроорганізмів, які можуть бути і корисними, і шкідливими для людини. Вода - це безцінний ресурс, який використовується людиною для виробництва, забезпечення життєдіяльності та інших цілей.

Барвінок звичайний є рослиною з квітками різного кольору, яку часто використовують в ландшафтному дизайні.

Веселка - це природне явище, яке виникає при розсіюванні світла в краплях води.

Нирки - це важливий орган людини, відповідальний за виробництво сечі та очищення крові

Дніпро - це велика ріка, яка протікає через Україну та є важливим водним об'єктом для багатьох міст.

Штучний інтелект - це галузь науки та технологій, яка вивчає, як створити комп'ютерну систему, яка може виконувати завдання, що зазвичай потребують людського розуму.

4. Поясни, чому предмет «Пізнаємо природу», який ти вивчаєш у 5-6 класах, є інтегрованим.

Предмет "Пізнаємо природу" вивчається у 5 класі і містить елементи різних наукових дисциплін, таких як біологія, фізика, хімія, географія та інші. В ньому вивчається, як живі та неживі системи взаємодіють між собою та впливають на оточуюче середовище. Щоб розуміти ці процеси, необхідно знати елементи різних наукових дисциплін, тому предмет є інтегрованим.

5. Чи маєш ти ідеї щодо власних досліджень? Якщо так, звернися до вчителя/вчительки або рідних за порадою. Вони підкажуть позашкільний заклад освіти, відділення МАН, наукову установу, університет, де допоможуть реалізувати твої ідеї.

Ідеї:

  1. Вивчення впливу різного освітлення на ріст рослин. Вирощуйте кілька рослин у однакових горщиках, але розмістіть їх у різних місцях з різним рівнем освітлення. Потім виміряйте їх ріст і порівняйте результати.
  2. Дослідження впливу температури на розчинність різних речовин. Розчиняйте різні речовини, такі як цукор, сіль або кристали кислоти, у воді за різних температур і вимірюйте, яка кількість речовини розчинилася при кожній температурі.
  3. Дослідження впливу різних розчинників на швидкість розчинення речовин. Використовуйте різні розчинники, такі як вода, спирт або оцтова кислота, і вимірюйте, як швидко розчиняється одна і та ж речовина в кожному розчиннику.
  4. Вивчення впливу різних типів добрив на ріст рослин. Застосовуйте різні типи добрив (наприклад, органічні та неорганічні) до групи рослин і спостерігайте, як це впливає на їхній ріст та розвиток.
  5. Дослідження впливу магніту на різні матеріали. Використовуйте магніт для тестування різних предметів і матеріалів, щоб визначити, які з них притягуються до магніту і які ні.