Перец Маркіш. Врожай (сторінка 170)







1. Розкажіть про дитячі та молоді роки Переца Маркіша.

Маркіш не зміг здобути вищу освіту, але він надзвичайно багато читав, особливо художню літературу. На заробіток він працював різноробом, учителем та банківським службовцем, але насправді його цікавила тільки літературна творчість. Він почав писати російською мовою, але незабаром перейшов на їдиш.

2. Як склалася доля письменника в Радянському Союзі?

Під час Громадянської війни через єврейські погроми емігрував до Європи..

3. Визначте тему та головну думку вірша «Врожай».

Тема "Врожай" є однією з найважливіших тем для більшості сільських громад, де життя пов'язане з сільським господарством та збором врожаю. У цьому вірші Перец Маркіш описує враження, які відчуває людина, коли збирає врожай. Описуючи золоту пшеницю та юрми на полі, він показує, як головне багатство людини знаходиться у природі. Головна думка вірша полягає в тому, що врожай - це не просто продукт, але щось більше, щось, що має неперевершену цінність для людства.

5. Схарактеризуйте загальний настрій цієї поезії. Обґрунтуйте відповідь цитатами.

Бережне ставлення до вражаю, як головного багатства

«Вітре, цить, не заважай! Бо врожай!»

5. Знайдіть у вірші епітети. Яку роль вони відіграють у творі?

Золотий достиглий рай. Золоті пухнасті юрми. Забарвлюють текст.

6. Чому, на вашу думку, у тексті переважає золотий колір?

Цей колір нагадує про спокій та затишок. Він пригадує стежку, яку пролягаєш зранку, коли сонце тільки-но зійшло і все навкруги здається тихим та заспокійливим. Також, цей колір нагадує про те, як важко працювати на полях, збирати врожай та забезпечувати свою родину. І все ж, завдяки цьому колориту, ми можемо насолоджуватись чудовими стравами нашої кухні, які готуються зі свіжої та смачної пшениці.

7. Пояснить, що таке рима та ритм.

Рима — це суміжні та близько розташовані слова зі співзвуччям закінчень, які можуть бути розміщені як у кінці, так і в середині віршового рядка. Ритм - це періодичне рівномірне чергування мовних, звукових та зображальних елементів у відповідній послідовності, що надає тексту особливого звучання та виразності. Для досягнення цього ефекту, можна використовувати різні ознаки, такі як сила звуків, їх тривалість, темп тощо. Варто також зазначити, що ритм може бути використаний як для досягнення естетичного ефекту, так і для підсилення змісту тексту та його інтонації.

8. Порівняйте вірш «Врожай» Переца Маркіша з полотнами «Збір врожаю в Провансі» нідерландського художника Ван Гога та «Хліб» української мисткині Тетяни Яблонської. Визначте спільні й відмінні риси цих творів. Яку з картин ви обрали б як ілюстрацію вірша Маркіша?

Я обрав би картину Ван Гога "Збір урожаю в Провансі", на якій зображено снопи пшениці на полі в реальному середовищі. Ця картина відображає красу природи та життя французького села в той час. З іншого боку, картину Т. Яблонської "Хліб" можна більше розглядати як зображення виробничого процесу, хоча вона також має свою власну красу та унікальність, як зображення селянського життя та праці. Тому, хоча обидві картини мають свої переваги, я б обрав картину Ван Гога за її неповторність та відображення прекрасної природи Франції.