У цьому розділі буде описано, як складати діалоги відповідно до різних ситуацій спілкування. Будуть надані приклади та поради, що допоможуть краще зрозуміти, як поводитись в таких ситуаціях та як вести розмову зі співрозмовником.
Вправа 1:
1-ша група (адміністратор спортклубу та відвідувач):
- Привіт! Я хочу дізнатися про правила поводження в залі.
- Привіт! З радістю допоможу. По-перше, перевірте графік роботи залу.
- Дякую! А що ще важливо знати?
- Використовуйте рушник під час тренувань та змінюйте взуття.
- Добре, дякую! Чи є щось ще, на що потрібно звернути увагу?
- Так, будьте обережні та користуйтеся тренажерами згідно з інструкціями.
- Дякую за інформацію! До побачення!
- На здоров'я! Бажаю успішних тренувань і до зустрічі!
2-га група (однолітки в таборі відпочинку):
- Привіт! Як тебе звати?
- Мене звати Олена. А тебе?
- Мене звати Марія. Це твій перший раз тут?
- Так, а тобі?
- Також мій перший раз. Які твої плани на літо?
- Я хочу провести час активно, відпочити на воді та пограти в спортивні ігри. А у тебе?
- Я теж хочу набратися сил перед новим навчальним роком. Приємно було з тобою познайомитися!
3-тя група (допомога літній людині):
- Доброго дня! Потрібна допомога з цим пакетом?
- О, дякую! Так, з радістю прийму допомогу.
- Дайте мені пакет, я допоможу вам нести його до вашого будинку.
- Як мило з вашого боку! Дякую вам.
- Без проблем, радий допомогти. А де ваш будинок?
- Він за кілька будинків від супермаркету. Ще раз дякую за вашу допомогу.
- Завжди радий допомогти. До побачення!
- До побачення, міцного здоров'я вам!
Вправа 2: Незнайома людина телефонує:
- Добрий день! Я хотів би дізнатися, де працюють ваші батьки та коли вони повертаються з роботи додому.
- Вибачте, але я не можу ділитися такою інформацією з незнайомими людьми. Будь ласка, представтесь і поясніть, з якою метою вам потрібна ця інформація.
- Я просто хотів допомогти вам із деякими справами.
- Дякую, але я не можу надати вам ці дані. Якщо у вас є справа до моїх батьків, можете звернутися до них особисто. До побачення.