12. Урок-практикум. Як на планах місцевості та географічних картах визначити напрямки на об’єкти та відстані між ними







ПРАКТИЧНА РОБОТА. Визначення напрямків на планах місцевості та відстаней між об’єктами на глобусі та географічній карті

1. Визначення напрямків на плані місцевості.

  1. Східному
  2. південний
  3. східний
  4. західному

2. Визначення відстаней між об єктами за глобусом.

  1. Визначте масштаб глобуса.

Масштаб глобуса можна розглядати як 1:1, оскільки глобус - це тривимірна модель Землі, де кожен пункт відтворюється в своїх реальних пропорціях на поверхні глобуса.

  1. Виміряйте відстань від Києва до екватора по меридіану в сантиметрах за допомогою нитки.

4770 кілометрів

4. Льотчиця полярної авіації, яка перебуває в найпівден-пішій точці о. Гренландія, повідомила товаришеві, що вранці вона вирушає в дослідницький політ. Це буде найдовший її переліт, на відстань 5200 км. - Як завжди, маршрут пролягає на північ? - запитав товариш. Важко відповісти однозначно, хоча вилітаємо ми прямо на північ і траса польоту буде прямою.

Поясніть:

1. Чому льотчиця не змогла однозначно відповісти про напрям усього маршруту?

Льотчиця не змогла однозначно відповісти про напрям усього маршруту, оскільки коли вони вилітають на північ з найпівденнішої точки о. Гренландія, на початку полету напрям видається прямо на північ. Однак з пройденим часом на землі змінюється орієнтація, і відносно полюса курс може бути не настільки прямим, як здавалося на початку.

2. На якій відстані від точки вильоту вона не зможе вже стверджувати, що летить на північ?

На північному полюсі. Це тому, що якщо льотчиця знаходиться на північному полюсі, будь-який напрямок, в якому вона рухатиметься, буде на південь, оскільки будь-який курс буде віддаляти її від полюса.

Оцініть свою роботу на уроці. Які труднощі ви відчули? Що вам вдалося виконати самостійно? Які форми роботи вам найбільше сподобалися?

Оцінка роботи на уроці: Труднощі, які я відчув(-ла):

  1. Розуміння понять і термінології, пов'язаної з картографією.
  2. Визначення напрямку на планах місцевості та розрахунок відстаней на глобусі і географічній карті.

Вдалось виконати самостійно:

  1. Визначення напрямків на плані місцевості.
  2. Визначення відстаней між об'єктами на глобусі.

Найбільше сподобалися форми роботи:

  1. Знаходження мого населеного пункту на Google Maps.
  2. Опис погоди у моїй місцевості на момент спостереження.