§ 6. Господарство нашої країни







6.1. Природні багатства України

1. Назвіть відновлювані ресурси планети.
До відновлюваних ресурсів на землі належать ґрунт, вода, рослини, тварини,

2. Хто контролює використання природних багатств?
Уряд своєї держави контролює використання природних ресурсів.

3. За даними діаграми встановіть, які природні багатства нашої держави потребують найбільш бережливого та турботливого ставлення. Чому?
Лісові ресурси вимагають максимально дбайливого ставлення. Більшу частину території України займають орні землі. В Україні дуже мало лісів. Тому його господарське використання (вирубки) повинно суворо контролюватися державними органами. Ліси України потребують відновлення.

6.2. Господарство країни

1. До якої галузі господарства належить підприємство, яке виготовило шкільну парту?
Парти виготовлені в меблевій промисловості. Це галузь матеріального виробництва.

2. До якої господарської сфери належить комплекс «Буковель»?
Комплекс «Буковель» належить до нематеріального сектору економіки – охорони здоров'я, туризм

3. Чи є представниками однієї галузі господарства метро, автобус, річковий трамвай, пароплав, пасажирський потяг?
Так. Це транспортна галузь.

6.3. Сталий розвиток

1. З якою метою розроблено концепцію «сталого розвитку»? Як учнівство може долучатися до її реалізації?
Концепція сталого розвитку була створена для раціонального використання природних ресурсів та їх збереження для майбутніх поколінь. Сталий розвиток передбачає поступове, але безперервне зростання економіки для забезпечення найвищого рівня життя для всіх жителів планети.

2. Чому, на вашу думку, корупція завдає шкоди економіці?
Корупція – це зловживання владою з метою отримання незаконної вигоди. Найбільш залучені в корупцію державні службовці (посадовці), які намагаються отримати фінансові стимули в обмін на дозвіл займатися певною діяльністю з метою особистої вигоди, головним чином на шкоду суспільству та навколишньому середовищу.
Корупція є великою проблемою українського суспільства та країни.

3. Які проблеми перешкоджають сталому розвитку?
Корупція, недостатня економічна модернізація та брак кваліфікованих працівників перешкоджають сталому розвитку.

Перевірте себе

1. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли ? Що ? Хто ? Де ? Звідки ми можемо дізнатися про ? Чому ? Як ? Який результат ? Запропонуйте свої запитання в класі.
Коли український літак «Мрія» встановив за один політ встановив 124 рекорди?

  • Що таке природні ресурси?
  • Хто найбільше замішаний у корупції?
  • Де в Україні найбільше лісів?
  • Де ми можемо дізнатися про види природних ресурсів?
  • Чому Україну називають житницею Європи?
  • Як розподілені природні ресурси Землі?
  • Які можливі результати сталого розвитку?

2. Підберіть до слів «багатство» і «бідність» супутні вислови.

  • Багатство дме, а бідність гне.
  • Багатий бідному не товариш.
  • Не родись багатий, а родись щасливий.
  • Багатій не дивиться, чим убогий живиться.

3. Складіть три речення про господарство України.

  • Україна – житниця Європи.
  • Україна має різноманітні природні ресурси.
  • Україна – країна з найбагатшими земельними ресурсами.

4. Як ви оцінюєте теперішній стан охорони довкілля?
Наперекір впливу Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ситуація з охороною навколишнього середовища в Україні залишається недостатньою.

5. Вправа «Сталий розвиток в Україні». Намалюйте плакат про сталий розвиток.
У ньому описано одне з питань сталого розвитку в Україні. Питанням сталого розвитку в Україні є модернізація економіки на новий рівень за допомогою енергоефективних та екологічно безпечних технологій виробництва. Для активного розв'язання цієї проблеми Україні часто не вистачає коштів і експертів.

6. Творча вправа «Блогери». Уявіть, що кожен / кожна із вас – блогер / блогерка, що розвиває екологічну тематику. Створіть опитування серед однокласників / однокласниць про одну з екологічних проблем вашої місцевості. Оцініть їхні знання з цієї теми.

  • Які екологічні проблеми ви можете назвати в нашому регіоні?
  • Що на вашу думку є найважливішим?
  • Як розв'язувати цю проблему?
  • Ви розв'язали це самостійно?
  • Чи вважаєте ви, що ваш спосіб життя спричиняє поглиблення проблеми?
  • Якщо так, чи змінили б ви своє життя, щоб зменшити свій шкідливий вплив на довкілля?