1. That’s me (сторінки 7-18)







Сторінка 7

Де можна знайти ці зображення в цьому модулі? Пройдіть модуль і знайдіть їх.

  • A - page 12
  • B - page 14
  • C - page 8
  • D - page 16
  • E - page 10

Сторінка 8

Вправа 1: Послухайте та повторіть шкільні предмети. Потім роздивіться картинки та вирішіть, де проводяться уроки.

  • History: Classroom
  • Chemistry: Science Lab
  • Physics: Science Lab
  • Biology: Science Lab
  • PE: Gym
  • Maths: Classroom
  • Geography: Classroom
  • ICT: Computer Room
  • Art: Art Room

Вправа 2

А. Роздивіться картинки та назву тексту. Як на вашу думку Мелвей відрізняється від інших шкіл? Послухайте, прочитайте та перевірте свою відповідь.

I believe Mellway is a school for gifted and imaginative children.

В. Прочитайте ще раз і дайте відповіді на запитання.

  1. At Mellway, students learn the same subjects as they would at other secondary schools, such as math, history, and geography. However, they also receive instruction in music and dance.
  2. Classes at Mellway begin at 8:45 a.m.
  3. On Thursdays, classes at Mellway end at 4:00 p.m.
  4. Yes, she does.
  5. Theo says that hip hop is great fun.
  6. In July, they give a dance performance at the theater to mark the end of the school year.

Сторінка 9

Вправа 3: Доповніть формою Present Simple дієслів у дужках.

  1. William does his homework when he gets home.
  2. A: Do you finish school at 3 pm on Fridays? B: No, we finish at 1:30.
  3. My mother doesn't work on Saturdays, so she goes shopping.
  4. A: When does your brother practice the guitar? B: Every day after school, and he also plays the guitar on the weekend.
  5. Fay and Julie don't stay at home on Sundays. They ride their bikes in the park.

Вправа 4

А. Послухайте та повторіть. У чому різниця між а, b та с?

The difference between a, b, and c lies in their pronunciation..

В. Послухайте та відмітьте (V) звук, який ви чуєте.

lunch /а/ lab /ае/ place /еі/
maths V
same V
fun V
information V
subject V
practise V
study V



Вправа 5.

А. Поговоріть у парах про свою школу. Використайте запитання нижче.

Person A: What's your school's name?

Person B: Greenfield High School.

Person A: Where is it located?

Person B: It's in the city near the central park.

Person A: How many teachers and students are there?

Person B: About 20 teachers and 700 students.

Person A: What facilities does your school have?

Person B: We have a science lab, library, computer lab, sports field, and auditorium.

Person A: What are the class times?

Person B: Classes start at 8:30 AM and end at 2:00 PM.

Person A: Which subjects do you study?

Person B: We study English, Math, Science, Social Studies, Foreign Languages, PE, Arts, and Technology.

Person A: What's your favorite subjects?

Person B: I enjoy Science and Physical Education the most.

В. Напишіть про свою школу.

I go to [insert name] school in [insert location]. There are 20 teachers who work there. They are really good and want to help us learn. There are about 700 students from different backgrounds and cultures.

We start school at 8:30 a.m. and finish at 2:00 p.m. every weekday. We learn lots of different things like math, history, geography, biology, PE, IT, and English.

I think English and IT are really interesting. English helps me understand language better, and IT teaches me about technology. I'm lucky to go to such a fun school that makes me want to learn and follow my interests.

Сторінка 10

Вправа 1: Прочитайте речення та запишіть правильне ім'я біля кожної картинки. Послухайте та перевірте свою відповідь.

  1. Amanda
  2. Fiona
  3. Emma

Вправа 2:

А. Прочитайте розмову в чаті онлайн гри між двома гравцями. Чи отримав Маркус мапу від неігрового персонажа.

Marcus is unable to obtain the map from the NPC.

В. Прочитайте ще раз та оберіть правильного персонажа.

Number 1.

С. Прочитайте ще раз та запишіть Т для правди та F для хиби.

