Фізкультхвилинка для дітей







Веселими фізичними вправами можна займатися з дитиною з самого раннього віку. Під час такої рухомої гри дитина знайомиться зі своїм тілом, дізнається ритм і красу слова. Веселі фізкультхвилинки — чудова можливість для дітей з користю розім'ятися між такими заняттями, що вимагають посидючості та уваги. Особливо необхідно приділити увагу ранковій фізкультхвилинці, яка вже з самого ранку піднімає настрій учня і готує його до цікавого та плідного дня. Дуже допомагають фізкультхвилинки на уроках в школах. Якщо діти втомилися, то вчителю слід провести коротку фізкультхвилинку.

Що таке фізкультхвилинка в початковій школі?

Фізкультхвилинки в початковій школі – є комплекс фізичних вправ, які спрямовані на зниження втоми й складені таким чином, щоб при їх виконанні, були охоплені різні групи м'язів.

Для того щоб діти мали чудове самопочуття та високу активність - це задача навчального процесу правильно використовувати й підібрати гри оздоровчого характеру.

Кілька хвилин на уроці допустимо приділяти комплексним заняттям. Фізкультхвилинки в початковій школі здатні стати невіддільною частиною занять. Особливо слід звертати увагу на тривалість і зміст вправ, а також стежити за емоціями під час їх виконання та присутністю бажання дітей їх повторювати.

В початковій школі вчителі час від часу замислюються, як зробити щоб уроки були насиченими й  цікавими. Фізкультхвилинки в початковій школі зможуть впливати позитивно як розумову роботу мозку, поліпшують кровообіг та підвищують роботу на уроці. Також вони допомагають змінювати діяльність дітей і згодом знімають втому.

Зайчик

Зайчик сіренький сидить
І вухами ворушить. (Підняти долоні над головою і махати, зображуючи вушка)
Ось так, ось так
Він вухами ворушить!
Зайчику холодно сидіти,
Треба лапки погріти. (Потерти себе за передпліччя)
Ось так, ось так
Треба лапки погріти!
Зайчику холодно стояти,
Треба зайчику поскакати. (Стрибки на місці)
Ось так, ось так
Треба зайчику поскакати.
Зайчика вовк налякав!
Зайка тут же втік. (Сісти на місце за парту)

Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу.
Не згинайте діти ноги,
Коли торкаєтесь підлоги.
Три — чотири – прямо встати,
Будем навчання знову починати

Фізкультхвилинка для уроку математики (можна вибирати предмети для рахунку)
Нумо сядьмо стільки раз,
Скільки пролісків у нас.
Скільки пролісків у нас,
Стільки ми підстрибнемо раз. 

Покажіть, як йде дощ?
І як сонечко вийшло?
І як грається вітер з листочками?
І як пташки летять?
І як зайчики стрибають

Повторюємо руху за словами:
Руки догори піднімаємо,
А потім їх відпускаємо.
А потім їх розгорнемо
І до себе скоріше пригорнемо.
А потім швидше, швидше
Плескай, плескай руками веселіше.

Раз - піднятися, потягнутися,
Два - нагнутися, розігнутися,
Три - в долоні, три сплески,
Головою три кивки.
На чотири - руки ширше,
П'ять - руками помахати,
Шість - на місце тихо сісти.

Фізкультхвилинка для очей

1. Верх-вниз, вліво-вправо

Рухати очима вгору-вниз, вліво-вправо. Заплющивши очі, зняти напругу, вважаючи до десяти.

2. Коло

Уявити собі велике коло. Обводити його очима спочатку за годинниковою стрілкою, потім проти годинникової стрілки.

3. Квадрат

Запропонувати дітям уявити собі квадрат. Переводити погляд з правого верхнього кута в лівий нижній — в лівий верхній, в правий нижній. Ще раз одночасно подивитися в кути уявного квадрата.

4. Малювання носом

Дітям потрібно подивитися на табличку і запам'ятати слово або букву. Потім закрити очі. Уявити собі, що ніс став таким довгим, що дістає до таблички. Потрібно написати своїм носом обраний елемент. Відкрити очі, подивитися на табличку. (Учитель може конкретизувати завдання відповідно до теми уроку.)

5. Розфарбовування

Учитель пропонує дітям закрити очі й уявити перед собою великий білий екран. Необхідно подумки розфарбувати цей екран по черзі будь-яким кольором: наприклад, спочатку жовтим, потім помаранчевим, зеленим, синім, але закінчити розфарбовування потрібно обов'язково найулюбленішим кольором. Розфарбовувати необхідно не поспішаючи, не допускаючи пробілів.

6. Розширення поля зору

Вказівні пальці обох рук поставити перед собою, причому за кожним пальчиком стежить своє око: за правим пальцем — праве око, за лівим — лівий. Розвести пальчики в сторони й звести разом. Звести їх ... і направити в протилежні сторони на чужі місця: правий пальчик (і з ним праве око) в ліву сторону, а лівий пальчик (і з ним ліве око) в праву сторону. Повернутися на свої місця.

Очі бачать все навколо,
Обведу я ними коло.
Очам бачити все дано
Де вікно, а де кіно.
Обведу я ними коло,
Подивлюся на світ навколо.

Фізкультхвилинка для рук і пальців

Ми долонькою потрясемо,
Кожен пальчик розімнемо.
Раз два три чотири п'ять
Ми почнемо знову писати.

Щоб красиво написати
Треба пальчики розім'яти
Раз два три чотири п'ять
Знову урок нам вивчать!

Руки на парти, пальці в кулак,
Зробимо ми вправу дітоньки так:
Пальці стискаємо та розтискаємо,
Мов пластилін ми їх розминаємо.
Будемо вправу ми з вами кінчати,
Буде нам тепер легше писати