Поміркуй над прочитаним (сторінка 69). Пригоди на острові Клаварен







1. Дай відповіді на запитання за Правилом читання № 1 Пригоди на острові Клаварен.
Клава та Ірина (Рено). Вони відправились у подорож по річці. Події відбуваються у наші часи. Авторка описує як дві п'ятикласниці відправляються в подорож по річці, та через печеру потраплять на безлюдний острів у минуле.

2. Як подруги потрапили в минуле? Які два історичних часи поєднані в казці?
Через печеру вони потрапили в минуле. В казці поєднується теперішній час та минуле (XVIII ст.)

3. Чому безлюдний острів має назву Клаварен?
Її назвали дівчинки на свої імена. Клава + Рено = Клаварен

4. Знайди опис зовнішності подруг. На малюнку (с. 65) знайди, хто з них Клава, а хто — Рено. Свою відповідь обґрунтуй.

  • Клава у окулярах та з довгою косою.
  • Рено з короткою стрижкою.

5. Навіщо І. Роздобудько наводить у творі портрети героїнь?
Щоб читач міг уявити як вони виглядали.

6. Чому Ірину друзі називали Рен або Рено? Що відомо про її захоплення?
Тому що вона займається фехтуванням і захоплюється пригодами піратів і мушкетерів. Це все про Францію та хлопчачі захоплення, тому її називають Рен чи Рено французькими ініціалами хлопчика (від Ірини).

7. У робочому зошиті намалюй «хмарку слів», що характеризуватиме Клаву й Рено.

  • Клава - окуляри, джинси, розсудлива, обережна, серйозна, сумлінна
  • Рено - джинси, фехтування, мушкетери, пригоди, фантазерка, впевнена, відважна

8. Стисло перекажи зміст листа моряка Франсуа Андре. У робочому зошиті накресли «павутинку» до цієї частини твору.
Франсуа Андре - катастрофа корабля, безлюдний острів, лист, прохання, таємниця, вибачення

9. Уяви стан героїнь, коли вони ознайомилися зі змістом листа Франсуа Андре. Які, на твою думку, почуття могли охопити дівчаток? Назви НЕ МЕНШЕ ТРЬОХ слів.
Здивованість, захоплення, сум, бажання розповісти

10. Передбач, як розвиватимуться події у творі. Прочитай наступну частину пригод.
Вони знайдуть спосіб, щоб розповісти про цю таємницю.