1-Т 2-F 3-F 4-Т 5-Т

Сторінка 11

Вправа 3: Доповніть формою Present Progressive дієслів у дужках.

  1. A: What is Dad doing? B: He is reading a book.
  2. A: Tina, are you here? B: Yes, Mum. I'm studying.
  3. Look at the girls! They are playing football.
  4. Mum is eating dinner.
  5. A: Boys, where are you? B: We are watching TV, Mum.
  6. A: Is Pete listening to music? B: No, he is sleeping.

Вправа 4: Послухайте розмову Марії телефоном зі своїм другом. Підпишіть фото.

  1. Laura
  2. John
  3. Kelly
  4. Lee

Вправа 5. Гра "Відгадай, хто це?" Говоріть у парах.

Учень А обирає одного зі своїх однокласників та описує його для учня Б, не називаючи його імені.

Student A: Alright, I've chosen a classmate to describe. He is tall and has dark hair. He has a friendly smile and always wears glasses. He's quite athletic and often seen participating in school sports events. Is it...?

Student B: Hmm, is it Mark?

Student A: Yes, you got it! It's Mark. Well done!

Сторінка 12

Вправа 1: Послухайте та повторіть. Який одяг та аксесуари лише для хлопців, які для дівчат, які універсальні?

  • Boy: shirt, tracksuit, hat.
  • Girls: earrings, belt, skirt, sandals, top, leggings.
  • Unisex: shorts, boots, jumper.

Вправа 2:

А. Роздивіться картинку. Що робить Лів? Послухайте діалог та перевірте свою відповідь. Прочитайте діалог у парах.

Liv is cutting her jeans.

В. Прочитайте ще раз та дайте відповіді на запитання.

  1. Liv is using jeans to make a skirt.
  2. Liv is making changes to her clothes because she's bored with her old clothes.
  3. Jean skirts are in fashion this summer.
  4. Amy wants to put patches on the skirt.
  5. Amy is good at drawing.

C. Прочитайте ще раз та оберіть правильну картинку.

Picture b.

Сторінка 13

Вправа 3: Доповніть формою Present Simple чи Present Progressive дієслів у дужках.

  1. Mark isn't watching the tennis match at the moment. He is listening to music. He hates tennis.
  2. Keith usually goes to the skatepark after school, but today he visits his grandmother.
  3. My uncle and aunt live in London, but they are staying with a friend in Paris these days. They want to see the city.

Утворіть речення, розмістивши слова в правильному порядку.

  1. Arnold never watches horror films.
  2. I often don't play football on weekdays.
  3. Susan sometimes watches TV afterschool.
  4. How often do you see your cousins?

Вправа 4: Послухайте ТВ-передачу та знайдіть помилки в одязі моделей.

Jessica has got orange dress and small bag. Rita is wearing skirt with different colored patches and a big belt. Paola has got trousers with ten pockets and red top.

Вправа 5:

А. Обговоріть у парах чи невеликих групах. В. Напишіть абзац про свій одяг.

I can wear whatever I want to school because there is no uniform policy. I usually prefer comfortable clothes like jeans, t-shirts or sweaters. My friends and I are active in sports, and when we go out, I tend to wear a tracksuit. I would describe my style as classic rather than trendy, and my favorite item of clothing is a t-shirt.

However, when I go to school, I wear a skirt, blouse, and jacket as that is our uniform. I enjoy accessorizing with different belts and bracelets. When going out with friends, I often wear dresses, which is my favorite item of clothing, and I have many of them. I believe my clothes are fashionable.

Сторінка 14:

Вправа 1: Поєднайте.

  • Surf the internet.
  • Read magazines/newspapers.
  • Hang out with friends.
  • Go rollerblading, skateboarding, or to a concert.
  • Chat on the internet.
  • Play table tennis.
  • Do arts and crafts.
  • Download songs/music videos from the internet.

Вправа 2: А. Послухайте та прочитайте. Про який юнацький гурток розмовляють хлопці?

boys are talking about Fun-tastic youth club.

В. Прочитайте ще раз та напишіть Т для правди та F для хиби.

