§28. Як вода потрапляє в атмосферу







Куди зникає вода з калюжі після дощу?

Вода з калюжі після дощу зникає через процес випаровування.

Пригадайте, що таке випаровування

Випаровування - це перехід води з рідкого стану в газоподібний при звичайних умовах, без кипіння, під дією температури повітря, вітру та сонячного тепла.

Як називають воду в газоподібному стані?

Воду в газоподібному стані називають водяною парою.

Коли повітря більш вологе - до дощу чи відразу після нього?

До дощу повітря більш вологе, ніж відразу після нього**.** Це пов'язано з тим, що при випаданні дощу частина водяної пари, яка була в повітрі, конденсується і випадає у вигляді крапель. Таким чином, відносна вологість повітря після дощу знижується.

Перевіряємо себе

1. Від чого залежить кількість водяної пари в повітрі? Де на Землі спостерігається найбільший вміст водяної пари в повітрі?

Кількість водяної пари в повітрі залежить від температури та вологості. Найбільший вміст водяної пари в повітрі спостерігається в тропічних регіонах і біля океанів.

2. Що таке конденсація? Наведіть приклад, де можна спостерігати це явище

Конденсація - це перетворення водяної пари на рідину або тверде тіло.

Прикладом конденсації є утворення крапель на склі під час охолодження пари води під час душу.

3. Чи зміниться абсолютна й відносна вологість 1 м3 повітря, якщо його підняти на декілька сотень метрів над земною поверхнею? Поясніть

Абсолютна вологість не зміниться, оскільки кількість водяної пари в 1 m3 повітря залишиться незмінною. Відносна вологість, ймовірно, зменшиться, оскільки при піднятті повітря вище над землею температура зазвичай знижується, і повітря може вміщувати менше водяної пари без насичення.

4. Які види хмар переважають у вашій місцевості взимку? Складіть атлас хмар, що спостерігаються у вашій місцевості, за допомогою фотографій. Створіть колаж хмар

Узимку в моїй місцевості переважають хмари купчасті, купчасто-дощові та шаруваті. Можна скласти атлас хмар за допомогою фотографій або створити колаж.

5. Напишіть SMS-повідомлення другові або подрузі про те, як пройшов урок, оцініть, як плідно він чи вона працювали.

Привіт! Сьогодні на уроці географії ми вивчали вологість повітря та хмари. Було цікаво дізнатися про різні види хмар та їхнє значення. Я старанно працював(-ла), зробив(-ла) багато нотаток. А як пройшов твій урок?