§12. Світ інформації







1. Які засоби масової інформації використовуєте ви?
Найбільше використовуємо засоби мережі Інтернет, телебачення.

2. До яких видів інформації за способом подання та призначенням належить текст вашого підручника?
За способом викладу підручник належить до текстової інформації, а за призначенням – до спеціальної (навчальної).

3. Спробуйте укласти схему «Види інформації».

  • Інформація через сприйняття - зорове, слухове, нюхове, тактильне, смакове.
  • Інформація за способом подання - текстова, числова, графічна, звукова.
  • Інформація за призначенням - масова, спеціальна, персональна.

1. Як ви можете пояснити поняття «інформаційний шум»?
Інформацію, яка не є якісною, надійною та корисною, називають інформаційним шумом.

2. Чому важливо вміти упізнавати неправдиву інформацію?
Важливо розпізнавати неправдиву інформацію, щоб не бути введеним в оману. Завдяки реальній інформації формується наше правильне бачення і розуміння навколишнього світу.

1. Які історичні факти та події, окрім згаданих у тексті, вам відомі?

  • Голодомор 1932-1933 років.
  • Ухвалення Конституції України 28 червня 1996 року.
  • Революція Гідності, листопад 2013 - лютий 2014 року.

2. Що є найменшою одиницею в потоці історичної інформації?
Факт.

3. Чи вважаєте вірним твердження «причина зумовлює наслідок»?
Так, тому що між подіями можуть бути встановлені причинно-наслідкові зв'язки (нова подія випливає з попередньої).

1. Вправа «Правда — неправда» (в парах). Створіть два повідомлення про життя своєї громади / школи — одне фейкове, одне — правдиве. Запропонуйте їх класу, щоб розрізнити інформацію і дезінформацію.

  • У центрі нашого міста відкрито кафе «Молодіжне».
  • У громаді, в лісопарковій зоні, живе в норах зграя вовків.

Перевірте себе (сторінка 85)

1. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли ? Що ? Хто ? Де ? Звідки ми можемо дізнатися про ? Чому ? Як _? Який результат ? Запропонуйте свої запитання в класі.

  • Коли гривня стала українською валютою?
  • Що таке історичний факт?
  • Хто сказав: «Хто володіє найкращою інформацією, той найбільш успішний»?
  • Де хрестили росіян?
  • Де ми можемо дізнатися про новини?
  • Чому ми повинні вміти користуватися медіа?
  • Як пов’язані історичні факти, події та процеси?
  • Який результат спростування контрафактної продукції?

2. Назвіть один факт і одне судження про свого / свою однокласника / однокласницю. Що було легше підібрати: факт чи судження? Чому?
Народився мій однокласник (число, місяць, рік).
Мій однокласник добре вміє писати твори з української літератури.

3. Складіть хмаринку слів «Наше медіаполе», в якій перелічіть джерела, з яких ви черпаєте інформацію. Чому саме цим джерелам інформації ви надаєте перевагу? Поміркуйте,
чи всі вони надійні.

Соціальні мережі, телебачення.

4. Розкажіть про відомі вам події серпня-грудня 1991 року. Наведіть кілька фактів. Як би ви назвали історичний процес, елементами якого є ці події?

  • 24 серпня 1991 року Верховна Рада тодішньої Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує Незалежність України та створення самостійної української держави - України.
  • 1 грудня 1991 року відбувся Всеукраїнський референдум, який підтримав рішення Верховної Ради. На ньому було поставлене лише одне питання: «Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?».