1-F 2-Т 3-F 4-F 5-Т 6-F 7-Т

Сторінка 15

Вправа 3: Доповніть правильною формою дієслова у дужках.

  1. Karen would like to go out for dinner tonight.
  2. Do you enjoy hanging out with your friends?
  3. I don't want to get up early tomorrow morning.
  4. Stan hates reading newspapers, but he likes reading magazines.
  5. A: Would you like to watch a comedy tonight? B: Sorry, I can't stand watching comedies.

Вправа 4:

А. Послухайте розмову двох друзів. Де вони?

They are at an Internet cafe.

В. Послухайте ще раз та дайте відповіді на запитання. Запишіть F для Френ, І для Іан чи В для обох.

1-І 2-В 3-F 4-F 5-F 6-В

Вправа 5:

А. У групах по троє. Задайте запитання та дайте відповіді та заповніть таблицю. Використайте дієслова з рамки. В. Розкажіть класу про відповіді у вашій групі.

Do you like going to concerts? Do you listen to hip hop music? Do you play table tennis? Do you like karaoke?
Student 1 I love going to concerts. Yes, I enjoy listening to hip hop music. No, I don't play table tennis. I like karaoke.
Student 2 I hate going to concerts. No, I don't listen to hip hop music. Yes, I love playing table tennis. I can't stand karaoke.
Student 3 I like going to concerts. Yes, I enjoy listening to hip hop music. No, I don't play table tennis. I don't mind karaoke.

Вправа 6: Уявіть, що у вас є веб-сайт. Напишіть декілька речень про себе.

Hello! Welcome to my website. My name is Jane and I'm 13 years old. In my free time, I enjoy being outdoors and helping animals. However, I don't like swimming. Me and my friends love doing arts and crafts, and we spend a lot of time making homes for stray animals.

Сторінка 16

Вправа 1: Роздивіться картинки та поєднайте прикметники з протилежними значеннями.

  • friendly - unfriendly
  • shy-outgoing
  • active - lazy
  • rude - polite

Вправа 2: Гра. Скажіть три речення, що описують вашого однокласника (зовнішність та особистість), включно з одним неправдивим реченням. Ваші однокласники мають знайти хибне речення.

My classmate has blond hair and green eyes, which makes them very attractive. They are always cheerful and have a very positive personality, always ready to help others. They are the tallest in the class and possess incredible agility in sports activities.

False statement: They always forget to do their homework, but the teacher never holds them accountable for it.

Вправа 3: А. Прочитайте пост. У якому параграфі можна знайти наступну інформацію.

Rob's personality - 1

Rob's appearance -1

Marco's appearance and personality - 2

who Marco is - 2

what Marco and Rob do together - 2

Сторінка 17

В. Прочитайте ще раз та заповніть таблицю про Роба.

Name Rob

Age 13

Appearance

Height: tall, slim

Hair: curly dark

Eyes: brown

Personality: active, outgoing, friendly Interests/Hobbies ice-hockey

Best friend: Marco

Best friend's appearance: short and chubby, short brown hair and blue eyes

Best friend's personality: friendly, clever and helpful

Things we do together: play ice-hockey

C. Заповніть таблицю щодо себе та щодо вашого найкращого друга. Поговоріть у парах. D. Прочитайте та складіть речення, розташувавши слова у правильному порядку.

  1. Betty has got straight hair.
  2. My brother is outgoing.
  3. Nell does the washing-up every day.
  4. Kate is a lovely girl.
  5. Andrew surfs the Net in the evening.

E. Уявіть, що ви ведете блог. Напишіть пост про себе та свого найкращого друга. Використайте дані з завдання С та скористайтеся поданим планом.

Сторінка 18:

Вправа 1: А. Послухайте, прочитайте та поєднайте картинки з параграфами.

  • Double-decker - London 2
  • Gondola - Venice 4
  • Coco taxi - Cuba 3
  • Cable cars - San Francisco 1

В. Прочитайте ще раз та запишіть Т для правди та F для хиби.

1-Т 2-Т 3-F 4-F 5-F 6-Т