Сторінка 10
VOCABULARY
Вправа 1. Поєднайте слова з рамки з літерами А-P на фото
pencil case - М
pen - L
poster - С
rubber - О
bag - H
board - A
chair-J
coat -L
computer - G
door -D
exercise book - P
map - В
ruler - N
teacher -E
textbook - K
window - F
GRAMMAR
Вправа 1. Якого кольору кожна річ? Запишіть 5 речень. У парах, задайте запитання та дайте відповіді.
A: "It's blue and black."
A: "It's black."
B: "Is it the bag?"
A: "Yes, it is."
A: "It's white and brown."
B: "Is it the door?"
A: "Yes, it is."
B: "Is it the computer?"
A: "Yes, it is."
A: "It's green."
B: "Is it the rubber?"
A: "Yes, it is."
A: "It's mostly blue."
B: "Is it the map?"
A: "Yes, it is."
A: "It's black and white."
B: "Is it the pen?"
A: "Yes, it is."
Вправа 2. Роздивіться фото та прочитайте речення. Напишіть так чи ні.
1 - No 2 - No 3 - No 4 - No 5 - Yes 6 - Yes
Вправа 3. Дивіться на фото та слухайте запитання. Заповніть таблицю відміткою (V) для правильної відповіді.
Yes, there is. | Yes, there are. | No, there isn t. | No, there aren t. | |
---|---|---|---|---|
1 | V | |||
2 | V | |||
3 | V | |||
4 | V | |||
5 | V |
Вправа 4. Працюйте в парах. Учень А розглядає аудиторію протягом 60 секунд, а потім закриває очі. Учень В задає питання про аудиторію.
A: Is there a pencil case on my desk?
B: Yes, there is. / No, there isn't.
A: Are there any bags on the floor?
B: Yes, there are. / No, there aren't.
Сторінка 11
Вправа 5. Прочитайте, про що говорить Саймон. Відмітьте (V) речі, які є в його рюкзаку.
В, F, C, E, H - в рюкзаку
Вправа 6. У парах, поставте питання та дайте відповіді.
A: What do you have in your bag today? B: I have two textbooks, a pencil case, and four exercise books. A: Do you have any food in your bag? B: Oh, yes. I have an apple.
PRONUNCIATION
Вправа 1. Прослухайте та повторіть. Вправа 2. У парах прочитайте літери та заповніть таблицю літерами, що мають схоже звучання. Дві колонки не мають схожих літер!
Послухайте та перевірте.
A | В | F | I | O | U | R |
---|---|---|---|---|---|---|
H, J, K, | С, D, Е, G, Р, Т, V | L, М, N, S, X, Z | Y | Q, W |
Вправа 3. Доповніть запитання 1-6 словами з рамки. Потім поєднайте запитання з відповідями a-f.
- I'm sorry, can you repeat that, please? - d
- How do you say bonjour in English? - f
- What page are we on? - e
- How do you spell 'because'? - a
- Can I borrow your ruler? - b
- What does 'in pairs' mean? - c
VOCABULARY
Сторінка 12
Вправа 1: Прослухайте та повторіть. Вправа 2: Прослухайте та оберіть числа, які ви почули.
а-75, b-30, с-91, d-14, е-19, f-50
Вправа 3: Назвіть місяці у правильному порядку
1 - January 2 - February 3 - March 4 - April 5 - May 6 - June 7 - July 8 - August 9 - September 10 - October 11 - November 12 - December
Вправа 4: Прослухайте та запишіть дати.
- March 1st (It's the first of March)
- October 12th (It's the twelfth of October)
- May 8th (It's the eighth of May)
- February 25th (It's the twenty-fifth of February)
- July 22nd (It's the twenty-second of July)
- December 31st (It's the thirty-first of December)
- April 3rd (It's the third of April)
- August 11th (It's the eleventh of August)
Вправа 5. В малих групах ставте запитання та відповідайте на них.
A: When is your birthday? B: My birthday is on the second of November.
A: What is the date today? B: Today is the seventh of September.
A: When is your mum's birthday? B: My mum's birthday is on the twenty-sixth of June.
Сторінка 13
GRAMMAR Вправа 1. Поєднайте фото А-Н зі словами з рамки.
Draw a car - A
Run 5 km - F
Make a cake - C
Play tennis - G
Ride a bike - D
Speak three languages - E
Stand on your head - H
Swim underwater - B