Практикуймо
Дослідіть найближче виробниче підприємство та підготуйте коротку розповідь про нього за таким планом: назва, місце розташування, які природні ресурси використовує, яку продукцію випускає, чи завдає шкоду довкіллю.
Ось коротка розповідь про найближче виробниче підприємство відповідно до запропонованого плану:
Назва: ТОВ "Хлібозавод No5"
Місце розташування: м. Київ, вул. Промислова, 12
Природні ресурси, які використовує: борошно з пшениці та жита, дріжджі, вода, сіль
Продукція, яку випускає: хлібобулочні вироби - хліб житній, пшеничний, батони, булки тощо
Вплив на довкілля: підприємство викидає в атмосферу продукти згоряння природного газу, який використовується в печах, а також тверді відходи у вигляді мішків з-під борошна. Проте цей вплив є незначним і підприємство дотримується екологічних нормативів.
Отже, ТОВ "Хлібозавод No5" забезпечує населення якісною хлібопродукцією, а його вплив на навколишнє середовище контролюється і є мінімальним.
Практикуймо
Поміркуйте та накресліть схемку «Взаємні зв’язки антропосфери і біосфери». Над стрілками надпишіть, що отримує одна оболонка від іншої.
Антропосфера отримує від біосфери їжу, сировину для виробництва, кисень для дихання.
Водночас антропосфера негативно впливає на біосферу - забруднює її відходами та знищує окремі види рослин і тварин.
Біосфера також може негативно впливати на антропосферу природними катаклізмами - землетрусами, повенями, посухами тощо.
Робота у групі для розв'язання проблем: «Експертна оцінка стану природного середовища своєї місцевості «Еколог, біолог, географ, хімік...».
Ось кілька ідей для роботи у групі з оцінки стану природного середовища своєї місцевості:
Еколог
- Дослідити рівень забруднення повітря, води та ґрунтів промисловими та побутовими відходами
- Проаналізувати вплив транспорту, промислових підприємств, сміттєзвалищ на навколишнє середовище
- Запропонувати заходи для поліпшення екологічної ситуації
Біолог
- Дослідити стан флори й фауни регіону
- Виявити рідкісні та зникаючі види рослин і тварин
- Оцінити антропогенний вплив на біорізноманіття регіону
- Запропонувати заходи зі збереження біорізноманіття
Географ
- Проаналізувати зміни ландшафтів під впливом господарської діяльності людини
- Визначити особливості використання природних ресурсів регіону
- Оцінити рекреаційний потенціал території
- Розробити рекомендації щодо раціонального природокористування
Хімік
- Дослідити хімічний склад ґрунтів, водойм та атмосферного повітря
- Визначити джерела хімічного забруднення навколишнього середовища
- Запропонувати способи зменшення техногенного навантаження на довкілля
Кожен учасник групи готує свої пропозиції зі свого напрямку, потім відбувається колективне обговорення та формулювання спільних висновків і рекомендацій.