У розділі §1 "Багатство української мови" наведено опис різноманітності та краси української мови. Розглядається її мелодійність, відмінність та граматичні особливості. Автор намагається показати, що українська мова - це надзвичайно багата та виразна мова, яка заслуговує на повагу та захист.
Вправа 1:
А. П'ять: бузько, лелека, бусел, гайстер, чорногуз.
Б. Синоніми.
Вправа 2:
- Визначте лінію
горизонту
й зобразіть її схематично. Зоря зійшла нанебокраї
, сіяє тихо з висоти. - Моя доня стане піаністкою: у неї
музикальні
пальці. Умузичній
школі зазвичай навчаються від трьох до п’яти років. - Настане ніч - не засну: до другої години
собацюра
гавкотить! Яка краса:собаченя
милує око білою пухнастою шерстю й чорними, як ґудзики, оченятами. Валерію
, ти сьогодні був на тренуванні? ДорогаВалеріє
, бажаю тобі приємного відпочинку, лагідного сонечка, теплого моря!
Сторінка 7
Вправа 3:
- Синоніми: іти - ходити, ступати, чимчикувати; хоробрий - мужній, сміливий. Фразеологізми', посваритися - побити горщики; досвідчений - старий вовк.
- Різноманітні суфікси: мама - матуся, матінка; чистий - чистенький.
- Гнучкість граматики: хлопець - хлопцю, хлопче; заможний - заможна, заможне.
Вправа 4:
1-Д
2-А
3-Б
4-В.
Вправа 5:
Заквітчаний, сукня, лілія, каблучка, королева, Великдень, равлик, проліски, віхола, стяг, бідолашка, паска, гальма, гринджоли, прянощі, посиденьки, люстерко, ґудзик, мереживо, клаптик полуниці, незламність, пензлик, горнятко, насолода.
Вправа 7: Домашнє завдання:
Струмок журчить, перепел підпідьомкає, соловей щебече, коник шурхоче, молодята гомонять, бджола жужить, жаба квакає.