Перевірте себе (сторінка 71)







1. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли ? Що ? Хто ? Де? Звідки ми можемо дізнатися про ? Чому ? Як ? Який результат ? Запропонуйте свої запитання в класі.

Коли в Україні було проведено адміністративну реформу, в результаті якої в Україні функціонує 1469 територіальних громад?
Що таке територіальна громада?
Хто є членом шкільної спільноти?
Де можна дізнатися про повноваження органів місцевого самоврядування в Україні?
Чому, якщо це можливо, усім мешканцям громади варто брати участь у спільних громадських ініціативах?
Як мешканцям долучитися до спільних громадських ініціатив?
Який ефект від роботи місцевого самоврядування?

2. Доберіть слова чи словосполучення, що відповідають поняттю «громада».

  • Спільнота,
  • колектив,
  • товариство,
  • об'єднання мешканців

.

3. Складіть перелік природних об’єктів, які розташовані на території вашої громади.
На території нашої громади розташовані ставок, парк, річка.

4. Віднайдіть інформацію про те, які населені пункти входять у територіальну громаду, в якій ви мешкаєте.

5. Вправа «Лідери». Поміркуйте і запишіть, які риси мають бути притаманні шкільним лідерам / лідеркам. Чому ви так вважаєте?
Риси шкільних лідерів: авторитетність, відповідальність, прямота, самостійність, організованість, креативність, ініціативність, самокритичність, комунікабельність.

6. Творча вправа «Мрія». Вважають, що лідери можуть бачити те, чого ще не існує – свою мрію. Опишіть, якими ви мрієте бачити свій клас або школу.

Не всі учні люблять ходити до школи. Я теж не можу назвати школу своїм улюбленим місцем, хоча в школі є багато позитивних моментів. Мені подобається вивчати деякі предмети, але не всі. Я також люблю проводити там час зі своїми друзями. Проте хотілося б змін, щоб школа стала трохи іншою.

У моїй уяві школа повинна бути великою і просторою. У ній не повинно бути багато дітей, щоб у класі було не більше 20 учнів. Якщо в класі 30 і більше дітей, таке навчання стає шкідливим, стає важко почути вчителя і зосередитися на навчанні. Однак багатьом учням подобається переповненість аудиторій - вони, мабуть, не дуже прагнуть вчитися, а лише шукають розваг. Я б хотів, щоб не було домашнього завдання, хотів би, щоб ми на уроці все встигли. Я відчуваю втому, коли роблю домашнє завдання, а це не сприяє засвоєнню знань, навпаки. У мене не вистачає вільного часу. Усі завдання необхідно виконати протягом уроку. Єдине, що варто залишити в позаурочний час, це спільний відпочинок: відвідування театрів, музеїв, проведення цікавих подорожей або походів.
У шкільній столовій було б доцільним вибір меню учнями. Хай би кожен споживав те, що йому до смаку.

Хотілося б, щоб у спортивній залі були сучасні тренажери, якби на території школи була велотрек, то було б непогано зробити басейн. Студенти приділяли б більше уваги спорту. Усім, хто цікавиться музикою, потрібен великий клас з усіма музичними інструментами. Хочеться вірити, що колись моя омріяна школа здійсниться. Тоді вчитися учням стане легше. Діти будуть вчитися без примусу, але з великим задоволенням.