Поміркуй над прочитаним (сторінка 63)







1. Яку картину ти уявляєш, коли читаєш вірш "Друже мій"? Засобами словесного малювання опиши цей пейзаж.
Як шумів вітер у листі й траві. Усі природні звуки, які ви часто чуєте, але зазвичай не звертаєте на них уваги.

2. Поясни значення вислову «серцем слухати зумій звуки рідної природи».
Цими словами автор закликає нас не забувати про природу «Стань, послухай, роздивись», серцем відчувати її, розвивати свою душу та серце через природу «розуміти серцем вчись».

3. У вірші поетеса вживає слова, що спонукають до дії: зумій, стань, послухай, роздивись, вчись. Яка їхня роль у творі?
Роль цих слів - заклик до читача.

4. Яка основна думка об'єднує вірші Б. І. Антонина та О. Сенатович?
Навчитися слухати природу, відчувати її красу серцем.

5. Чому про природу автори пишуть так багато віршів?
Тому, що якщо навчитися помічати красу природи, то вона може заспокоїти, навчити, допоможе відпочити. Природа має у всьому свою красу.

6. Прочитай пояснення про уособлення в консультації Софії Мудрагелівни. У робочий зошит випиши з віршів Б. І. Антонина та О. Сенатович уособлення. Усно поясни, якого значення вони надають творам.

Виходить місяць; струмки полощуть; купається трава; ніч напише;
серцем слухати, листя гомонить, розмовляють доли, води; розуміти серцем