Ігри для розвитку навичок співпраці







Закручування

Учасники утворюють коло, заплющують очі та витягують руки вперед. За командою всі починають сходитись, беруть одне одного за руки — утворюється «заплутаний клубок». Учасники намагаються виплутатися, не рознімаючи рук, і знов утворити коло.

Співпраця в музичних обіймах

Учасники стрибають кімнатою під веселу музику. Коли музика зупиняється, кожний учасник повинен обняти міцно когось. Потім музика продовжується, учасники стрибають парами (за бажанням). Наступного разу, коли музика закінчу­ється, учасники обнімаються парами. Гра триває, створюються більші кола, доки всі учасники не об'єднаються в одних «музичних обіймах».

Музичні обручі

Спочатку учасники групи об'єднуються у пари. Кожна пара стоїть в одному обручі всередині. Кожний учасник тримає половину обруча (зазвичай на рівні талії або плечей). Учасники стрибають, стоячи всередині обручів, доки грає музика. Щоб це зробити, двоє учасників мають рухатись синхронно в одному напрямку з однією швидкістю. Щоразу, коли музика зупиняється, учасники з двох різних обручів об'єднуються разом. Гра триває до того часу, доки максимальна кількість учасників не поміститься всередині обручів (зазвичай 8 чоловік). Можна використовувати замість обручів стільці»

Тактильний телеграф

Учасники утворюють коло. Учасник, який стоїть біля екрана, є «передавачем», напроти нього, по колу — «приймач». Усі беруться за руки. «Передавач» потискує водночас руки тих, хто стоять поруч, лівою та правою рукою. Сусід, отримавши таким чином імпульс, передає його далі, стискаючи руку сусіда.

Завдання ускладнюється. «Передавач» посилає різні імпульси, наприклад: лівою — два коротких потискання, правою — два довгих, і перевіряє, яка лінія — ліва чи права — працює краще.

Передай апельсин

Учасники об'єднуються у дві команди, стають одне навпроти одного. Гравці у кожній команді від першого до останнього повинні передати одне одному якусь круглу річ: апельсин, іграшку, м'ячик. Можна використовувати тільки підборіддя чи плече. Руками допомагати заборонено. Якщо річ падає на підлогу, усе починається спочатку.

Та команда, яка швидше зможе передати річ, користуючись лише підборіддям та плечима,— виграє.

Вірші

Клаптики паперу із написаними рядками з віршів перемішують. Кожний учасник отримує клаптик та шукає «товаришів». Вони разом повинні відновити послідовність вірша. На звороті аркуша може бути написано завдання, що необхідно виконати.

Стілець

Усі учасники сидять на стільцях. Без команди потрібно всім водночас підвестися, обійти стілець, узяти його за спинку, підняти до пояса, опустити, обійти з іншого боку та сісти на своє місце. Повторити вправу тричі синхронно.

Друкарська машинка

Кожному учасникові присвоюють назву літери абетки. Потім придумують слово чи фразу з 2-3 слів. За сигналом учасники починають «друкувати»: перша «літера» слова називає себе і плескає в долоні, потім — наступна і т. ін. Коли слово «надруковане», усі плескають у долоні тричі.

Стежка

Учасники об'єднуються у дві команди з однаковою кількістю гравців. Кожна команда береться за руки, утворюючи два кола, та за сигналом ведучого рухається по колу праворуч, доки не припиниться музика (пауза у музиці має бути через різну кількість тактів: б, 12, 18іт. ін.). Після чого ведучий дає завдання, яке виконують обидві команди.

Якщо ведучий каже: «Стежка!» — учасники кожної команди, шикуючись одне за одним, кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду, присідають, нахиляючи голову дещо вниз. Якщо ведучий каже: «Копна!» — усі учасники прямують до центра свого кола, з'єднуючи руки в центрі. Якщо говорить «Кочки!» — усі учасники присідають, поклавши руки на голову.

Ведучий чергує завдання. Хто швидше виконує завдання, той набирає бал.

Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

Гру може супроводжувати народна пісня.

Рукавички

Для заняття потрібні вирізані з паперу рукавички з різним незафарбованим візерунком. Кількість пар має відповідати кількості пар учасників.

Кожному учасникові дають одну паперову рукавичку і пропонують знайти свою пару, тобто рукавичку з таким саме візерунком. Коли пара однакових рукавичок зустрінеться, учасники повинні якомога швидше і (головне!) однаково розфарбувати рукавички.

Кожній парі дають лише три олівці різного кольору.

Я люблю

Учасники стоять навколо обруча. Ведучий говорить: «Я люблю... (що- небудь)». Той з учасників, хто це любить, заходить в обруч. Кожний учасник повинен побувати в ролі ведучого.

Біг з олівцем

Учасники об'єднуються в пари. Кожній парі знадобиться олівець (можна використовувати маркер із ковпачком або авторучку зі стержнем, що прибирається). Пари стають біля однієї зі стін приміщення і підіймають кожна свій олівець, стис­нувши його між вказівними пальцями правих рук партнерів. За командою ведучого вони починають рухатися до протилежної стіни приміщення, а потім — назад, продовжуючи стискати олівець між пальцями. Хто впускає його — залишає гру. Пе­ремагає пара, яка здолала дистанцію найшвидше.

Можна модифікувати вправу: затискати водночас два олівці (один між вказівними пальцями правої, другий — лівої руки); бігати за складними траєкторіями, в трійках, в естафеті тощо.

Підняти м’яч

Двоє учасників лягають животами на підлогу головами в напрямку одне до одного. Між їх головами кладуть м'яч, який вони затискають лобами. Завдання: разом піднятися, не впустивши цей м'яч. Його не можна притримувати за допо­могою рук або у будь-який інший спосіб.

Комплімент

Учасники утворюють два кола — внутрішнє та зовнішнє, обличчям одне до одного. Кількість учасників в обох колах однакова. Учасники, які стоять навпроти, говорять одне одному компліменти. Потім за командою ведучого внутрішнє коло зсувається (за годинниковою стрілкою), партнери міняються. Процедура повторюється до того моменту, доки кожний учасник внутрішнього кола не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.

Машина

Одному з членів групи пропонують почати «механічні» дії. Кожний учасник, який приєднуватиметься до дії по ходу вправи, виконуватиме роль якого-небудь «з'єднання» (складової деталі), супроводжуючи свої дії звуками, що імітують роботу механізму. Так триває доти, поки вся група не складе єдиний механізм (машину). Якщо в учасників цієї вправи виникне відчуття єднання, така «машина» може навіть рухатися. Якщо група об'єднана у кілька підгруп, то декілька невеликих «конструкцій» можуть взаємодіяти у різні способи.

Шикуймося

Усі учасники за командою ведучого повинні швидко вишукуватися в шеренгу:

  • за зростом;
  • за абеткою;
  • за кольором очей і т. ін.